Har virkelig brug for søvn snart!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. april 2014

L&V

Anonym skriver:

Lyder godt der er håb glæder mig.

Har overvejet 2 lure, men hun er så træt, trækker den så længe jeg kan, hun kan dårligt holde sig vågen mere, falder i søvn så snart hun bliver lagt.
Men vågner efter 30 minutter alligevel

Oki måske hun bliver overtræt så har mine det os med at vågne konstant. Hvordan med mad? Hun er ik sulten eller noget?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2014

Isabel85

Præcis sådan kører det her hos os og jeg er udmattet. Ingen gode råd herfra, men ville bare vise min forståelse

Anmeld

29. april 2014

modesty

Åh...
Nu må jeg altså lige pibe lidt.
Min datter er 6 måneder, og i det halve år har jeg ikke fået en eneste hel nats søvn.
Jeg har ikke haft en eneste pause.

Ikke en eneste gang er jeg vågnet veludhvilet.
Hun vågner 3 gange om natten og vil ammes, derudover flere gange, hvor hun skal have sut. Og så "står hun op" kl 6.
Så jeg får heller aldrig sovet til mere end kl 6.

Jeg går rundt og er svimmel, har hovedpine, intet overskud, kvalme og er bare TRÆT!

Hun sover ikke mere end 2 timer om dagen fordelt på 3 lure, og når hun er vågen skal jeg være på konstant, hun vil ikke ligge på legetæppe mere end 2 minutter, hvis jeg er så heldig hun vil det.

Hun vil aktiveres konstant, der skal ske noget hele tiden.

Min kæreste er væk fra kl 6- kl 18, hun kommer i seng kl 19 og det er også mig der putter osv.

Men jeg har så dårlig samvittighed hvis jeg skulle få hende "passet" en nat.
Det er jo synd det ikke er mig som det plejer.
Og jeg ved ikke hvor god min kæreste vil være til det.

Hvad kan jeg gøre?er snart helt desperat, holder mig i live med sukker.
Andre der har haft det sådan?
Hvis jeg fik lov at sove, havde jeg sovet i 3 døgn i træk.

Jeg er ked af at sige det - men det er helt normalt. Min søn sov nok 3 timer fordelt på sine lure på det tidspunkt, men ellers var det samme rytme her. Han vågnede hver 90. minut hele natten igennem.

Tager din kæreste ikke nætterne i weekenderne?

Det er min erfaring at mere grød/vælling absolut ingen forskel gør - nærmest tværtimod. Det blev først lidt bedre da jeg droppede nat-amningen ved 10 mdr., men han sov først igennem da han var halvandet (hvilket er helt normalt). Og så begyndte han så at vågne igen ved 2 år, men det gik i sig selv efter nogle måneder.

- det er pissehårdt uden den søvn, I know.

Anmeld

29. april 2014

Clisolka

Anonym skriver:

Sagde også til ham i morges: du tager hende om natten i weekenden.
Og det er okay for ham.
Men så kommer tankerne: hvad hvis han ikke hører hende? Hvad hvis han bliver irriteret på hende over hun vågner? Hvad hvis hun bliver ked over det ikke er mig? Og over at hun ikke kommer op og bliver ammet.

Jeg hører hende nok alligevel og vågner derfor. (Hun græder ikke når hun vågner, derfor er jeg bange for han ikke hører hende, og hun til sidst så græder. Hun sover inde hos os.

Men jeg vil ligge mig inde på hendes værelse. Men er bare så bange alligevel.
Derfor er det blevet udskudt så mange gange, men bliver nok nødt til at overgive mig alligevel.

Det skal nok gå! 

Hvor farmand har sagt ok til at tage hende i weekenden, så lader du ham tage hende. De skal nok klare sig  Du har brug for søvn, basta! Jeg ved selv hvordan det var, da min mindste var nyfødt og max sove 4 afbrudte timer i døgnet, og leve på sofaen pga. en kolikker...  Søvn har man brug for, for at fungere 

Du må stole på at farmand nok skal klare det - baby skal jo lære det på et tidspunkt, hvis der er en dag hvor du ikke er hjemme 

Forresten, sover du når hun sover? 

Anmeld

29. april 2014

Anonym trådstarter

Lækkermåsen og vildbassens mor skriver:

Oki måske hun bliver overtræt så har mine det os med at vågne konstant. Hvordan med mad? Hun er ik sulten eller noget?

Tror hun er overtræt, og så mætter mælken nok heller ikke så længe mere.

Puttede hende en halv time før i dag, og hold nu fast! Hun sov 2 1/2 time til hendes morgenlur!

Anmeld

29. april 2014

Anonym trådstarter

Babymor1013 skriver:

Det skal nok gå! 

Hvor farmand har sagt ok til at tage hende i weekenden, så lader du ham tage hende. De skal nok klare sig  Du har brug for søvn, basta! Jeg ved selv hvordan det var, da min mindste var nyfødt og max sove 4 afbrudte timer i døgnet, og leve på sofaen pga. en kolikker...  Søvn har man brug for, for at fungere 

Du må stole på at farmand nok skal klare det - baby skal jo lære det på et tidspunkt, hvis der er en dag hvor du ikke er hjemme 

Forresten, sover du når hun sover? 

Ja nemlig jeg må stole på han klarer sig

Ja, søvn er bare så utroligt vigtigt. Og samtidig skal kroppen også bruge energi på at producere mælk.

Altså om dagen gør jeg ikke, for hun sover jo hun en halv time af gangen ca. Så det kan ikke lade sig gøre.

Men om aftenen sover hun mellem 19-20 stykker, og jeg sover ved 22 tiden

Anmeld

29. april 2014

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Jeg er ked af at sige det - men det er helt normalt. Min søn sov nok 3 timer fordelt på sine lure på det tidspunkt, men ellers var det samme rytme her. Han vågnede hver 90. minut hele natten igennem.

Tager din kæreste ikke nætterne i weekenderne?

Det er min erfaring at mere grød/vælling absolut ingen forskel gør - nærmest tværtimod. Det blev først lidt bedre da jeg droppede nat-amningen ved 10 mdr., men han sov først igennem da han var halvandet (hvilket er helt normalt). Og så begyndte han så at vågne igen ved 2 år, men det gik i sig selv efter nogle måneder.

- det er pissehårdt uden den søvn, I know.

Åh nej! Puha

Nej, det gør han ikke, jeg ammer og hun har ikke villet tage flaske før nu

Anmeld

29. april 2014

Anonym trådstarter

Isabel85 skriver:

Præcis sådan kører det her hos os og jeg er udmattet. Ingen gode råd herfra, men ville bare vise min forståelse

Stakkel

Tak

Anmeld

29. april 2014

L&V

Anonym skriver:

Tror hun er overtræt, og så mætter mælken nok heller ikke så længe mere.

Puttede hende en halv time før i dag, og hold nu fast! Hun sov 2 1/2 time til hendes morgenlur!

Bum det er da fremskridt. Får hun kun mælk?

Anmeld

29. april 2014

Anonym trådstarter

Lækkermåsen og vildbassens mor skriver:

Bum det er da fremskridt. Får hun kun mælk?

Ja, det er helt vildt, det kan tælles på en hånd hvor mange gange hun har sovet så længe til en lur.

Ja, hun får kun mælk, vi har holdt pause pga forstoppelse på trods af movicol. Så vi starter snart op på mad igen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.