Har virkelig brug for søvn snart!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.027 visninger
41 svar
15 synes godt om
29. april 2014

Anonym trådstarter

Åh...
Nu må jeg altså lige pibe lidt.
Min datter er 6 måneder, og i det halve år har jeg ikke fået en eneste hel nats søvn.
Jeg har ikke haft en eneste pause.

Ikke en eneste gang er jeg vågnet veludhvilet.
Hun vågner 3 gange om natten og vil ammes, derudover flere gange, hvor hun skal have sut. Og så "står hun op" kl 6.
Så jeg får heller aldrig sovet til mere end kl 6.

Jeg går rundt og er svimmel, har hovedpine, intet overskud, kvalme og er bare TRÆT!

Hun sover ikke mere end 2 timer om dagen fordelt på 3 lure, og når hun er vågen skal jeg være på konstant, hun vil ikke ligge på legetæppe mere end 2 minutter, hvis jeg er så heldig hun vil det.

Hun vil aktiveres konstant, der skal ske noget hele tiden.

Min kæreste er væk fra kl 6- kl 18, hun kommer i seng kl 19 og det er også mig der putter osv.

Men jeg har så dårlig samvittighed hvis jeg skulle få hende "passet" en nat.
Det er jo synd det ikke er mig som det plejer.
Og jeg ved ikke hvor god min kæreste vil være til det.

Hvad kan jeg gøre?er snart helt desperat, holder mig i live med sukker.
Andre der har haft det sådan?
Hvis jeg fik lov at sove, havde jeg sovet i 3 døgn i træk.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2014

Mor Christa

Kan sagtens forstå dine frustrationer - men prøv lige at lade farmand tage over! I en weekend - så ham til at passe hende, tag hjem til dine forældre og sov, eller smid dig på soveværelset og så lad ham klare natten bare en enkelt nat. 
Sådan én nat hvor man får lov til at sove igennem, og så længe man kan er virkelig guld værd, når de er så små!
Gør dig selv den tjeneste

Anmeld

29. april 2014

fo82

Hvad med at starte ud med nogle timer? Bare så du kan få sovet en smule? Det kan evt være hjemme hos jer selv så hun er i vante omgivelser til at starte med. Og så gradvist øge det? 

Og ellers må du have lidt mere tillid til at din mand nok skal klare det :-)

malk evt ud så han kan give hende en flaske om natten i weekends - så kan du da en gang i mellem få sovet igennem :-)

baby har bedre af en mor der får noget søvn, end en mor med søvnunderskud og dårlig samvittighed :-)

Anmeld

29. april 2014

L&V

Anonym skriver:

Åh...
Nu må jeg altså lige pibe lidt.
Min datter er 6 måneder, og i det halve år har jeg ikke fået en eneste hel nats søvn.
Jeg har ikke haft en eneste pause.

Ikke en eneste gang er jeg vågnet veludhvilet.
Hun vågner 3 gange om natten og vil ammes, derudover flere gange, hvor hun skal have sut. Og så "står hun op" kl 6.
Så jeg får heller aldrig sovet til mere end kl 6.

Jeg går rundt og er svimmel, har hovedpine, intet overskud, kvalme og er bare TRÆT!

Hun sover ikke mere end 2 timer om dagen fordelt på 3 lure, og når hun er vågen skal jeg være på konstant, hun vil ikke ligge på legetæppe mere end 2 minutter, hvis jeg er så heldig hun vil det.

Hun vil aktiveres konstant, der skal ske noget hele tiden.

Min kæreste er væk fra kl 6- kl 18, hun kommer i seng kl 19 og det er også mig der putter osv.

Men jeg har så dårlig samvittighed hvis jeg skulle få hende "passet" en nat.
Det er jo synd det ikke er mig som det plejer.
Og jeg ved ikke hvor god min kæreste vil være til det.

Hvad kan jeg gøre?er snart helt desperat, holder mig i live med sukker.
Andre der har haft det sådan?
Hvis jeg fik lov at sove, havde jeg sovet i 3 døgn i træk.

Det er smadder hårdt når de små er meget vågen om natten. Min søn vågnede hver 2. Time til han var knap 8måneder. Nogle dage ville han gerne sove i løbet af dagen andre ikke nu er han næsten 10 måneder sover fra 19.30-06 får en flaske og sover videre til kl 8. Sover to gode lure på min 2 timer hver. Så der er håb forude. Det er hårdt mens det står på men det bliver bedre. Har i overvejet at gi ham to lure i stedet også se om det ik ku gi en bedre sammenhængende søvn

Anmeld

29. april 2014

Anonym trådstarter

Mor Christa skriver:

Kan sagtens forstå dine frustrationer - men prøv lige at lade farmand tage over! I en weekend - så ham til at passe hende, tag hjem til dine forældre og sov, eller smid dig på soveværelset og så lad ham klare natten bare en enkelt nat. 
Sådan én nat hvor man får lov til at sove igennem, og så længe man kan er virkelig guld værd, når de er så små!
Gør dig selv den tjeneste

Sagde også til ham i morges: du tager hende om natten i weekenden.
Og det er okay for ham.
Men så kommer tankerne: hvad hvis han ikke hører hende? Hvad hvis han bliver irriteret på hende over hun vågner? Hvad hvis hun bliver ked over det ikke er mig? Og over at hun ikke kommer op og bliver ammet.

Jeg hører hende nok alligevel og vågner derfor. (Hun græder ikke når hun vågner, derfor er jeg bange for han ikke hører hende, og hun til sidst så græder. Hun sover inde hos os.

Men jeg vil ligge mig inde på hendes værelse. Men er bare så bange alligevel.
Derfor er det blevet udskudt så mange gange, men bliver nok nødt til at overgive mig alligevel.

Anmeld

29. april 2014

Anonym trådstarter

Lækkermåsen og vildbassens mor skriver:

Det er smadder hårdt når de små er meget vågen om natten. Min søn vågnede hver 2. Time til han var knap 8måneder. Nogle dage ville han gerne sove i løbet af dagen andre ikke nu er han næsten 10 måneder sover fra 19.30-06 får en flaske og sover videre til kl 8. Sover to gode lure på min 2 timer hver. Så der er håb forude. Det er hårdt mens det står på men det bliver bedre. Har i overvejet at gi ham to lure i stedet også se om det ik ku gi en bedre sammenhængende søvn

Lyder godt der er håb glæder mig.

Har overvejet 2 lure, men hun er så træt, trækker den så længe jeg kan, hun kan dårligt holde sig vågen mere, falder i søvn så snart hun bliver lagt.
Men vågner efter 30 minutter alligevel

Anmeld

29. april 2014

Mor Christa

Anonym skriver:

Sagde også til ham i morges: du tager hende om natten i weekenden.
Og det er okay for ham.
Men så kommer tankerne: hvad hvis han ikke hører hende? Hvad hvis han bliver irriteret på hende over hun vågner? Hvad hvis hun bliver ked over det ikke er mig? Og over at hun ikke kommer op og bliver ammet.

Jeg hører hende nok alligevel og vågner derfor. (Hun græder ikke når hun vågner, derfor er jeg bange for han ikke hører hende, og hun til sidst så græder. Hun sover inde hos os.

Men jeg vil ligge mig inde på hendes værelse. Men er bare så bange alligevel.
Derfor er det blevet udskudt så mange gange, men bliver nok nødt til at overgive mig alligevel.

Åh søde du! 
Jeg kan virkelig godt følge dine argumenter her. Jeg havde det på præcis samme måde hver gang farmand herhjemme skulle tage over, hvad end det så var med søvnen, maden, skiftning, badning osv.
Det aller bedste du kan gøre er at overlade barnet til farmand! De skal nok finde ud af det sammen. Måske kommer I ikke til at gøre tingene ens, og det skal din datter nok komme igennem Hun finder ud af, at med farmand bliver tingene gjort sådan og sådan, og med mor bliver de gjort på en helt anden måde - og det er okay
Sådan er det BESTEMT også herhjemme!

Jeg synes virkelig du skal overgive dig og så få sovet igennem - dit barn har mere glæde af en mor, som er veludhvilet - og tro mig, det er det hele værd  

Anmeld

29. april 2014

Anonym trådstarter

fo82 skriver:

Hvad med at starte ud med nogle timer? Bare så du kan få sovet en smule? Det kan evt være hjemme hos jer selv så hun er i vante omgivelser til at starte med. Og så gradvist øge det? 

Og ellers må du have lidt mere tillid til at din mand nok skal klare det :-)

malk evt ud så han kan give hende en flaske om natten i weekends - så kan du da en gang i mellem få sovet igennem :-)

baby har bedre af en mor der får noget søvn, end en mor med søvnunderskud og dårlig samvittighed :-)

Ja det er rigtigt. Har jeg også tænkt. Mit største ønske er en hel nats søvn lige nu.

Hun er meget morglad og kigger efter mig hele tiden mår hun sidder hos en anden. Klynker efter lidt tid, og vil over til mig igen.

Derfor er jeg så nervøs. Så tror næsten ikke jeg kan sove om dagen.
Hellere at det er en nat, hvor hun alligevel sover. Er det ikke bedre?

Anmeld

29. april 2014

Anonym trådstarter

Mor Christa skriver:

Åh søde du! 
Jeg kan virkelig godt følge dine argumenter her. Jeg havde det på præcis samme måde hver gang farmand herhjemme skulle tage over, hvad end det så var med søvnen, maden, skiftning, badning osv.
Det aller bedste du kan gøre er at overlade barnet til farmand! De skal nok finde ud af det sammen. Måske kommer I ikke til at gøre tingene ens, og det skal din datter nok komme igennem Hun finder ud af, at med farmand bliver tingene gjort sådan og sådan, og med mor bliver de gjort på en helt anden måde - og det er okay
Sådan er det BESTEMT også herhjemme!

Jeg synes virkelig du skal overgive dig og så få sovet igennem - dit barn har mere glæde af en mor, som er veludhvilet - og tro mig, det er det hele værd  

Dejligt at høre jeg ikke er den eneste der har det sådan

Jeg synes jeg læser om, at folks små babyer bliver passet hos bedsteforældre osv, og så har jeg tænkt om det måske bare er mig der ikke kan give slip. Men hun er så "gammel" nu, at jeg godt tror hun kan undvære mig en nat.
Så må prøve, tror også det er det hele værd.

Glæder mig til en hel nats søvn

Anmeld

29. april 2014

fo82

Anonym skriver:

Ja det er rigtigt. Har jeg også tænkt. Mit største ønske er en hel nats søvn lige nu.

Hun er meget morglad og kigger efter mig hele tiden mår hun sidder hos en anden. Klynker efter lidt tid, og vil over til mig igen.

Derfor er jeg så nervøs. Så tror næsten ikke jeg kan sove om dagen.
Hellere at det er en nat, hvor hun alligevel sover. Er det ikke bedre?

Jo det kan du have ret i, som jeg kan se i dit svar til en anden så er du bange for at han ikke hører hende.

giv slip - lad ham komme til, og skulle hun komme til at græde før han lige hører hende en enkelt gang, så sker der ikke noget ved det :-)

du siger at du hører hende allerede inden hun nærmest giver lyd, er hun oprigtigt sulten? Eller er det mon tryghed/hygge? Jeg ved godt at babies ikke tænker så langt, men de lærer hurtigt hvad der betaler sig for at få de gode ting :-) naturligvis skal hun ikke fratages mad hvis hun er sulten, men omvendt skal du ikke frarøves din søvn for hyggens skyld :-P

har du overvejet at starte hende op på lidt vælling/grød? Måske det vil hjælpe lidt også?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.