Fortæl om kejsersnit

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. april 2014

Mor Christa

Havanagila skriver:

Jeg fik pks. Dog havde jeg ikke nogen børn i forvejen.
Men jeg kan sige jeg kun har gode erfaringer med det.

Bedøvelsen gør lidt ondt. Men den virker med det samme. Så du mærker ikke når selve blokaden bliver lagt. Jeg fik dog lige set nålen Jesus tænkte jeg bare hehe.

Men blokaden virkede stortset med det samme skulle ihvertfald lige have lidt hjælp til at blive lagt ned på briksen.

Vi blev hentet 9.30 og Isabella var ude 9.49.
Da hun kom ud tog de hende med ud sammen med far og gjorde hende Istand og så kom hun ind til mig. Imens de syede mig sammen.
Jeg blev dog dårlig af morfinen. Men det er fordi jeg ikke kan tåle flydende morfin.
Det kaster jeg op af.

Men kom så ned på overvågning og sendt tilbage til min stue omkring kl 12.
Kl 18 var jeg oppe og tisse og gå en lille tur. Dvs at der virkede blokaden ikke mere.
Jeg fik panodil og morfin de dage vi var på hospitalet (indtil torsdag morgen)
Derfra fik jeg ikke mere smertestillende overhovedet.
Fredag aften var vi lige ude og gå en lille tur med barnevognen.
Og havde ikke rigtig nogen gener fra arret derfra.
Self skal man ikke ud og løbe en tur eller lign. Den første tid.

Men alt i alt synes jeg man kommer ret hurtigt ovenpå.

Jeg er meget overrasket over jeg havde en så god oplevelse med mit pks. Jeg var så bange for det. Men der var slet ingen grund til at være bange. Stemningen på stuen var så god.

At jeg så nærmest ikke sov i to dage op til kejsersnittet er så hvad det er. Det var jo fordi man var så spændt og nervøs for det hele.

Endnu en dejlig historie omkring kejsersnit! Måske jeg ikke burde være så bange som jeg er
Mange tak fordi du ville dele.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79
Mor Christa skriver:

Åh det er jeg glad for at høre!! ) hvordan var det da de skar i dig?

Jeg ku overhovedet ik mærke da de skar i min mave! Men til gengæld er det en meget mærklig føles, når de begynder at tage baby ud, for der bliver man rykket lidt rundt med. Man ka ligesom fornemme det, samtidig med at man ka se at man bevæget sig, og man ka bare ik mærke det alligevel vh stine

Anmeld

21. april 2014

AnneH

Mit kejsersnit var planlagt. Og det gik rigtig godt. Kunne ikke tåle det smertestillende jeg fik i drop efterfølgende, jeg bliv svimmel, selv om jeg jo stadig lå ned. Men det slukkede de bare for også kunne jeg få piller i stedet for hvis jeg ville.

Vi blev kørt ind på stuen ved. 9 tiden og 9.19 var Ina ude. Efter hun var gjort i stand kom hun hen til mig mens jeg blev syet.

Jeg var oppe og på wc i løbet af eftermiddagen.

Jeg fik lidt smertestillende til at sove på til natten, men følte ikke at jeg havde behovet for det.

Jeg har ikke haft problemer med maven eller arret efterfølgende.

Anmeld

21. april 2014

TrineMine86

Mor Christa skriver:

Men du kunne godt tage den store op efter nogle dage eller? 

Hvad for noget smertestillende tog du, og måtte du tage panodil osv da du kom hjem?

Har også fået ks, man må ikke løfte mere end din nyfødtes vægt, ikke engang i autostol, jeg kom til at løfte et 1 årigt barn og der sprang mit ar lidt op, men synes ikke du skal frygte det.. 

Anmeld

21. april 2014

Kindfed

Jeg fik hende over næsten med det samme. Hun fik lige lidt tøj på, det tog vel to minutter. Ellers lå hun ved mig resten af vejen forbi opvågningen og over på Mor-Barn afsnittet.

Mht. medicin så var jeg ikke groggy overhovedet. Jeg fik Fentanyl i drop - det tror jeg, de bruger de fleste steder.

Jeg havde, lidt ligesom du gør nu , undersøgt en masse om kejsersnit og havde ud fra det dannet mig et billede af, hvad der var i vente.

Fx var jeg heller ikke glad for tanken om at skulle skæres i, imens jeg var vågen, men de skiderikker havde sådan en fælles taktik, hvor de distraherer en med spørgsmål, imens de tester om bedøvelsen virker ordentligt og så begynder helt stille. Det er faktisk ret smart af dem Jeg lå ellers og virkelig mærkede efter!

Alt i alt var det hele en meget mere tryg og rolig oplevelse, end jeg havde forventet. Det var en rigtig dejlig dag.

Anmeld

21. april 2014

Maja_4000

Hvorfor skal du måske have ks?

Jeg fik pks med Caroline, og skal have det med lillebror også.. Kan af gode grunde ikke fortælle hvordan det er, når man allerede har et barn jo

Men jeg havde en SUPER god oplevelse første gang.. Og du må rigtig gerne spørge, så skal jeg gøre hvad jeg kan for at berolige dig hehe

Anmeld

21. april 2014

Mor Christa

Maja_4000 skriver:

Hvorfor skal du måske have ks?

Jeg fik pks med Caroline, og skal have det med lillebror også.. Kan af gode grunde ikke fortælle hvordan det er, når man allerede har et barn jo

Men jeg havde en SUPER god oplevelse første gang.. Og du må rigtig gerne spørge, så skal jeg gøre hvad jeg kan for at berolige dig hehe

Fordi at lillesøster stadig vender med hovedet opad er 36+ og skal til jm onsdag, så må vi se hvad hun siger! 

Hvorfor fik du Ks med Caroline og hvorfor skal du igen? :-)

gjorde bedøvelsen ondt?

kunne du gå samme dag?

bløder man bagefter?

hvordan er arret?

hvor stor er smerten bagefter?

Anmeld

22. april 2014

Maja_4000

Fordi at lillesøster stadig vender med hovedet opad er 36+ og skal til jm onsdag, så må vi se hvad hun siger! 

Hvorfor fik du Ks med Caroline og hvorfor skal du igen? :-)

gjorde bedøvelsen ondt?

kunne du gå samme dag?

bløder man bagefter?

hvordan er arret?

hvor stor er smerten bagefter?

Jeg valgte det selv.. Det har jeg også gjort denne gang :b

Nej, det gjorde ikke ondt Fik ét stik, ikke noget lokalbedøvelse flest det gjorde mere ondt at få lagt drop i hånden men det var også en studerende :b

Jeg var oppe og gå 3-4 timer efter

Man bløder ligesom efter en fødsel.. Mener jeg blødte 3 uger, men det er jo forskelligt..

Mit ar er rigtig fint, det har alle 'scannings-damerne' også sagt Hehe

Jeg mindes ikke smerten som slem - men måske jeg har fortrængt det de sagde til mig, at jeg skulle tage smertestillende efter interval (hver 6. time f.eks.) og ikke vente til jeg fik ondt, for så var det ikke nemt at slå ned igen.. Så det gjorde jeg

Anmeld

22. april 2014

Mor Christa

Maja_4000 skriver:

Jeg valgte det selv.. Det har jeg også gjort denne gang :b

Nej, det gjorde ikke ondt Fik ét stik, ikke noget lokalbedøvelse flest det gjorde mere ondt at få lagt drop i hånden men det var også en studerende :b

Jeg var oppe og gå 3-4 timer efter

Man bløder ligesom efter en fødsel.. Mener jeg blødte 3 uger, men det er jo forskelligt..

Mit ar er rigtig fint, det har alle 'scannings-damerne' også sagt Hehe

Jeg mindes ikke smerten som slem - men måske jeg har fortrængt det de sagde til mig, at jeg skulle tage smertestillende efter interval (hver 6. time f.eks.) og ikke vente til jeg fik ondt, for så var det ikke nemt at slå ned igen.. Så det gjorde jeg

Hvordan kan man det? altså vælge selv? Og hvordan kan det være du gjorde det? Var du ikk skide bange for Ks

Okay, så bedøvelsen er ikke så slem.. Er det slemt at man ikke får barnet direkte over? Kan man røre sig på maven bagefter? 

Og - undskyld spørgsmålet :p - kan man komme af med afføring ? Altså jeg mener.. Kan man presse? :p 

Anmeld

22. april 2014

Maja_4000

Mor Christa skriver:

Hvordan kan man det? altså vælge selv? Og hvordan kan det være du gjorde det? Var du ikk skide bange for Ks

Okay, så bedøvelsen er ikke så slem.. Er det slemt at man ikke får barnet direkte over? Kan man røre sig på maven bagefter? 

Og - undskyld spørgsmålet :p - kan man komme af med afføring ? Altså jeg mener.. Kan man presse? :p 

Alle kan vælge selv.. Det er bare ikke noget de 'reklamerer' med
Vi har nogle meget grimme historier i min familie, så jeg har ALDRIG haft lyst til at føde.. Var skide bange for at barnet skulle dø inder fødsel (ved godt at det heldigvis ikke sker særlig tit )

Jeg synes ikke det var slemt.. Caroline blev lagt på et bord lige ved siden af mig, og så kom hun over til sin far som jo sad ved mig under hele kejsersnittet.. Nu er de (i hvert fald i Roskilde) begyndt at lave hud mod hud-kejsersnittet, hvor baby kommer direkte op til mor.. Det har jeg jo så ikke prøvet endnu ligeså snart jeg var syet og de havde fjernet det der afskærmnings-halløj, fik jeg hende over

Man kan sagtens røre sig på maven.. Jeg kunne i hvert fald var kun øm ved selve såret og det sidder jo i trussekanten

Og jeg havde ingen problemer med toiletbesøg hehe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.