Mor Christa skriver:
Hej piger
har brug for jeres hjælp - jeg skal måske have planlagt kejsersnit og jeg er fucker bange for det!
Jeg er især bange for tiden efter indgrebet. Jeg har i forvejen en dreng på 3, så jer der fik kejsersnit hvor i havde børn i forvejen, må meget gerne fortælle lidt om tiden efter - både på sygehuset men også gerne derhjemme.
Så kon med jeres erfaringer/råd og andet i kan komme i tanke om som i gerne ville have vidst inden i fik planlagt kejsersnit
))
du skal ikke være bange for det.
jeg har fået akut første gang.
men anden gang var planlagt.
men vi afleverede selv den store i institution og tog så på sygehuset, hvor jeg blev gjort klar til operation.
under ks mærker du ikke noget, jo at du får lokal bedøvelse og så kan man mærke at de rykker i en for at lave de der kaldes en ve hvor barnet tages ud.
tiden på sygehuset: jeg var der i 2 dage hvor den store blev passet af familien i dagtimerne så far kunne hjælpe med den lille. og natten tog storbror med far hjem.
de første timer efter kan man ikke føle noget i underkroppen, og det værste er når man skal ud af sengen. vil anbefale at du bliver syet i stedet for clips som der anvendes mest.
jeg havde problemer med at clipsene ikke var sat rigtig så da de skulle fjernes (gør ikke normalt ondt) var mit ar ikke helet og vil selv til mit 3 ks sys med tråd for ikke at opleve det igen.
men ud over det så er det værst når man skal op ad sengen ellers havde jeg ingen problemer.
derhjemme viste jeg dem store at jeg havde plaster på maven og derfor ikke kunne løfte ham så meget og det forstod han fint. han var 3 år.
Anmeld