Det er jo helt op til jer om i har lyst eller ej. Og det kommer nok også meget an på baby.
Da jeg ventede Freja var vi inviteret til en alm. fødselsdag kort efter termin - få dage efter hun ren faktisk kom til verden (altså ikke rundt eller noget - ikke stor fest). De havde sagt at vi ikke behøvede svare i god tid, vi kunne bare se tiden an.
Da vi var indlagt nogle dage med hende, og først kom hjem dagen inden fødselsdagen fandt sted, valgte vi at melde fra. Det var der ingen sure miner over overhovedet.
Derudover var i inviteret til sølvbryllup 3 uger efter hun var kommet til verden. Der var jeg meget i tvivl om vi skulle sige ja eller ej. Vi endte med at takke ja.... og det var faktisk rart at komme lidt ud efter at vi havde været en del på sygehuset (først Freja, så mig). Freja var så nem at have med, og selvom vi ikke blev så længe, var det rigtig rart at komme afsted. Værtsparret havde gjort meget ud af, at vi fx kunne få et værelse på hotellet, vi kunne gå ind på osv. Men det blev slet ikke nødvendigt.
Det jeg ville gøre, var nok at høre om vi måtte svare med forbehold, eller vente med at svare til vi vidste om det var overskueligt at tage med. Det kommer sikkert også an på om du har født lige ugen inden, eller 1 måned inden.
Men hvis i virkelig ikke har lyst, er der da ikke andre der skal blande sig i det. 
Anmeld