Må jeg spørge om han spiste noget andet af det du serverede?
Nogle børn kan have rigtig svært ved mad de ikke helt kan se hvad er, altså noget der er blandet sammen, og det er flødekartofler jo. Kan det være grunden til at han ikke ville smage?
Hvis du tænker det er tilfældet, så tror jeg du skal vende den om og tænke at hvis nogen serverede abehjerne for dig og sagde du skulle smage og du virkelig bare ikke havde lyst, så er det jo lidt det samme

Som jeg læser det har du normalt ikke kampe om spisningen med ham, og så ville jeg ikke holde så skarpt på at han skulle smage, hvis det er hver gang der serveres noget nyt, så er det selvfølgelig lidt en anden sag.
I min optik så spiser de fleste børn det de har brug for, altså den ene dag er det kun kød, den næste kun pasta/kartofler og ja sådan må det godt være.
Jeg synes magtanvendelse er et meget voldsomt ord at bruge, og vi er forskellige i vores opdragelsesmetoder, og du skal mærke efter om du følte du tacklede situationen på den måde du gerne ville og du ville gøre det igen hvis det var nødvendigt, og hvis det er tilfældet, så skal du holde fast i dig selv.
Jeg håber ikke det blev for rodet, men det var lige en masse tanker på sengekanten
Anmeld