Fortæl om kejsersnit

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.351 visninger
43 svar
11 synes godt om
21. april 2014

Mor Christa

Hej piger

har brug for jeres hjælp - jeg skal måske have planlagt kejsersnit og jeg er fucker bange for det! 

Jeg er især bange for tiden efter indgrebet. Jeg har i forvejen en dreng på 3, så jer der fik kejsersnit hvor i havde børn i forvejen, må meget gerne fortælle lidt om tiden efter - både på sygehuset men også gerne derhjemme. 

Så kon med jeres erfaringer/råd og andet i kan komme i tanke om som i gerne ville have vidst inden i fik planlagt kejsersnit )) 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2014

os2

Hej 

jeg har prøvet at få akut kejsersnit hvor jeg var i fuld narkose. Men ved planlagt kejsersnit vil du kun være lokal bedøvet og får barnet op med det samme som ved en alm fødsel. 

Selvfølgelig gør det ondt bagefter i maven da de jo skærer muskler over osv. Tror det var ca 6 uger det tog bagefter for mig hvor det ikke var nemt at gøre rent og støvsuge men så må manden tage over.  

synes ikke du skal frygte det 

held og lykke 

Anmeld

21. april 2014

Mor Christa

os2 skriver:

Hej 

jeg har prøvet at få akut kejsersnit hvor jeg var i fuld narkose. Men ved planlagt kejsersnit vil du kun være lokal bedøvet og får barnet op med det samme som ved en alm fødsel. 

Selvfølgelig gør det ondt bagefter i maven da de jo skærer muskler over osv. Tror det var ca 6 uger det tog bagefter for mig hvor det ikke var nemt at gøre rent og støvsuge men så må manden tage over.  

synes ikke du skal frygte det 

held og lykke 

Frygter smerten og kan slet ikke tåle ideen om at de skærer i mig!

havde du en god oplevelse med det?

Anmeld

21. april 2014

os2

Nu var det jo akut så nåede ikke at tænke over det ... Vågnede først ca 6 timer efter indgrebet ... Efterfølgende fik jeg morfin i 2 dage og derefter alm smertestillende piller. 

Det var dejligt nemt overstået i forhold til den næste hvor jeg fødte alm og det tog så bare 26 timer også med mange veer og smerter. 

Jeg ville ikke frygte et kejsersnit igen. 

Min søster har fået 3 planlagte kejsersnit det er også gået rigtig fint 

Anmeld

21. april 2014

os2

Og snittet er rigtig fint - man kan stort set ikke se det .. Heller ikke når jeg har bikini på 

Anmeld

21. april 2014

lycly

Jeg har fået både akut og planlagt og det planlagte var en rigtig god oplevelse. Jeg var personligt mest bange/nervøs for bedøvelsen fordi den gør ondt at få lagt :-P

Tiden efter kejsersnittet er hård ja fordi det gør nas bare det at komme ud af sengen. Men min erfaring er at jo mere man får bevæget sig, jo hurtigere kommer man sig. Jeg var ude og handle og gå ture så snart jeg kom hjem fra hospitalet

Anmeld

21. april 2014

SHERO

Nu vil jeg ikke skræmme dig med mit pks, da der opstod komplikationer som stort aldrig sker.

men tiden efter var okay, efter mit første aks havde jeg ikke særlig ondt, kun de første to dage og så når jeg skulle op af sengen mv. Smerterne var stort set væk efter 2 uger, og vil nok nærmere kalde det ubehag efter de første par dage.

anden gang var lidt hårdere at komme over grundet arvæv og kejsersnittet tog noget længere tid, så var langt mere øm anden gang, kom hjem dagen efter, havde ondt i 5 dage men ikke voldsomt, dog lidt mere end første gang, ulempen var dog en træls hoste jeg ikke kunne slippe, hvilket var ret træls når man har fået ks. Men ellers synes jeg man kommer ret hurtig over det.

Anmeld

21. april 2014

Mor Christa

os2 skriver:

Nu var det jo akut så nåede ikke at tænke over det ... Vågnede først ca 6 timer efter indgrebet ... Efterfølgende fik jeg morfin i 2 dage og derefter alm smertestillende piller. 

Det var dejligt nemt overstået i forhold til den næste hvor jeg fødte alm og det tog så bare 26 timer også med mange veer og smerter. 

Jeg ville ikke frygte et kejsersnit igen. 

Min søster har fået 3 planlagte kejsersnit det er også gået rigtig fint 

Men hvis man er på morfin o to døgn, er man så ikke mega skæv? Kan man overhovedet overskue sit lille nye barn, og også den store? Hvor længe var du indlagt?

tak fordi du vil dele

Anmeld

21. april 2014

Mor Christa

LuLy skriver:

Jeg har fået både akut og planlagt og det planlagte var en rigtig god oplevelse. Jeg var personligt mest bange/nervøs for bedøvelsen fordi den gør ondt at få lagt :-P

Tiden efter kejsersnittet er hård ja fordi det gør nas bare det at komme ud af sengen. Men min erfaring er at jo mere man får bevæget sig, jo hurtigere kommer man sig. Jeg var ude og handle og gå ture så snart jeg kom hjem fra hospitalet

Hvordan med det store barn efter indgrebet? 

Hvor længe var du indlagt? Og kunne du gå samme dag?

Anmeld

21. april 2014

Mor Christa

Tullen85 skriver:

Nu vil jeg ikke skræmme dig med mit pks, da der opstod komplikationer som stort aldrig sker.

men tiden efter var okay, efter mit første aks havde jeg ikke særlig ondt, kun de første to dage og så når jeg skulle op af sengen mv. Smerterne var stort set væk efter 2 uger, og vil nok nærmere kalde det ubehag efter de første par dage.

anden gang var lidt hårdere at komme over grundet arvæv og kejsersnittet tog noget længere tid, så var langt mere øm anden gang, kom hjem dagen efter, havde ondt i 5 dage men ikke voldsomt, dog lidt mere end første gang, ulempen var dog en træls hoste jeg ikke kunne slippe, hvilket var ret træls når man har fået ks. Men ellers synes jeg man kommer ret hurtig over det.

Men men men .. Ih altså :p hvor ondt gør det? Kan man intet dagene efter, eller hvordan hænger det sammen?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.