Anonym skriver:
Sagde også til ham i morges: du tager hende om natten i weekenden.
Og det er okay for ham.
Men så kommer tankerne: hvad hvis han ikke hører hende? Hvad hvis han bliver irriteret på hende over hun vågner? Hvad hvis hun bliver ked over det ikke er mig? Og over at hun ikke kommer op og bliver ammet.
Jeg hører hende nok alligevel og vågner derfor. (Hun græder ikke når hun vågner, derfor er jeg bange for han ikke hører hende, og hun til sidst så græder. Hun sover inde hos os.
Men jeg vil ligge mig inde på hendes værelse. Men er bare så bange alligevel. 
Derfor er det blevet udskudt så mange gange, men bliver nok nødt til at overgive mig alligevel.
Et par tanker efter at have læst tråden:
Først og fremmest så hold op med at hælde sukker i hovedet når du er træt, det løser ikke noget, snarere tværtimod - blodsukker faldet efterfølgende gør dig mere træt. Spis noget rigtigt mad i stedet for.
Dernæst, børn må gerne vågne om natten. Hvis hun ikke græder, skal du ikke reagere på det og bare ignorere hende. Det er en naturlig del af deres udvikling og lærer dem at falde i søvn af sig selv igen. Hvis du kommer springende hver gang hun slår øjnene op, fastholder du hende i et usundt søvnmønster med natlige opvågninger. Du skal heller ikke reagere hvis hun klynker, øffer eller møver rundt - hun behøver ikke at være vågen og du risikerer at vække hende. Hvis hun har brug for hjælp eller opmærksomhed, begynder hun at græde og så kan du trøste hende.
Hvilket bringer mig til min næste pointe; gråd er ikke farligt og betyder ikke nødvendigvis at dit barn er ked af det eller ulykkeligt. Gråd er simpelthen det lille barns eneste måde at kommunikere et behov eller udtrykke frustration. Dit barn tager ikke skade af at græde (du skal selvfølgelig ikke lade det ligge og græde uhæmmet).
Og sidst, men ikke mindst, så husk på at far er lige så god som mor. Du gør hverken din kæreste eller dit barn en tjeneste ved at gøre alting. Hjemme hos os er far ham der kørte en tur med barnevognen ned til stationen for at kigge på tog og kom hjem med et barn og en barnevogn totalt smurt ind i hindbærsnitte, mens han forsikrede mor om at de altså KUN havde kigget på tog. Han kører ræs med indkøbsvognen mens ungerne i den skriger af grin, i sidste uge legede han kongens efterfølger igennem hele Kvickly sammen med vores 3-årige, til stor morskab for de andre kunder. Med andre ord, han laver alle de fjollede, uovervejede og totalt tåbelige ting, som mor ikke kunne finde på... og begge vores unger elsker ham for det.
Træk vejret dybt og lad ham overtage. Hold fast i at selv om han ikke gør tingene på samme måde som dig, så er han hendes far og har fuldstændigt samme ret som dig

Anmeld