Neglelak på min søn.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. april 2014

Louisejulia

Swerg skriver:

Min søn på snart 4 år har plaget længe om at få neglelak på. ( han skulle vel ligne sin mor på et eller andet punkt ) .. Jeg gav ham lov og lagde en fin blå lak på tæerne. Hans far er total i mod. Klart nok,. 

Men hvad mener i? Skulle jeg ha sagt til ham at han ikke måtte, eller er det okay jeg lige fik stillet hans nysgerrighed ?

Jeg giver min nevø på 6 år lyserød neglelak på  min søster har dog heller inte imod det.  

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
-Sigrid- skriver:

Min lillebror havde altid lilla neglelak på, i flere år. I dag er han 17, langhåret og har haft to kærester. Og er computernørd, hetro hele vejen igennem

Begge mine drenge har haft neglelak på som små. Den ene er til piger, den anden er til drenge. Jeg tvivler på, neglelakken har haft noget at sige. Synes, det er fjollet overhovedet at tænke i de baner. Identitet og seksualitet er noget mere komplekst end som så. 

Anmeld

29. april 2014

-Sigrid-

Mor og meget mere skriver:

Begge mine drenge har haft neglelak på som små. Den ene er til piger, den anden er til drenge. Jeg tvivler på, neglelakken har haft noget at sige. Synes, det er fjollet overhovedet at tænke i de baner. Identitet og seksualitet er noget mere komplekst end som så. 

Helt enig, og alle udforsker deres seksualitet i en eller anden grad når de bliver større, hvis de så (som drenge) har 'måtte' lege med dukker, kjoler og sminke er de nok mere afslappede omkring det, og uden at være bange for at forældrene ser ned på deres valg  

min datter leger med traktorer, og skulle hun blive til damer ville jeg i hvert fald vide at hun vidste at vi ikke har presset en 'norm' ned over hende 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.