At advare om fotovogne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. maj 2014

Tranebaer

FruStolpe skriver:

Jeg har ingen problemer med at der advares om fotovogne.

De er der for at have en præventiv effekt, og ikke for at  nappe skattekroner.

Så hvis jeg kan få en tumpe eller to til i det mindste at sætte farten ned på en given strækning, og dermed undgå uheld. Så går der altså ikke noget af mig for det.

Jeg skal ikke gøre mig til dommer over hvordan andre køre, men hvis jeg kan medvirke til at hastigheden bliver sat ned ved vores skoler og institutioner, ja så synes jeg helt sikkert at det er det værd.

Hvis du ved at advare får "en tumpe eller to" til at sætte farten ned, så har du gjort en forskel den dag. Hvis du ikke advarer dem, men lader dem få en bøde har de højst sandsynligt fået mere at tænke over, og gør en forskel i kørslen mere end blot den dag. Du forhindrer, at de får en reprimande og noget at tænke over i fremtiden.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2014

Frk.S

Tranebaer skriver:

Hvis du ved at advare får "en tumpe eller to" til at sætte farten ned, så har du gjort en forskel den dag. Hvis du ikke advarer dem, men lader dem få en bøde har de højst sandsynligt fået mere at tænke over, og gør en forskel i kørslen mere end blot den dag. Du forhindrer, at de får en reprimande og noget at tænke over i fremtiden.

Anmeld

20. maj 2014

Ciss

Det er jo heller ikke i orden at begå hærværk, stjæle eller bedrage, selv om det ikke bliver opdaget, mens man gør det. En mærkelig form for moral at der åbenbart er rigtig mange, som synes, de selv har ret til at stå over loven, så snart de sætter sig bag et rat.

Trafikregler og fartsgrænser er der jo af en god grund.....

Anmeld

20. maj 2014

Trekløver(:

Frk.S skriver:

Nu er jeg jo én af dem der synes at det er dybt latterligt når jeg ser én der skriver fx på Facebook "fotovogn der og der" 

For det første, så skal folk sgu da ikke kun køre pænt når der er risiko for det kan gøre ondt på pengepungen. For det andet.... dem der advarer, sidder de så lige og opdaterer på Facebook mens de kører?? 

Her den anden dag så jeg så et opslag med et billede af nye fotovogne. Teksten var noget i stil med "sådan ser politiets nye fotovogne ud. Del del del, så vi alle kan beholde vores kørekort"

WTF??? Er jeg den eneste der mener, at hvis man kører så råddent, at man stod til at miste sit kørekort, hvis man blev fanget, så BØR man også miste sit kørekort?? 

Til jer der evt. er med til at advare om fotovogne. Synes i helt seriøst at det er ok at folk kører råddent når der ikke lige er en fotovogn til at fange dem? 
Og kører i ind til siden for at opdatere?

Undrer mig virkelig.....

Er simpelthen så enig! Jeg ser de opslag dagligt på FB, og forstår ikke hvorfor der er grund til at advare imod fotovognene, man skal da bare køre ordentligt, og gør man ikke det, jamen så fortjener man at blive ramt på økonomien

Anmeld

20. maj 2014

Maja_4000

Jeg synes det er så latterligt at advare.. Ligesom jeg ikke fatter hvorfor de ikke sætter et kamera op ved siden af de der skilte som 'bare' viser din hastighed.. Uuuh.. De bliver blinket af.. Send dem dog en bøde

Anmeld

20. maj 2014

Carina:-)

chael skriver:

Ja, jeg kan sgu godt køre 60 hvor man må køre 50.

Og jeg kører ikke råddent, så jeg er faktisk en af dem der advare...

Men hvis du nu rammer en cyklist og personen bliver slået ihjel ,vil du så ikke alligevel tænke på at de ekstra km måske kunne have gjort en forskel?

Der er jo en grund til at de hastighedsbegrænsninger er der- Det er jo fordi det har en forskel mhs til påkorsel af andre/reaktionsevne /bremselængde osv

Anmeld

20. maj 2014

Carina:-)

Kunne ikke dromme om at advare- lige så lidt som jeg kunne finde på at fortælle folk når en af mine naboer som er butiksdetektiv er på arbejde i Bilka -Vil folk bryde loven må de ta konsekvensen. 

Anmeld

20. maj 2014

Loa

Enig med de fleste herinde.

Folk skal sgu køre ordenligt om der er fartkontrol eller ej.

Dont do the crime if you cant do the time.

At advare folk mod fotovogne gør måske at de "Brian" typer derude får lov at beholde deres kørekort og måske en dag kører én ihjel. Det kunne måske være forhindret hvis de blev snuppet og fik en ordenlig straf.

Anmeld

20. maj 2014

Hønsemor

Frk.S skriver:

Nu er jeg jo én af dem der synes at det er dybt latterligt når jeg ser én der skriver fx på Facebook "fotovogn der og der" 

For det første, så skal folk sgu da ikke kun køre pænt når der er risiko for det kan gøre ondt på pengepungen. For det andet.... dem der advarer, sidder de så lige og opdaterer på Facebook mens de kører?? 

Her den anden dag så jeg så et opslag med et billede af nye fotovogne. Teksten var noget i stil med "sådan ser politiets nye fotovogne ud. Del del del, så vi alle kan beholde vores kørekort"

WTF??? Er jeg den eneste der mener, at hvis man kører så råddent, at man stod til at miste sit kørekort, hvis man blev fanget, så BØR man også miste sit kørekort?? 

Til jer der evt. er med til at advare om fotovogne. Synes i helt seriøst at det er ok at folk kører råddent når der ikke lige er en fotovogn til at fange dem? 
Og kører i ind til siden for at opdatere?

Undrer mig virkelig.....

Jeg er af samme holdning som dig. Ønsker man at beholde det kørerkort man har betalt så mange penge for at få, må man også kører herefter, det koster nemlig også penge at få det igen bagefter!

Jeg har også venner der advare om fotovogne diverse steder, og har også spurgt ind til hvordan de lige når at advare. En enkelt fortalte at vedkommende havde sænket farten og så lige skrevet en hurtig update omkring dette, da FB på telefonen lå sådan lige til og jeg blev virkelig harm! Især fordi det var i nærheden af et fodgængerfelt ved en skole

Jeg personligt har fravalgt at få kørekort efter jeg var startet op på det, da jeg på mig selv kunne mærke at lige det der med fart, det elsker jeg for meget til at jeg selv turde slippe mig løs bag et ret. Ikke fordi jeg ville kører (alt) for stærkt med mine børn bagi, men hvorfor skal børn generelt miste forældre pga. ubetænksomhed og fordi far/mor lige skulle opdatere vennerne om fotofælderne eller fordi vedkommende bag rettet havde fokus et andet sted end der hvor det skal være når man sidder bag rettet

Anmeld

20. maj 2014

FruStolpe

Tranebaer skriver:

Jeg er slet ikke enig med dig.  

De idioter som udgør en risiko i trafikken er fuldstændig ligeglade med at få en bøde. Den rryger i bunken af ubetalte fartbøder.  

De er iøvrigt oftest ligeglade med om de overhovedet har et kørekort. 

Dem du snakker om er de som måske køre lidt for stærkt.  Men som ikke udgør den største risiko.  

Men det er jo bare min mening 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.