Fødselsdag med nyfødt??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. maj 2014

et-ønske

MoarHvidovre skriver:

Vi tog til barnedåb under 1 uge efter, at vi havde fået vores pige. Hun sov bare fra det hele.

Så ja, jeg mener godt, at I kan tage til fødselsdag, hvis alt er som det skal være. Jeg kan godt forstå, at familien bliver skuffet.

Men hvorfor siger I ikke bare, at som udgangspunkt kommer I, men at I tager jer det forbehold for, at se hvordan jeres barn er og hvordan dagene forløbe op til fødselsdagen.

Sådan ville jeg også gøre

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Altså, man kan da sagtens, i forholdt til baby. Han/hun tager ikke skade af det og i kan gå når i vil. Noget andet er om I kan. Om i er klar til det, og det kommer jo helt an på hvordan jeres barn er og hvordan i er.

Så jeg ville sige "vi vil rigtig gerne, men vi kan desværre ikke forudse hvordan tingene står til herhjemme når baby ankommer, så vi blir nødt til at tage det efterhånden og vurdere"

vi var inviteret til fødselsdag også ca 1 uge efter vi var kommet hjem med baby, og vi endte med at melde fra. Vores dreng havde  garanteret klaret det fint, men JEG havde slet ikke overskuddet til både at have fokus på ham og de andre og kunne ikke overskue en spørgsmålsregn eller hvis han nu skulle bryde ud i utrøstelig gråd. Sååå vi blev hjemme

Anmeld

1. maj 2014

PernilleogLouis

Når I ikke har lyst så siger I da bare nej - det er jo ikke jeres job at sørge for at familien er tilfreds

Anmeld

1. maj 2014

Trekløver(:

Anonym skriver:

Hej de damer, er anonym da familie medlemmet er her inde..

Sagen er den at vi er inviteret til fødselsdag.. Jeg har termin D. 10 maj og fødselsdagen er D. 24 maj.. Vi ved at jeg har født senest D. 17 maj..

Mit spørgsmål: ville i tage til fødselsdag når baby er så ny? Vi er begge enige om at vi ikke rigtig har lyst, men familien synes det er for dårligt at vi ikke tager med.. Jeg tænker bare at baby er ikke særlig gammel, det er vores første barn så det er helt nyt og vi kender ikke rigtig baby endnu.. Men når det ene familie medlem efter det andet siger vi burde tage med begynder vi at tænke om vi bare er pylrede?

Sig ja med forbehold, det havde jeg gjort Så kan i altid melde fra på dagen, hvis i ikke magter det med den lille.

Men ofte så har man faktisk også lyst til at komme lidt ud, når man er blevet forældre. Det havde både min og jeg i hvert tilfælde Man vil så gerne vise frem

Anmeld

1. maj 2014

mit1barn

Jeg havde ikke gjort det. Jeg venter selv mit første barn, og tror ikke at jeg allerede ville havde så meget overskud, at jeg kunne tage til en fødselsdag med min (måske) kun 1 uge gammel baby. 

Må du vente med, at svare til efter du har født? Så ved du bedre om du overskud til det

Anmeld

1. maj 2014

Sara.

Jeg har termin 28 maj med mit 3 barn.
Har sagt ja til polterabend d.10 maj, barnedåb 1 juni og bryllup 21 juni.
Jeg er gået meget over tid de to første gange og regner med at føde mellem 1-10 juni ca.
Men ja jeg har sagt ja med forbehold for at jeg er i fødsel. Så de ved aæle at vi bliver nødt til at vente til dagen og de er alle helt okay med det.
Men jeg vil også rigtig gerne afsted. Så tænker det afhænger af dig / jer.

Anmeld

1. maj 2014

RGN

Profilbillede for RGN

Jeg valgte at sige nej, da min søn nr. 2 var 2 uger gammel og vi var inviteret til fødselsdag.

Selvom jeg rigtig gerne ville have været med lå min prioritet på det tidspunkt et andet sted end ved fest og farver. 

Anmeld

1. maj 2014

LinLin

Hvis det bare er almindelig fødselsdag ville jeg sige ja...
Men hvis I ikke gider siger I da selvfølgelig nej tak

Anmeld

1. maj 2014

Monski

Anonym skriver:

Sagen er den at vi er inviteret til fødselsdag.. Jeg har termin D. 10 maj og fødselsdagen er D. 24 maj.. Vi ved at jeg har født senest D. 17 maj..

Mit spørgsmål: ville i tage til fødselsdag når baby er så ny? Vi er begge enige om at vi ikke rigtig har lyst, men familien synes det er for dårligt at vi ikke tager med.. Jeg tænker bare at baby er ikke særlig gammel, det er vores første barn så det er helt nyt og vi kender ikke rigtig baby endnu.. Men når det ene familie medlem efter det andet siger vi burde tage med begynder vi at tænke om vi bare er pylrede?

Jeg fødte 19. Januar og har fødselsdag 5 februar. Vi udskød altså lige min fødselsdag med en måneds tid.
Hjalte var ikke særlig glad for at der var andre omkring ham, men til gengæld så kunne vi have storebror med ALLE steder loge fra han var spæd. Han er fra 16 december, så der var jo julefrokoster osv.

Jeg ville vente med at beslutte det til du har født, så ved i om overskuddet er der og om jeres bebs kan "klare" sådan noget

Anmeld

1. maj 2014

De3Guldklumper

Anonym skriver:

Vi var afsted til 80 års fødselsdag da vores den ældste var 10 dage gammel.

Det var ikke noget problem da hun jo sov hele tiden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.