Fødselsdag med nyfødt??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. maj 2014

BabyMus

Jeg vil også sige at I skal gøre som I selv føler for. Kan godt forstå hvis familien bliver skuffede, for selvfølgelig havde de da lige håbet på at se baby der. Men de må altså også kunne forstå at I ikke kommer hvis det er det I vælger.

Vil dog alligevel sige, at sidst vi havde en baby i familien, der tog de alle 4 (incl. nyfødt) med til fødselsdag under 48 timer efter fødselen, og til stor familiefest (noget sølvbryllup) weekenden efter og der var ingen problemer. Men tror også det kommer helt an på hvordan man selv har det med det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2014

melila

Det kommer da helt an på jer og den lille (tillykke forresten) Og om den trives og hvordan du\i har sovet og er oplagt til det. Gør det til en måske'er og så tag den på dagen. Når man har så små pus må folk være large overfor at der kan ske ændringer. Du skal ihvertfald ikke føle dig presset. Alle har en forskellig måde at gøre tingene på 

Anmeld

1. maj 2014

*Mor Til Albert*

Anonym skriver:

Hej de damer, er anonym da familie medlemmet er her inde..

Sagen er den at vi er inviteret til fødselsdag.. Jeg har termin D. 10 maj og fødselsdagen er D. 24 maj.. Vi ved at jeg har født senest D. 17 maj..

Mit spørgsmål: ville i tage til fødselsdag når baby er så ny? Vi er begge enige om at vi ikke rigtig har lyst, men familien synes det er for dårligt at vi ikke tager med.. Jeg tænker bare at baby er ikke særlig gammel, det er vores første barn så det er helt nyt og vi kender ikke rigtig baby endnu.. Men når det ene familie medlem efter det andet siger vi burde tage med begynder vi at tænke om vi bare er pylrede?

Jeg kan blive så rasende, når familien synes dit og dat om, hvad man skal og ikke skal. De skal passe deres og så passer I jeres. I skal gøre lige præcis som I ønsker. Det er ikke familien der har fået en lille ny, det er jer. I skal lære den lille at kende osv. Skid hul i hvad familien siger! Hvis de bliver fornærmet, så lad dem blive fornærmet.... Jeg kører personligt efter det motto der hedder, at man som menneske ikke altid skal gøre noget for at please andre. Man skal selv have hjertet med. Følg jeres! 

Anmeld

1. maj 2014

ano14316

Anonym skriver:

Sagen er den at vi er inviteret til fødselsdag.. Jeg har termin D. 10 maj og fødselsdagen er D. 24 maj.. Vi ved at jeg har født senest D. 17 maj..

Mit spørgsmål: ville i tage til fødselsdag når baby er så ny? Vi er begge enige om at vi ikke rigtig har lyst, men familien synes det er for dårligt at vi ikke tager med.. Jeg tænker bare at baby er ikke særlig gammel, det er vores første barn så det er helt nyt og vi kender ikke rigtig baby endnu.. Men når det ene familie medlem efter det andet siger vi burde tage med begynder vi at tænke om vi bare er pylrede?

Det skal i gøre 100% som i har lyst til..
Og så skal I skide højt og flot på hvad familien siger...

Men jeres familie har så stor mangel på forståelse så kan I lige så godt lærer nu at være ligeglade for der vil komme utallige af sådanne konflikter i fremtiden..

Anmeld

1. maj 2014

ano14316

MoarHvidovre skriver:

Vi tog til barnedåb under 1 uge efter, at vi havde fået vores pige. Hun sov bare fra det hele.

Så ja, jeg mener godt, at I kan tage til fødselsdag, hvis alt er som det skal være. Jeg kan godt forstå, at familien bliver skuffet.

Men hvorfor siger I ikke bare, at som udgangspunkt kommer I, men at I tager jer det forbehold for, at se hvordan jeres barn er og hvordan dagene forløbe op til fødselsdagen.

Nu spørger jeg altså lige rent ud... Hvad er det du godt kan forstå familien bliver skuffet over?

Jeg spørger fordi jeg slet slet ikke kan forstå hvordan man kan blive skuffet over nogen man inviterer som ikke kommer, sådan helt generelt..

Mine tanker bliver lidt ironiske..

Jeg er så skuffet over at du ikke vil besøge mig bare fordi du har født for en uge siden, hele dit liv er lige blevet væltet rundt, du sover ikke om natten, så skuffende at du prioritere dit ny fødte barn over mig.. hehe

Jeg meldte fra til en påskefrokost med mine svigerinder fordi jeg var udkørt og trængte til at slappe af.. Det var der fuld forståelse for, selvom vi kun skulle være 9 mennesker..

Anmeld

1. maj 2014

Betina_fra_Als

Jeg havde taget med. Baby sover nok det meste af tiden alligevel.

Jeg kender da flere da har forladt sygehuset og taget på café og vennebesøg med få timer gamle børn.

Da jeg kom hjem med min søn tog vi hjem til mine forældre og hyggede.

held og lykke med det hele

Anmeld

1. maj 2014

*Mor Til Albert*

Betina_fra_Als skriver:

Jeg havde taget med. Baby sover nok det meste af tiden alligevel.

Jeg kender da flere da har forladt sygehuset og taget på café og vennebesøg med få timer gamle børn.

Da jeg kom hjem med min søn tog vi hjem til mine forældre og hyggede.

held og lykke med det hele

Det er vigtigt at huske på, at vi ikke er ens.  - Nogle kan både holde fødselsdag og handle ind lige efter fødslen og andre skal have mere ro og tid. 

Anmeld

1. maj 2014

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Tak for svar allesammen. Vi siger nok ja med forbehold.. Som i siger så kender vi jo ikke baby..
Kunne dog aldrig drømme om at tage på cafe samme dag. Men der er vi jo forskellige..

Anmeld

1. maj 2014

hekran

Jeg ville helt sikker blive hjemme. Sende en lille hilsen og hygge mig alene hjemme.

Anmeld

1. maj 2014

CaWi

Anonym skriver:

I skal gøre som i selv føler for.
Sig at i ikke kan tage stilling til det før du har født.

Vi var inviteret til min farmors 70 års og min fasters 50 års, ca en måned efter jeg havde født.

For det første havde vi så to timers kørsel (hvilket jeg ikke ville udsætte så lille et barn for)
Men jeg havde slet ikke overskud til at skulle sidde og være social, og samtidig at alle skulle overglo mit barn.
Jeg følte endnu ikke jeg kedte mit barn 100% til, at jeg ville kunne overskue skrigeture, mælk der løb igennem bluser osv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.