Neglelak på min søn.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. april 2014

Dafnies

Jeg synes det er helt i orden!

Min nevø på 3,5 år var på besøg den anden dag. Han var dårligt nået ind ad døren før han styrtede hen til mig og viste sine fine lyserøde negle frem Han havde selv valgt farven og var meget stolt.
Han har i øvrigt også en Hello Kitty paraply :p

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2014

PernilleogLouis

Da vi var i Thailand for nogen måneder siden var jeg inde og få ordnet fødder og hænder og det fik han også lavet - og har fået det siden også - tag jeg ik så tungt

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

28. april 2014

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Selvfølgelig skal han da have neglelak på. Det har vores søn på 6 1/2 år også fået nogen gange

Anmeld

28. april 2014

modesty

Min søn på snart 4 år har plaget længe om at få neglelak på. ( han skulle vel ligne sin mor på et eller andet punkt ) .. Jeg gav ham lov og lagde en fin blå lak på tæerne. Hans far er total i mod. Klart nok,. 

Men hvad mener i? Skulle jeg ha sagt til ham at han ikke måtte, eller er det okay jeg lige fik stillet hans nysgerrighed ?

Jeg synes da overhovedet ikke at det er "klart nok" at far er "totalt imod". Drengen leger og prøver roller af - det er fuldstændig naturligt og i orden.

Anmeld

28. april 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Min eneste betænkning ved det ville være faren ved de forskellige stoffer der kan være i...

Mest hvis man skulle fjerne det igen med neglelakfjerner...

godt nok en del år siden jeg sidst havde med de ting at gøre men husker bare det var ret skrapt og giftigt... Både neglelakken og rensevæsken....

Anmeld

28. april 2014

Clisolka

Swerg skriver:

Min søn på snart 4 år har plaget længe om at få neglelak på. ( han skulle vel ligne sin mor på et eller andet punkt ) .. Jeg gav ham lov og lagde en fin blå lak på tæerne. Hans far er total i mod. Klart nok,. 

Men hvad mener i? Skulle jeg ha sagt til ham at han ikke måtte, eller er det okay jeg lige fik stillet hans nysgerrighed ?

Ej, selvfølgelig er det okay at han skal prøve! 

Herhjemme er det kun et par dage siden jeg gav min datter på tæerne, hun har endnu ikke spurgt vedr. hænderne, men det har jeg ikke selv  Hun er 3½ 

Kommer min dreng og spørger om lov, jamen så får han da også på, når han er lidt ældre 

Anmeld

28. april 2014

lineog4

Jeg elsker at være drengemor for at få lov at opleve til to drenge har gjort jeg har måtte æde alle mine forudfattede meninger om hvordan drenge er i mig igen. 

Et liv med drenge kan sagtens involvere neglelak, prinsessekjoler, barbidukker, racerbiler, lyssværd,, dinosauer, den lille havfrue, bedste veninder, skylander og og og og.."

De er lige så skønne og mangfoldige og nysgerrige som piger, men desværre kigges der mere skævt hvis en dreng ikke følger drengenormen end modsat. PIger må gerne elske fodbold, men en dreng der leger med dukker er ilde set (jeg har mange teorier om hvorfor men jeg skal skåne jer ).

og selvsagt skal din søn da have lov at prøve neglelak, og det er ikke klart at far er imod. Man må gerne rykke lidt på kønsroller og ideen om den rigtige dreng her i 2014 - og ja så kan du jo altid sige til ham det måske er bedre han leger med neglelak nu end om 18 år 

Anmeld

28. april 2014

SandraXOXO

Jeg har jo en stor datter, og når mor og datter sidder og lægger neglelak spørg sønnen jo også, han er tre og vælger altid med glimmer :-D Farmand ta'r det med et smil, det er værre med resten af familien der synes vi er VILDT alternative når vi tillader sådan noget :-P
Han har det bare aldrig på så længe, for han er en rigtig dreng, der graver i sand, klatre i træer, kravler rundt og får slidt det af :-)

Anmeld

28. april 2014

StudPsyk

Synes helt klart det er okay! Synes ikke det er ens køn der skal definere hvad man synes er sjovt, spændende, flot.. Det er personlige interesser der definerer det..

Anmeld

28. april 2014

StudPsyk

Wampires skriver:

Min eneste betænkning ved det ville være faren ved de forskellige stoffer der kan være i...

Mest hvis man skulle fjerne det igen med neglelakfjerner...

godt nok en del år siden jeg sidst havde med de ting at gøre men husker bare det var ret skrapt og giftigt... Både neglelakken og rensevæsken....

Man kan få neglelak uden dibothylphatalat (stav?) som ikke er 'giftigt'. Man kan også få neglelakfjerner uden acetone.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.