Fortæl om kejsersnit

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. april 2014

Mortilxx

Mor Christa skriver:

Hej piger

har brug for jeres hjælp - jeg skal måske have planlagt kejsersnit og jeg er fucker bange for det! 

Jeg er især bange for tiden efter indgrebet. Jeg har i forvejen en dreng på 3, så jer der fik kejsersnit hvor i havde børn i forvejen, må meget gerne fortælle lidt om tiden efter - både på sygehuset men også gerne derhjemme. 

Så kon med jeres erfaringer/råd og andet i kan komme i tanke om som i gerne ville have vidst inden i fik planlagt kejsersnit )) 

Først: Du skal ikke være bange (nemt for mig at sige)..

Jeg har fået aks og pks.

Da jeg skulle have pks i februar i år, var jeg VILDT bange. Jeg var så bange for nålen og bedøvelsen (jeg har nåleskræk). Men men men, det der gjorde mest "ondt", var da jeg skulle have lagt et drop. Men jeg kom op på operationsstuen og fik først lagt lokalbedøvelse, selve nålen kunne jeg næsten ikke mærke, men da hun sprøjtede selve bedøvelsen ind, kunne jeg godt mærke det. Det føles lidt ligesom en vaccine. Så skulle hun lægge rygmarvsbedøvelsen, og jeg syntes hun tog SÅ lang tid om det, så jeg spørger hende selvfølgelig om hun ikke snart har stukket, der bliver smågrinet lidt, hvorefter hun siger at hun var færdig. Jeg havde ikke mærket noget som helst overhovedet
Jeg havde en måned før læst om Tullen85's kejsersnit, så jeg var rigtig bange for om bedøvelsen ikke virkede og spurgte endda læger og sygeplejesker om de nu var helt sikre på, at jeg var bedøvet ordentligt, og det var jeg, så de gik igang og kort tid efter kom min søn til verden.
Jeg var oppe og gå om aftenen og tog hjem dagen efter ved formiddagstid. Smerterne efterfølgende er ikke så slemme, og de forsvinder forholdsvis hurtigt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. april 2014

Mor Christa

Nihell skriver:

Først: Du skal ikke være bange (nemt for mig at sige)..

Jeg har fået aks og pks.

Da jeg skulle have pks i februar i år, var jeg VILDT bange. Jeg var så bange for nålen og bedøvelsen (jeg har nåleskræk). Men men men, det der gjorde mest "ondt", var da jeg skulle have lagt et drop. Men jeg kom op på operationsstuen og fik først lagt lokalbedøvelse, selve nålen kunne jeg næsten ikke mærke, men da hun sprøjtede selve bedøvelsen ind, kunne jeg godt mærke det. Det føles lidt ligesom en vaccine. Så skulle hun lægge rygmarvsbedøvelsen, og jeg syntes hun tog SÅ lang tid om det, så jeg spørger hende selvfølgelig om hun ikke snart har stukket, der bliver smågrinet lidt, hvorefter hun siger at hun var færdig. Jeg havde ikke mærket noget som helst overhovedet
Jeg havde en måned før læst om Tullen85's kejsersnit, så jeg var rigtig bange for om bedøvelsen ikke virkede og spurgte endda læger og sygeplejesker om de nu var helt sikre på, at jeg var bedøvet ordentligt, og det var jeg, så de gik igang og kort tid efter kom min søn til verden.
Jeg var oppe og gå om aftenen og tog hjem dagen efter ved formiddagstid. Smerterne efterfølgende er ikke så slemme, og de forsvinder forholdsvis hurtigt

Og hvordan med tiden efter i forhold til den store ?

tusinde tak for at du ville dele! Det hjælper at få gode historier ! Hvorfor skulle du have pks?

Anmeld

23. april 2014

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Mor Christa skriver:

Hej piger

har brug for jeres hjælp - jeg skal måske have planlagt kejsersnit og jeg er fucker bange for det! 

Jeg er især bange for tiden efter indgrebet. Jeg har i forvejen en dreng på 3, så jer der fik kejsersnit hvor i havde børn i forvejen, må meget gerne fortælle lidt om tiden efter - både på sygehuset men også gerne derhjemme. 

Så kon med jeres erfaringer/råd og andet i kan komme i tanke om som i gerne ville have vidst inden i fik planlagt kejsersnit )) 

du skal ikke være bange for det.
jeg har fået akut første gang.
men anden gang var planlagt.

men vi afleverede selv den store i institution og tog så på sygehuset, hvor jeg blev gjort klar til operation.
under ks mærker du ikke noget, jo at du får lokal bedøvelse og så kan man mærke at de rykker i en for at lave de der kaldes en ve hvor barnet tages ud.

tiden på sygehuset: jeg var der i 2 dage hvor den store blev passet af familien i dagtimerne så far kunne hjælpe med den lille. og natten tog storbror med far hjem.

de første timer efter kan man ikke føle noget i underkroppen, og det værste er når man skal ud af sengen. vil anbefale at du bliver syet i stedet for clips som der anvendes mest.

jeg havde problemer med at clipsene ikke var sat rigtig så da de skulle fjernes (gør ikke normalt ondt) var mit ar ikke helet og vil selv til mit 3 ks sys med tråd for ikke at opleve det igen.

men ud over det så er det værst når man skal op ad sengen ellers havde jeg ingen problemer.

derhjemme viste jeg dem store at jeg havde plaster på maven og derfor ikke kunne løfte ham så meget og det forstod han fint. han var 3 år.

Anmeld

23. april 2014

lycly

Mor Christa skriver:

Men du kunne godt tage den store op efter nogle dage eller? 

Hvad for noget smertestillende tog du, og måtte du tage panodil osv da du kom hjem?

Nej der gik i hvert fald en uge før jeg sådan kunne noget med den store. Ens mave er så øm, som hvis man havde lavede 1000 mavebøjninger fordi de jo under kejsersnittet nærmest krøller musklerne sammen.

Jeg måtte tage alt smertestillende men med tanke på at jeg ammede. Jeg tog iprener, synes de virkede bedst og dem fik jeg også på hospitalet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.