Fødselsdag med nyfødt??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. maj 2014

Pcokate

lineog4 skriver:

Vi er jo alle sammen forskellige og fødsler, babyer, livsomstændigheder kan være meget forskellige.

Jeg vil sige efter min første fødsel gik livet lidt i stå, både min krop men i langt højere grad min store kærlighed til det lille væsen gjorde tiden gik i stå og det eneste jeg kunne var bare at være lige der i nuet det første stykke tid - skæbnen ville så vi skulle holde stor konfirmation 5 uger efter for min mands søn og jeg i min iver havde sagt vi lavede alt mad osv selv så helt i stå kunne det ikke gå

Men fx med den sidste (den 4.) der var vi inden han var en uge gammel afsted til ting med de store og også på cafe. Vi var i cirkus summarum før han blev en måned, var til udendørs koncerter i hans første måned, på stranden osv fordi han tilfældigvis blev født i sommerferien - jeg følte ike jeg ikke fik tid til at lære ham at kende eller komme mig, det var jo bare vilkårene og jeg elskede det. Men havde aldrig kunne gøre det samme med min første for der var jeg et andet sted i livet.

Der skulle nu heller ikke stå første linje. Det var min umiddelbare tanke, der skulle have været slette igen. 

At handle, fødselsdag m.m i løbet er den første uge er ikke noget jeg undre mig over (ville dog selv springe fester over).

Men et par timer efter fødslen vralter man, er højt sandsynlig træt og øm. Det er da vildt at tage på cafetur der, synes jeg. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. maj 2014

Lise

Er det abefest eller stille og rolig familiefødselsdag?

Jeg ville vente og se. Er babyen en baby der sover for det meste, så ville jeg tage med. Er babyen en baby der skriger, ville jeg overveje det. Men jeg ville ikke bestemme mig inden fødslen.

Jeg havde min første baby med alle mulige steder de første uger af hans liv. Han sov bare, og opdagede ikke at vi var her og der, så ham kunne jeg sagtens tage med.

Jeg havde den lille med til en 50-års fødselsdag da han var fem uger gammel (en fest uden børn), og han hylede og skreg hele tiden, så jeg måtte tage hjem midt i maden.

Børn og forældre er forskellige, så det er umuligt at sige på forhånd

Anmeld

2. maj 2014

lineog4

Pcokate skriver:

Der skulle nu heller ikke stå første linje. Det var min umiddelbare tanke, der skulle have været slette igen. 

At handle, fødselsdag m.m i løbet er den første uge er ikke noget jeg undre mig over (ville dog selv springe fester over).

Men et par timer efter fødslen vralter man, er højt sandsynlig træt og øm. Det er da vildt at tage på cafetur der, synes jeg. 

Igen tror jeg kommer meget an på fødslen - jeg var personlig frisk og frejdig efter mine 3 sidste men de tog også under to timer og var faktisk ikke særlig øm. Jeg gik hjem med barnevognen efter den sidste fødsel for det ville jeg helst og der tror jeg han var 4-5 timer gammel (kan ikke huske det).

Om jeg ville springe en fødselsdag over - det ved jeg faktisk ikke, hvis alt gik godt kunne det måske være hyggeligt med nogen der ville beundre vidunderet - men må sige med første fødsel var jeg ikke parat mentalt den første uge til andet end bare at sidde og forsøge at amme og så bare vlre stjerne forelsket. Men de andre gange var jeg et andet sted for der blev jo trukket af andre børn alligevel.

Anmeld

2. maj 2014

Hugoline.

Du kan lige så godt vænne dig til at sige fra, når du får børn, og kun gøre det som kommer jer og dit barn til gode - ikke alle andre

Anmeld

2. maj 2014

FogL

Anonym skriver:

Hej de damer, er anonym da familie medlemmet er her inde..

Sagen er den at vi er inviteret til fødselsdag.. Jeg har termin D. 10 maj og fødselsdagen er D. 24 maj.. Vi ved at jeg har født senest D. 17 maj..

Mit spørgsmål: ville i tage til fødselsdag når baby er så ny? Vi er begge enige om at vi ikke rigtig har lyst, men familien synes det er for dårligt at vi ikke tager med.. Jeg tænker bare at baby er ikke særlig gammel, det er vores første barn så det er helt nyt og vi kender ikke rigtig baby endnu.. Men når det ene familie medlem efter det andet siger vi burde tage med begynder vi at tænke om vi bare er pylrede?

Vi var til en 18 års fødselsdag 6 dage efter Freyja blev født, og det gik fint.
Vi tog hjem efter maden, så vi var der i et par timer, bare for lige at vise flaget Dog blev def ikke forventet noget, og vi måtte helt selv bestemme om overskudet var der. Vi så tiden an indtil få timer forinden
, og valgte så at tage afsted..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.