At advare om fotovogne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. maj 2014

FruStolpe

Jeg har ingen problemer med at der advares om fotovogne.

De er der for at have en præventiv effekt, og ikke for at  nappe skattekroner.

Så hvis jeg kan få en tumpe eller to til i det mindste at sætte farten ned på en given strækning, og dermed undgå uheld. Så går der altså ikke noget af mig for det.

Jeg skal ikke gøre mig til dommer over hvordan andre køre, men hvis jeg kan medvirke til at hastigheden bliver sat ned ved vores skoler og institutioner, ja så synes jeg helt sikkert at det er det værd.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2014

Frk.S

Karina84 skriver:

Nej, men en status på fb der hedder "husk at sætte farten ned derude, eller overhold nu hastighedsgrænserne", fra en random ven, batter da heller ingenting, de der kører for hurtigt gør det da alligevel. Men undgå en bøde, ja det vil de fleste vel...  Og så kan det godt være at det kun er for en kort strækning, men igen, det er vel bedre end ingenting....

Mange har jo også apps. eller gps'er, der advarer om hastighedskontrol, det er jo samme virkning.

Jeg forstår heller ikke hvordan de kan smide en update ind mens de kører  man kan vel håbe at de er kørt ind til siden, eller har skrevet det efter de er kommet frem.

Nej, det har du nok ret i - jeg kunne heller ikke finde på at oprette sådan en status. 

Og jeg kan da også sagtens forstå at folk gerne vil undgå en bøde.... det vil jeg også gerne. Men hvorfor så ikke bare overholde færdselsreglerne hele tiden, og ikke kun i få minutter?

Jeg håber da at folk ikke opdaterer mens de kører... men kan godt have min tvivl, når man ser hvor mange der sidder og glor i mobilen i trafikken.  

Anmeld

20. maj 2014

Isabella_mor

Jeg har tit tænkt det samme. Måske man skulle trolle og skrive at der er fotovogne over alt.! Så kan alle køre ordenligt. 

Anmeld

20. maj 2014

Christine

Frk.S skriver:

Nu er jeg jo én af dem der synes at det er dybt latterligt når jeg ser én der skriver fx på Facebook "fotovogn der og der" 

For det første, så skal folk sgu da ikke kun køre pænt når der er risiko for det kan gøre ondt på pengepungen. For det andet.... dem der advarer, sidder de så lige og opdaterer på Facebook mens de kører?? 

Her den anden dag så jeg så et opslag med et billede af nye fotovogne. Teksten var noget i stil med "sådan ser politiets nye fotovogne ud. Del del del, så vi alle kan beholde vores kørekort"

WTF??? Er jeg den eneste der mener, at hvis man kører så råddent, at man stod til at miste sit kørekort, hvis man blev fanget, så BØR man også miste sit kørekort?? 

Til jer der evt. er med til at advare om fotovogne. Synes i helt seriøst at det er ok at folk kører råddent når der ikke lige er en fotovogn til at fange dem? 
Og kører i ind til siden for at opdatere?

Undrer mig virkelig.....

Jeg er helt enig med dit indlæg. Det er dybt godnat 

Efter min mening bør færdselsreglerne, især fartgrænser håndhæves meget restriktivt.

Anmeld

20. maj 2014

vitapigen

Jeg synes ofte at fotovogne er rene pengemaskiner... De sætter dem op på en lige landevej hvor der ALDRIG sker ulykker... Hvis de nu satte dem der hvor virkelig er en øget risiko for ulykke kan jeg acceptere at de er der, men sgu ikke en lige landevej.

Jeg køre lidt mere end jeg må, men i byer og risikofyldte veje holder jeg fartgrænsen....

Jeg kan ikke se noget problem i at folk advare hinanden... Det er jo også med til at skabe sikkerhed i trafikken at de så sætter farten ned....

Anmeld

20. maj 2014

Frk.S

Isabella_mor skriver:

Jeg har tit tænkt det samme. Måske man skulle trolle og skrive at der er fotovogne over alt.! Så kan alle køre ordenligt. 

Ha ha, ja se det var måske en idé.

"Pas på! Fotovogne over hele landet hver dag resten af året...mindst"

Anmeld

20. maj 2014

Frk.S

vitapigen skriver:

Jeg synes ofte at fotovogne er rene pengemaskiner... De sætter dem op på en lige landevej hvor der ALDRIG sker ulykker... Hvis de nu satte dem der hvor virkelig er en øget risiko for ulykke kan jeg acceptere at de er der, men sgu ikke en lige landevej.

Jeg køre lidt mere end jeg må, men i byer og risikofyldte veje holder jeg fartgrænsen....

Jeg kan ikke se noget problem i at folk advare hinanden... Det er jo også med til at skabe sikkerhed i trafikken at de så sætter farten ned....

Der kan da sagtens ske ulykker på lige landeveje - og det går netop ofte mere galt hvis folk kører alt for stærkt. 

Nu var det jo som sagt et opslag hvor der stod noget i stil med "del, så vi alle kan beholde vores kørekort" der fik mig til at oprette denne debat. Hvis man kører så stærkt at man står til at miste sit kørekort på landevejen, så kan der SAGTENS ske en ulykke med meget fatale konsekvenser (også for andre end klaphatten selv). Og kører man SÅ stærkt, så skal man efter min mening slet ikke have et kørekort. (og ja, en lang lige landevej indbyder vel til at køre for stærkt.... for nogen indbyder den så til at køre MEGET for stærkt)

Anmeld

20. maj 2014

Michella2

Synes det er ok at gøre opmærksom på fotovogne!

nu ved du vel heller ikke om der bliver opdateret mens der køres, og hvis der opdateres mens der køres om det så er chaufføren eller passagerne der opdatere!

en anden ting er vel så, at fordi man advarer eller nuppes af en fotovogn, er det ikke nødvendigvis man kører råddent! Kører jeg f.eks 4 km over, ja så vanker der jo bøde. Og nogle gange er man ikke helt opmærksom på farten ikke lige overskrides en smule.

misforstå mig ikke, selvf skal man køre pænt, og have sanserne med, men nogle gange er det bare ikke tilfældet.

Jeg har aldrig fået en fartbøde selv, og det skyldes nok at jeg kører pænt i forvejen, men jeg har da til tider kørt lidt stærkere end hvad man må.. Eksempelvis de 5 km mere end man må  Og er helt enig med dig i at fartbøllerne jo selvf ikke skal blive ved med at køre hasarderet, men skriver jeg på fb er det da helt klart en advarsel til fam og venner som i forvejen kører pænt, men ligesom mig en gang imellem kører 5 for meget!

Anmeld

20. maj 2014

Frk.S

Michella2 skriver:

Synes det er ok at gøre opmærksom på fotovogne!

nu ved du vel heller ikke om der bliver opdateret mens der køres, og hvis der opdateres mens der køres om det så er chaufføren eller passagerne der opdatere!

en anden ting er vel så, at fordi man advarer eller nuppes af en fotovogn, er det ikke nødvendigvis man kører råddent! Kører jeg f.eks 4 km over, ja så vanker der jo bøde. Og nogle gange er man ikke helt opmærksom på farten ikke lige overskrides en smule.

misforstå mig ikke, selvf skal man køre pænt, og have sanserne med, men nogle gange er det bare ikke tilfældet.

Jeg har aldrig fået en fartbøde selv, og det skyldes nok at jeg kører pænt i forvejen, men jeg har da til tider kørt lidt stærkere end hvad man må.. Eksempelvis de 5 km mere end man må  Og er helt enig med dig i at fartbøllerne jo selvf ikke skal blive ved med at køre hasarderet, men skriver jeg på fb er det da helt klart en advarsel til fam og venner som i forvejen kører pænt, men ligesom mig en gang imellem kører 5 for meget!

Nej, jeg ved ikke om folk opdaterer imens de kører... det er derfor jeg spørger.

Det tror jeg da ikke at alle gør, men jeg kunne godt fristes til at tro, at nogen gør, når man ser ude i trafikken hvor ofte der er én der sidder med mobilen imens h*n kører.

Jeg skal heller ikke gøre mig hellig og sige at jeg ikke kan komme til at køre 5 km/t for hurtigt.
MEN det der fik mig til at oprette denne debat, var jo at jeg så det opslag om nye fotovogne, hvor der stod noget med "del, så vi alle kan beholde vores kørekort." Står man til at miste kørekortet kører man altså væsentligt stærkere end en overskridelse på 5 km/t. 

Står man til at miste kørekortet, synes jeg også man har fortjent at miste det, for så har man i dén grad kørt råddent. 

Anmeld

20. maj 2014

isabellasmor

Jeg er fuldstændig enig med dig! Og til dem der "forsvarer" sin køren stærkt, mener i bund seriøst at i ikke fortjener en bøde?  Det højeste jeg har kørt for stærkt, fx hvis man ikke lige kigger på speedometeret, det er omkring 5 km. Mener jeg at jeg har kontrollen over min bil trods det? Ja! Men ville jeg føle mig forurettet hvis jeg fik en bøde?  Ø nej? Da jeg tog mit kørekort og blev sluppet løs i trafikken,  der var og er jeg stadig,  fuldstændig klar over loven, og de farer der er ved at kører for stærkt!  Blot 10 km til eller fra kan koste livet hvis man kører ind i et træ, bare et eksempel fra førstehjælps kurset.

Så. Jeg synes det er dybt Godnat at advarer,  det er simpelthen for mærkeligt for mig, voksne mennesker der "hjælper" hinanden med at bryde loven og pga deres egoisme sætte os og vores børns liv i farer . Øv  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.