Fortæl om kejsersnit

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. april 2014

Mor Christa

Maja_4000 skriver:

Alle kan vælge selv.. Det er bare ikke noget de 'reklamerer' med
Vi har nogle meget grimme historier i min familie, så jeg har ALDRIG haft lyst til at føde.. Var skide bange for at barnet skulle dø inder fødsel (ved godt at det heldigvis ikke sker særlig tit )

Jeg synes ikke det var slemt.. Caroline blev lagt på et bord lige ved siden af mig, og så kom hun over til sin far som jo sad ved mig under hele kejsersnittet.. Nu er de (i hvert fald i Roskilde) begyndt at lave hud mod hud-kejsersnittet, hvor baby kommer direkte op til mor.. Det har jeg jo så ikke prøvet endnu ligeså snart jeg var syet og de havde fjernet det der afskærmnings-halløj, fik jeg hende over

Man kan sagtens røre sig på maven.. Jeg kunne i hvert fald var kun øm ved selve såret og det sidder jo i trussekanten

Og jeg havde ingen problemer med toiletbesøg hehe

Vidste ikke at man kunne vælge selv?! Er det så jm man snakker med det om? 

Haha godt at høre at toiletbesøg ikke er et problem - det gør ikk ondt at presse så? :p

hvad med sex ?

håber jeg får hende over med det samme hvis jeg ender med pks! Hvornår fik du pks med Caroline og har du ogs allerede fået en tid med Bette ? :-) 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2014

Maja_4000

Mor Christa skriver:

Vidste ikke at man kunne vælge selv?! Er det så jm man snakker med det om? 

Haha godt at høre at toiletbesøg ikke er et problem - det gør ikk ondt at presse så? :p

hvad med sex ?

håber jeg får hende over med det samme hvis jeg ender med pks! Hvornår fik du pks med Caroline og har du ogs allerede fået en tid med Bette ? :-) 

Jeg nævnte mine tanker for jm, som så sendte mig videre i 'systemet'

Jeg havde ikke ondt og man har jo af gode grunde ikke ondt 'dernede' hehe

Sex anbefaler de vidst at man venter til efter 8 ugers undersøgelsen, ligesom ved almindelig fødsel

Fik pks da jeg var 38+6 men Caroline, og det kommer jeg også til at være denne gang.. Det er dog helt tilfældigt

Anmeld

22. april 2014

Mor Christa

Maja_4000 skriver:

Jeg nævnte mine tanker for jm, som så sendte mig videre i 'systemet'

Jeg havde ikke ondt og man har jo af gode grunde ikke ondt 'dernede' hehe

Sex anbefaler de vidst at man venter til efter 8 ugers undersøgelsen, ligesom ved almindelig fødsel

Fik pks da jeg var 38+6 men Caroline, og det kommer jeg også til at være denne gang.. Det er dog helt tilfældigt

hihi hvor sjovt Hvornår har lillebror så fødselsdag?
Okay godt at høre at det ikke gør ondt at komme på toilet hihihi.. 
Og ellers ingen mén fra kejsersnittet? Andet jeg skal vide/være forberedt på?
undskyld at jeg spørger dig så meget!

Anmeld

22. april 2014

Maja_4000

Mor Christa skriver:

hihi hvor sjovt Hvornår har lillebror så fødselsdag?
Okay godt at høre at det ikke gør ondt at komme på toilet hihihi.. 
Og ellers ingen mén fra kejsersnittet? Andet jeg skal vide/være forberedt på?
undskyld at jeg spørger dig så meget!

Det er helt ok vil ikke skrive datoen her, det er kun mormor og morfar som ved det men i midten af juni engang :b

Har ingen mén.. Men det kan man jo nok få men jeg har ikke været mærket af det ikke endnu i hvert fald

Anmeld

22. april 2014

Mor Christa

Maja_4000 skriver:

Det er helt ok vil ikke skrive datoen her, det er kun mormor og morfar som ved det men i midten af juni engang :b

Har ingen mén.. Men det kan man jo nok få men jeg har ikke været mærket af det ikke endnu i hvert fald

Åh jeg er simpelthen så bange for det

Men nu burde jeg altså også lige tage mig sammen og slå koldt vand i blodet, da jeg jo først lige skal til JM i morgen og have at vide om hun stadig ligger helt forkert.. Hun har vendt sig, men jeg kan ikke finde ud af hvordan! Så håber bare hun har smidt hovedet ned ad, så jeg kan få hende ud som jeg ønsker og IKKE ved at de onde lægefolk skal skære mine muskler over haha
Fuck jeg er en pivskid!

Men det må edermame være rart at en graviditet for dig kun varer til 38+ og så endda begge gange! Og lækkert et eller andet sted at vide hvornår man skal være forældre - så kan man jo planlægge

Anmeld

22. april 2014

Snoopy77

Mor Christa skriver:

Det hjælper bestemt! Tusinde tak for at du ville dele! ) godt at høre at man ikke er skæv! Fik du din baby over til dig med det samme?

De tog hende over og checkede hende først, jeg tror det er almindelig procedure. Fostervandet var grønt så jeg ved ikke om det også havde noget med det at gøre. Der gik vel et par minutter før jeg fik hende over. Og det var ikke så nemt alligevel for man har jo drop i armen og blodtryksmåler på og ligger helt ned ;-) så det var først rigtigt på opvågningen ( der skal man over til man kan vippe med tæerne) at jeg kunne holde hende. Men det er jo en del af det at få KS, det vigtigste var at hun havde det godt 

Anmeld

22. april 2014

Maja_4000

Mor Christa skriver:

Åh jeg er simpelthen så bange for det

Men nu burde jeg altså også lige tage mig sammen og slå koldt vand i blodet, da jeg jo først lige skal til JM i morgen og have at vide om hun stadig ligger helt forkert.. Hun har vendt sig, men jeg kan ikke finde ud af hvordan! Så håber bare hun har smidt hovedet ned ad, så jeg kan få hende ud som jeg ønsker og IKKE ved at de onde lægefolk skal skære mine muskler over haha
Fuck jeg er en pivskid!

Men det må edermame være rart at en graviditet for dig kun varer til 38+ og så endda begge gange! Og lækkert et eller andet sted at vide hvornår man skal være forældre - så kan man jo planlægge

Synes slet ikke du skal frygte det! ved godt det er nemt at sige :b Hehe

Har hun ikke hikke engang imellem? Synes det er nemmest at mærke hvad vej de ligger der :p her vender han også forkert.. Men det gør jo ikke så meget for mig

Det er faktisk rigtig mærkeligt at vide :p altså det kan jo altid blive før et plus er, at det tæller som ny 'termin'.. Så jeg har ret til barsel 4 uger før dén dato og ikke 4 uger før den 'rigtige' termin :p

Anmeld

22. april 2014

Mor Christa

Maja_4000 skriver:

Synes slet ikke du skal frygte det! ved godt det er nemt at sige :b Hehe

Har hun ikke hikke engang imellem? Synes det er nemmest at mærke hvad vej de ligger der :p her vender han også forkert.. Men det gør jo ikke så meget for mig

Det er faktisk rigtig mærkeligt at vide :p altså det kan jo altid blive før et plus er, at det tæller som ny 'termin'.. Så jeg har ret til barsel 4 uger før dén dato og ikke 4 uger før den 'rigtige' termin :p

uh ja, det var da lækkert Du er så ikke gået på barsel endnu? Det giver måske også mening, når jeg er 36 uger henne og skal føde i maj og du skal føde i juni hihi
hun har faktisk ikke rigtig hikke.. det er lidt underligt. Men jeg lærte at det hårdeste på baby er hovedet, så jeg kan sådan mærke efter om det er helt hårdt eller lidt blødt, og hvis det er helt hårdt er det hovedet Så ja.. Men vi må se hvordan hun vender i morgen jo  
Hvordan vender din bebse?

Anmeld

22. april 2014

Maja_4000

Mor Christa skriver:

uh ja, det var da lækkert Du er så ikke gået på barsel endnu? Det giver måske også mening, når jeg er 36 uger henne og skal føde i maj og du skal føde i juni hihi
hun har faktisk ikke rigtig hikke.. det er lidt underligt. Men jeg lærte at det hårdeste på baby er hovedet, så jeg kan sådan mærke efter om det er helt hårdt eller lidt blødt, og hvis det er helt hårdt er det hovedet Så ja.. Men vi må se hvordan hun vender i morgen jo  
Hvordan vender din bebse?

Jeg går på barsel i næste uge! fra 1. maj.. De første par uger er så altså ferie Hehe

Synes det er svært at mærke ved at trykke udenpå :b men sidst han hikkede havde han hovedet opad.. Og har ikke mærket ham vende sig

Anmeld

23. april 2014

Mor Christa

Maja_4000 skriver:

Jeg går på barsel i næste uge! fra 1. maj.. De første par uger er så altså ferie Hehe

Synes det er svært at mærke ved at trykke udenpå :b men sidst han hikkede havde han hovedet opad.. Og har ikke mærket ham vende sig

Dejligt med ferie og barsel! Jeg studerer jo bare så jeg er desværre ikke på barsel på den måde, men er da hjemme :p 

jm viste mig hvordan jeg kunne mærke om det var hovedet eller hvad det var, hvis jeg tryllede udefra lidt hyggeligt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.