Har virkelig brug for søvn snart!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. april 2014

L&V

Anonym skriver:

Ja, det er helt vildt, det kan tælles på en hånd hvor mange gange hun har sovet så længe til en lur.

Ja, hun får kun mælk, vi har holdt pause pga forstoppelse på trods af movicol. Så vi starter snart op på mad igen.

Det er da for lækkert. Nu ved jeg ik om i putter osv efter uret men en pause fra det også se på hende i stedet så i fanger hendes naturlige rytme og der hvor hun er perfekt træt. Mon ik os sult ku være noget af det så. Nu må hun jo os få mere fiberrig kost så det hjælper nok os

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2014

modesty

Åh nej! Puha

Nej, det gør han ikke, jeg ammer og hun har ikke villet tage flaske før nu

Nu spørger jeg lige, og det er ikke for at være bebrejdende eller noget, jeg er blot nysgerrig: Havde du ikke regnet med at det ville være sådan? Jeg var da forberedt på et år eller to uden sammenhængende søvn inden jeg fik min søn (men derfor kan det godt stadig være ulideligt, det forstår jeg godt - du virker bare lidt som om det kommer som en overraskelse).

Hvis du er så langt ude at du er ved at falde fra hinanden, så må du malke ud til to nætter og I må tage en weekend hvor du får lov til at sove igennem og far kan tage over. Ja, baby vil sikkert græde og brokke sig og vil have mor, men hvis hun er sulten nok, skal hun nok tage flasken. Det går ikke at du går totalt ned med flaget.

PS: Så lige at I havde døjet med forstoppelse ifb med opstart på mad. Sørg for at I starter op med grønsagsmos og ikke grød. Heller ingen kartofler. Det er stivelsen der giver forstoppelse. Giv f.eks gulerod, blomkål, sweet potato, pastinak. Så er jeg ret sikker på at I undgår mavebøvl.

Anmeld

29. april 2014

Aagaard

Anonym skriver:

Åh...
Nu må jeg altså lige pibe lidt.
Min datter er 6 måneder, og i det halve år har jeg ikke fået en eneste hel nats søvn.
Jeg har ikke haft en eneste pause.

Ikke en eneste gang er jeg vågnet veludhvilet.
Hun vågner 3 gange om natten og vil ammes, derudover flere gange, hvor hun skal have sut. Og så "står hun op" kl 6.
Så jeg får heller aldrig sovet til mere end kl 6.

Jeg går rundt og er svimmel, har hovedpine, intet overskud, kvalme og er bare TRÆT!

Hun sover ikke mere end 2 timer om dagen fordelt på 3 lure, og når hun er vågen skal jeg være på konstant, hun vil ikke ligge på legetæppe mere end 2 minutter, hvis jeg er så heldig hun vil det.

Hun vil aktiveres konstant, der skal ske noget hele tiden.

Min kæreste er væk fra kl 6- kl 18, hun kommer i seng kl 19 og det er også mig der putter osv.

Men jeg har så dårlig samvittighed hvis jeg skulle få hende "passet" en nat.
Det er jo synd det ikke er mig som det plejer.
Og jeg ved ikke hvor god min kæreste vil være til det.

Hvad kan jeg gøre?er snart helt desperat, holder mig i live med sukker.
Andre der har haft det sådan?
Hvis jeg fik lov at sove, havde jeg sovet i 3 døgn i træk.

Det er ikke synd for din datter at blive passet, det er synd for hende hvis du ikke for sovet!
Din kæreste må læres det, ligesom du gjorde det da i lige havde fået hende - selfølgelig er han ikke god til det, det bliver man kun af at øve sig og det uden at du blander dig - han skal lære det og finde den måde der passer jeres datter og hendes far at putte på og så skal han give dig en nats ro. 
Du er jo farlig for dig selv og dine omgivelser når du går rundt og er svimmel af træthed. Det er ingen tjent med, ikke din dejlige datter, ikke din kæreste og ikke dig.

Min datter er første gang passet af hendes bedsteforældre en hel nat som 4,5 mdr gammel, netop af den årsag.
Jeg overnattede hos dem, de kom ind med hende når hun skulle ammes og så fik jeg ellers lov at sove lige til sult drev mig ud af sengen næste morgen omkring 11

Anmeld

29. april 2014

Tulle28

Ikke for at gøre dig ked af det - men det kan altså godt vare rigtig længe, før du får en ordentlig nats søvn. 3 opvågninger og op kl. 6.00 tror jeg er drømmescenariet for rigtig mange - men det gør det jo ikke mindre hårdt!

Et af de bedste råd jeg nogensinde har fået er: lad være med at kigge på klokken! Du kan ikke bruge det til noget at vide, hvad klokken er, det gør dig bare stresset og frustreret. Så pak det langt væk.

Som de fleste andre også skriver, kunne farmand så ikke tage lidt over? Nu ved jeg ikke om du ammer om natten, men ellers kunne han måske bare tage hende om morgenen i weekenderne, så du kan få sovet lidt der og nogle timer i løbet af dagen, så du kan få en god middagslur, et langt bad eller hvad du nu har brug for.

Og selv om det er lidt dødsygt, så er det altså også helt legalt at gå i seng samtidig med din datter i ny og næ - så kan du få virkelig mange timer, selvom hun vågner nogle gange i løbet af natten.

Anmeld

30. april 2014

Ciss

Anonym skriver:

Sagde også til ham i morges: du tager hende om natten i weekenden.
Og det er okay for ham.
Men så kommer tankerne: hvad hvis han ikke hører hende? Hvad hvis han bliver irriteret på hende over hun vågner? Hvad hvis hun bliver ked over det ikke er mig? Og over at hun ikke kommer op og bliver ammet.

Jeg hører hende nok alligevel og vågner derfor. (Hun græder ikke når hun vågner, derfor er jeg bange for han ikke hører hende, og hun til sidst så græder. Hun sover inde hos os.

Men jeg vil ligge mig inde på hendes værelse. Men er bare så bange alligevel.
Derfor er det blevet udskudt så mange gange, men bliver nok nødt til at overgive mig alligevel.

Hvis hun bliver ked af det/utilfreds, kommer hun til at græde eller på anden måde fortælle det tydeligt, og så træder hendes far selvfølgelig til.

Det kommer til at gå helt fint.

Der kan faktisk også ske det fantastiske, at hun ligger vågen lidt og så falder i søvn af sig selv igjen.

Du er jo i huset, så hvis det er krise, kan han jo bare hente dig.

Jeg kender godt den der med morgenfuglen, som vågner tidlig hver eneste dag. Har selv en af slagsen. Jeg plejede at stå op med ham, men i weekenderne holdt jeg mig oppe til kl 8. Så vækkede jeg farmand, og så fik jeg lov til at sove et par timer, mens han passede børn.

Hvis det er vanskeligt at få gennemført nattesøvnen, så kan jeg anbefale at få en anden til at se efter barnet et par timer en gang imellem, så du kan lægge dig ned og få sovet.

Anmeld

30. april 2014

Anonym trådstarter

Ikke for at gøre dig ked af det - men det kan altså godt vare rigtig længe, før du får en ordentlig nats søvn. 3 opvågninger og op kl. 6.00 tror jeg er drømmescenariet for rigtig mange - men det gør det jo ikke mindre hårdt!

Et af de bedste råd jeg nogensinde har fået er: lad være med at kigge på klokken! Du kan ikke bruge det til noget at vide, hvad klokken er, det gør dig bare stresset og frustreret. Så pak det langt væk.

Som de fleste andre også skriver, kunne farmand så ikke tage lidt over? Nu ved jeg ikke om du ammer om natten, men ellers kunne han måske bare tage hende om morgenen i weekenderne, så du kan få sovet lidt der og nogle timer i løbet af dagen, så du kan få en god middagslur, et langt bad eller hvad du nu har brug for.

Og selv om det er lidt dødsygt, så er det altså også helt legalt at gå i seng samtidig med din datter i ny og næ - så kan du få virkelig mange timer, selvom hun vågner nogle gange i løbet af natten.

Det er ikke kun 3 opvågninger, men hun bliver ammet 3 gange om natten. (I nat kun 2 dog)
Derudover vågner hun også og skal have sut nogle gange.
Jeg er jo alene om det hele i hverdagene, så det er i weekenderne jeg har chancen for at sove lidt.
Så den må jeg gribe. Jeg har bare så svært ved at sove, når jeg kan høre hende

Han skal have hende i weekenden, så jeg kan sove lidt længere glæder mig.

Jep, det med klokken og faste tidspunkter skal jeg nok også glemme

Hidtil har jeg bare lagt hende til lur når hun er træt.

Anmeld

30. april 2014

Anonym trådstarter

Ciss skriver:

Hvis hun bliver ked af det/utilfreds, kommer hun til at græde eller på anden måde fortælle det tydeligt, og så træder hendes far selvfølgelig til.

Det kommer til at gå helt fint.

Der kan faktisk også ske det fantastiske, at hun ligger vågen lidt og så falder i søvn af sig selv igjen.

Du er jo i huset, så hvis det er krise, kan han jo bare hente dig.

Jeg kender godt den der med morgenfuglen, som vågner tidlig hver eneste dag. Har selv en af slagsen. Jeg plejede at stå op med ham, men i weekenderne holdt jeg mig oppe til kl 8. Så vækkede jeg farmand, og så fik jeg lov til at sove et par timer, mens han passede børn.

Hvis det er vanskeligt at få gennemført nattesøvnen, så kan jeg anbefale at få en anden til at se efter barnet et par timer en gang imellem, så du kan lægge dig ned og få sovet.

Ja nemlig. Så kan han bare hente mig

Det må jeg prøve her i weekenden, så kan jeg sove lidt videre, så må vi se om jeg kan sove når jeg kan høre hende

Anmeld

30. april 2014

Anonym trådstarter

Aagaard skriver:

Det er ikke synd for din datter at blive passet, det er synd for hende hvis du ikke for sovet!
Din kæreste må læres det, ligesom du gjorde det da i lige havde fået hende - selfølgelig er han ikke god til det, det bliver man kun af at øve sig og det uden at du blander dig - han skal lære det og finde den måde der passer jeres datter og hendes far at putte på og så skal han give dig en nats ro. 
Du er jo farlig for dig selv og dine omgivelser når du går rundt og er svimmel af træthed. Det er ingen tjent med, ikke din dejlige datter, ikke din kæreste og ikke dig.

Min datter er første gang passet af hendes bedsteforældre en hel nat som 4,5 mdr gammel, netop af den årsag.
Jeg overnattede hos dem, de kom ind med hende når hun skulle ammes og så fik jeg ellers lov at sove lige til sult drev mig ud af sengen næste morgen omkring 11

Åh hvor skønt. Kunne du godt sove, når du kunne høre hende?

Ja, han må lære det, han kender bare ikke hendes signaler og leger tit for "vildt" med hende uden pauser, så hun bliver overtræt og græder. Han har svært ved hvad han skal gøre med hende, og svært ved at tale med hende, for hun svarer jo ikke igen
Og når jeg så kan høre hun er utilfreds kan jeg self ikke sove og går ind og blander mig og siger hvad hun har brug for.

Anmeld

30. april 2014

Aagaard

Anonym skriver:

Åh hvor skønt. Kunne du godt sove, når du kunne høre hende?

Ja, han må lære det, han kender bare ikke hendes signaler og leger tit for "vildt" med hende uden pauser, så hun bliver overtræt og græder. Han har svært ved hvad han skal gøre med hende, og svært ved at tale med hende, for hun svarer jo ikke igen
Og når jeg så kan høre hun er utilfreds kan jeg self ikke sove og går ind og blander mig og siger hvad hun har brug for.

Ja, det var fantastisk. Når man sådan får sovet kan man bagefter virkelig mærke HVOR træt man var.
Jeg lagde mig i værelset aller-længst væk fra hvor de var med hende.

Mht til at lade faren lave sine egne fejl og selv finde ud af hvad virker, så gør dit aller aller bedste - jeg gjorde ikke som jeg selv lige har rådet dig til og det resulterede i at min kæreste følte sig utilstrækkelig, at han aldrig var god nok - at jeg altid var efter ham og at han gjorde alt forkert.
Det endte faktisk med at han fik en fødselsdepression - jeg kan jo ikke sige at det var mig der skubbede ham ud i depression, men jeg har helt sikkert ikke bidraget positivt til hans i forvejen vaklende selvtillid som nybagt far. 
Tænk hvis vi heletiden var blevet rettet og hvis nogen bare kom og tog over da vi stod med et nyt barn vi ikke kendte - det havde da helt sikkert slået os totalt ud og vi havde været sikre på at vi var elendige mødre. 
Jeg er helt sikkert blevet meget klogere og nu håber jeg bare på at jeg kan få lov at bruge den viden på et nyt lille barn i fremtiden :-)

Held og lykke - og hold ud, han skal nok klare det - præcis som du gjorde da du skulle lære hende at kende.

Anmeld

30. april 2014

Tulle28

Anonym skriver:

Det er ikke kun 3 opvågninger, men hun bliver ammet 3 gange om natten. (I nat kun 2 dog)
Derudover vågner hun også og skal have sut nogle gange.
Jeg er jo alene om det hele i hverdagene, så det er i weekenderne jeg har chancen for at sove lidt.
Så den må jeg gribe. Jeg har bare så svært ved at sove, når jeg kan høre hende

Han skal have hende i weekenden, så jeg kan sove lidt længere glæder mig.

Jep, det med klokken og faste tidspunkter skal jeg nok også glemme

Hidtil har jeg bare lagt hende til lur når hun er træt.

Det med klokken - der mente jeg om natten

Ja, man må gribe enhver chance man har for at sove.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.