Fødselsdag med nyfødt??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.723 visninger
44 svar
42 synes godt om
1. maj 2014

Anonym trådstarter

Hej de damer, er anonym da familie medlemmet er her inde..

Sagen er den at vi er inviteret til fødselsdag.. Jeg har termin D. 10 maj og fødselsdagen er D. 24 maj.. Vi ved at jeg har født senest D. 17 maj..

Mit spørgsmål: ville i tage til fødselsdag når baby er så ny? Vi er begge enige om at vi ikke rigtig har lyst, men familien synes det er for dårligt at vi ikke tager med.. Jeg tænker bare at baby er ikke særlig gammel, det er vores første barn så det er helt nyt og vi kender ikke rigtig baby endnu.. Men når det ene familie medlem efter det andet siger vi burde tage med begynder vi at tænke om vi bare er pylrede?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2014

Pcokate

Anonym skriver:

Sagen er den at vi er inviteret til fødselsdag.. Jeg har termin D. 10 maj og fødselsdagen er D. 24 maj.. Vi ved at jeg har født senest D. 17 maj..

Mit spørgsmål: ville i tage til fødselsdag når baby er så ny? Vi er begge enige om at vi ikke rigtig har lyst, men familien synes det er for dårligt at vi ikke tager med.. Jeg tænker bare at baby er ikke særlig gammel, det er vores første barn så det er helt nyt og vi kender ikke rigtig baby endnu.. Men når det ene familie medlem efter det andet siger vi burde tage med begynder vi at tænke om vi bare er pylrede?

Jeg havde ikke gjort det. 

Anmeld

1. maj 2014

Genoble

Jeg synes godt i kan tage med. I hvert fald blot deltag i en times tid eller halvanden, lige sige tillykke og vise baby frem for hele familien. Jeg synes dog ikke i behøver blive der i flere timer eller til en 3-retters middag, men synes bestemt i bør aflægge en kort visit 

Anmeld

1. maj 2014

FruStolpe

Jeg synes i skal gøre hvad i selv syntes. Har i ikke lyst, så bliv hjemme og ellers tag ud og hyg jer med familien.

Jeg selv  ville vælge at sige at vi kommer hvis overskuddet er der. Så har man ikke lovet for meget.

Anmeld

1. maj 2014

Maja!

enten ville jeg sige fra (hvis i begge virkelig ikke føler for det) ellers ville jeg også sige at vi kommer hvis overskudet er der.. i aner jo ikke hvordan du har det eller hvordan baby ar det.. så syntes kun det er jer der kan tage den beslutning.. det skal andre ikke blande sig i! hvis i ikke har lyst jamen så har i ikke lyst! 

Anmeld

1. maj 2014

Anonymo

Anonym skriver:

Jeg havde ikke gjort det 

Anmeld

1. maj 2014

Frk.S

Det er jo helt op til jer om i har lyst eller ej. Og det kommer nok også meget an på baby.

Da jeg ventede Freja var vi inviteret til en alm. fødselsdag kort efter termin - få dage efter hun ren faktisk kom til verden (altså ikke rundt eller noget - ikke stor fest). De havde sagt at vi ikke behøvede svare i god tid, vi kunne bare se tiden an.

Da vi var indlagt nogle dage med hende, og først kom hjem dagen inden fødselsdagen fandt sted, valgte vi at melde fra. Det var der ingen sure miner over overhovedet.

Derudover var i inviteret til sølvbryllup 3 uger efter hun var kommet til verden. Der var jeg meget i tvivl om vi skulle sige ja eller ej. Vi endte med at takke ja.... og det var faktisk rart at komme lidt ud efter at vi havde været en del på sygehuset (først Freja, så mig). Freja var så nem at have med, og selvom vi ikke blev så længe, var det rigtig rart at komme afsted. Værtsparret havde gjort meget ud af, at vi fx kunne få et værelse på hotellet, vi kunne gå ind på osv. Men det blev slet ikke nødvendigt.

Det jeg ville gøre, var nok at høre om vi måtte svare med forbehold, eller vente med at svare til vi vidste om det var overskueligt at tage med. Det kommer sikkert også an på om du har født lige ugen inden, eller 1 måned inden. 

Men hvis i virkelig ikke har lyst, er der da ikke andre der skal blande sig i det.

Anmeld

1. maj 2014

Alexander&Lærke

Jeg har stået i lidt det samme, da jeg fødte min første fødte var jeg også inviteret til min onkels fødselsdag. Han havde fødselsdag den 23 og jeg fødte den 15 så vores lille mand var kun 8 dage gammel.... Vi tog med og var met et par timer, følte meget hvordan Alexander regeret på det hele, men han var godt tilpas og jeg var så stolt over at kunne vise ham frem til hele den store familie... 

Men føl dig frem og se hvordan den nyfødte har det, er han/hun ikke er rolig så sig at i vil tage hjem og få lidt ro. 

Men det er nu ikke familien der skal sætte dagsordnen på om i skal komme eller ej, det er jeres barn og jer det føler bedst med hvordan i har det med at skulle tage med...

Anmeld

1. maj 2014

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Vi tog til barnedåb under 1 uge efter, at vi havde fået vores pige. Hun sov bare fra det hele.

Så ja, jeg mener godt, at I kan tage til fødselsdag, hvis alt er som det skal være. Jeg kan godt forstå, at familien bliver skuffet.

Men hvorfor siger I ikke bare, at som udgangspunkt kommer I, men at I tager jer det forbehold for, at se hvordan jeres barn er og hvordan dagene forløbe op til fødselsdagen.

Anmeld

1. maj 2014

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Jeg kunne godt finde på det. Min søn sov konstant alligevel.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.