At advare om fotovogne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.452 visninger
52 svar
138 synes godt om
20. maj 2014

Frk.S

Nu er jeg jo én af dem der synes at det er dybt latterligt når jeg ser én der skriver fx på Facebook "fotovogn der og der" 

For det første, så skal folk sgu da ikke kun køre pænt når der er risiko for det kan gøre ondt på pengepungen. For det andet.... dem der advarer, sidder de så lige og opdaterer på Facebook mens de kører?? 

Her den anden dag så jeg så et opslag med et billede af nye fotovogne. Teksten var noget i stil med "sådan ser politiets nye fotovogne ud. Del del del, så vi alle kan beholde vores kørekort"

WTF??? Er jeg den eneste der mener, at hvis man kører så råddent, at man stod til at miste sit kørekort, hvis man blev fanget, så BØR man også miste sit kørekort?? 

Til jer der evt. er med til at advare om fotovogne. Synes i helt seriøst at det er ok at folk kører råddent når der ikke lige er en fotovogn til at fange dem? 
Og kører i ind til siden for at opdatere?

Undrer mig virkelig.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2014

SandraXOXO

Jeg undre mig også :-S hvis folk vil beholde kortet, kunne de evt overholde loven! Det kræver ikke den vildeste intelligens lige at køre pænt, faktisk burde man mene alle kunne det! Og så ville det ikke være nødvendigt med alle de der Brian opdateringer på fjæsen :-P

Anmeld

20. maj 2014

Karina84

Jeg kan til dels godt følge dig 

Men.... Kan man så ikke også vende den om, eller se det som, at så sætter folk jo netop farten ned i det område, og kan måske derved forhindre en ulykke... Ellers havde folk måske bare drønet derud af, fået en bøde ja, og måske var det gået galt.

Så tja, kan faktisk godt se fordelen ved det, hellere advare for at få folk til at sætte farten, end at der sker et uheld, for bøden kommer jo først flere uger senere.

Anmeld

20. maj 2014

Tranebaer

Har haft diskussionen med min kæreste - jeg er af samme holdning som dig. Han synes det er fedt at advare hinanden og ja, man kører jo nogle gange lidt for stærkt. Jeg kører bare aldrig mere end 5 km/t for stærkt, for jeg havde en ven der døde i trafikken pga. nogle, der kørte for stærkt, og jeg ved at de hastighedsgrænser vi har, er lavet af en grund, det er ikke for at irritere...

Anmeld

20. maj 2014

Frk.S

SandraXOXO skriver:

Jeg undre mig også :-S hvis folk vil beholde kortet, kunne de evt overholde loven! Det kræver ikke den vildeste intelligens lige at køre pænt, faktisk burde man mene alle kunne det! Og så ville det ikke være nødvendigt med alle de der Brian opdateringer på fjæsen :-P

Præcis. 

Anmeld

20. maj 2014

De3Guldklumper

Jeg er af samme holdning som dig.

Jeg krummer også tæer når der er en P vagt som får tur på FB - hvortil jeg som regel svare at så må vedkommende jo bare betale det, det koster at parkere lovligt. Så vidt jeg ved gør de bare deres arbejde

Anmeld

20. maj 2014

Frk.S

Karina84 skriver:

Jeg kan til dels godt følge dig 

Men.... Kan man så ikke også vende den om, eller se det som, at så sætter folk jo netop farten ned i det område, og kan måske derved forhindre en ulykke... Ellers havde folk måske bare drønet derud af, fået en bøde ja, og måske var det gået galt.

Så tja, kan faktisk godt se fordelen ved det, hellere advare for at få folk til at sætte farten, end at der sker et uheld, for bøden kommer jo først flere uger senere.

Men det hjælper da ikke en hat, at de lige sætter farten ned på den korte strækning hvor de er advaret om fotovogn, for så at sætte farten op igen, og køre råddent resten af vejen...?? 

Hvis folk gør det for at undgå ulykker, skal de ikke (muligvis mens de stadig selv er ude at køre) skrive "pas på fotovogn der og der" Nej, så skal de skrive "kør nu pænt hele vejen på arbejde i dag" (inden de selv sætter sig i bilen)

Anmeld

20. maj 2014

Frk.S

Pylle3 skriver:

Jeg er af samme holdning som dig.

Jeg krummer også tæer når der er en P vagt som får tur på FB - hvortil jeg som regel svare at så må vedkommende jo bare betale det, det koster at parkere lovligt. Så vidt jeg ved gør de bare deres arbejde

Ja... vel er det da surt at få en bøde. Men man er da selv ude om det, hvis det er. 

Anmeld

20. maj 2014

Karina84

Frk.S skriver:

Men det hjælper da ikke en hat, at de lige sætter farten ned på den korte strækning hvor de er advaret om fotovogn, for så at sætte farten op igen, og køre råddent resten af vejen...?? 

Hvis folk gør det for at undgå ulykker, skal de ikke (muligvis mens de stadig selv er ude at køre) skrive "pas på fotovogn der og der" Nej, så skal de skrive "kør nu pænt hele vejen på arbejde i dag" (inden de selv sætter sig i bilen)

Nej, men en status på fb der hedder "husk at sætte farten ned derude, eller overhold nu hastighedsgrænserne", fra en random ven, batter da heller ingenting, de der kører for hurtigt gør det da alligevel. Men undgå en bøde, ja det vil de fleste vel...  Og så kan det godt være at det kun er for en kort strækning, men igen, det er vel bedre end ingenting....

Mange har jo også apps. eller gps'er, der advarer om hastighedskontrol, det er jo samme virkning.

Jeg forstår heller ikke hvordan de kan smide en update ind mens de kører  man kan vel håbe at de er kørt ind til siden, eller har skrevet det efter de er kommet frem.

Anmeld

20. maj 2014

chael

Frk.S skriver:

Nu er jeg jo én af dem der synes at det er dybt latterligt når jeg ser én der skriver fx på Facebook "fotovogn der og der" 

For det første, så skal folk sgu da ikke kun køre pænt når der er risiko for det kan gøre ondt på pengepungen. For det andet.... dem der advarer, sidder de så lige og opdaterer på Facebook mens de kører?? 

Her den anden dag så jeg så et opslag med et billede af nye fotovogne. Teksten var noget i stil med "sådan ser politiets nye fotovogne ud. Del del del, så vi alle kan beholde vores kørekort"

WTF??? Er jeg den eneste der mener, at hvis man kører så råddent, at man stod til at miste sit kørekort, hvis man blev fanget, så BØR man også miste sit kørekort?? 

Til jer der evt. er med til at advare om fotovogne. Synes i helt seriøst at det er ok at folk kører råddent når der ikke lige er en fotovogn til at fange dem? 
Og kører i ind til siden for at opdatere?

Undrer mig virkelig.....

Ja, jeg kan sgu godt køre 60 hvor man må køre 50.

Og jeg kører ikke råddent, så jeg er faktisk en af dem der advare...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.