Fortæl om kejsersnit

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. april 2014

Kindfed

Jeg fik kejsersnit for 16 dage siden, og jeg kan faktisk ikke mærke det mere. Kun hvis min 4-årige lige løber ind i maven på mig, så er jeg da lidt øm, men ikke noget særligt. Jeg var oppe i bad efter fire timer, alene, og kørte alene i Bilka efter fire dage. Det havde jeg sgu heller ikke regnet med, at man kunne men sådan kan det altså også være. Jeg har ikke nogen specielt høj smertetærskel, så det er ikke fordi, jeg har været en helt og bidt tænderne sammen. Det har faktisk været til at have med at gøre altsammen, også at være der for min store dreng.

Jeg kom i øvrigt hjem dagen efter, og skal have kejsersnit igen, hvis det bliver til flere børn, og det har jeg det (nu) helt fint med!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2014

lycly

Mor Christa skriver:

Hvordan med det store barn efter indgrebet? 

Hvor længe var du indlagt? Og kunne du gå samme dag?

Man kommer op og gå så snart bedøvelsen er aftaget. De fleste kan gå, men jeg blev svimmel og så må man ikke. Men jeg gik selv på toilettet samme nat og i bad dagen efter (dog primært siddende på toilettet med bruseren i hånden)
Var indlagt 2 døgn. Ville gerne hjem efter 1, men det smertestillende man får på hospitalet må man ikk få med hjem og man kan ikke undvære det. Så jeg blev hængende et døgn mere

Ang den store der brugte jeg meget min kæreste til hjælp. Dog fulgte jeg selv min ældste i dagpleje en uge efter mens jeg lod lillebror blive hjemme. Men løftede hende selvfølgelig ikke ret meget

Anmeld

21. april 2014

Snoopy77

Mor Christa skriver:

Hej piger

har brug for jeres hjælp - jeg skal måske have planlagt kejsersnit og jeg er fucker bange for det! 

Jeg er især bange for tiden efter indgrebet. Jeg har i forvejen en dreng på 3, så jer der fik kejsersnit hvor i havde børn i forvejen, må meget gerne fortælle lidt om tiden efter - både på sygehuset men også gerne derhjemme. 

Så kon med jeres erfaringer/råd og andet i kan komme i tanke om som i gerne ville have vidst inden i fik planlagt kejsersnit )) 

Jeg er nødt til at berolige dig lidt, hvis jeg kan :-) 

Mit KS var semi-akut, altså ikke planlagt men heller ikke akut, hun ville bare ikke ud :-) 

Tiden efter var ikke hård. Jeg fik et morfinlignende præparat og kunne få mere hvis jeg ville, og følte mig på INGEN måde skæv eller noget, det må du altså ikke frygte. De har jo med nybagte mødre at gøre, så selvfølgelig passer de på hvad de giver :-) efter de tre dage på hospitalet fik jeg kun smertestillende håndkøbsmedicin. Så det var lige til at klare :-)

Jeg blev i femte måned opereret i maven med kikkertoperation og der havde jeg sindssygt ondt bagefter. Det havde jeg ikke efter KS og måtte altså gerne bære min datter. 

Jeg håber det hjælper dig lidt :-)

Anmeld

21. april 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg fik aks med min den første, og ku ik tåle morfin fandt vi så ud af, derfor fik jeg ketogan i stedet for, og jeg var vind og skæv, men ku på en eller anden måde stadig sagtens passe thea. Jeg var oppe og gå dagen efter ( fik aks kl 23.15) jeg mærkede ik noget til selv arret efter ca 4 dage, hvor jeg droppede alt smertestillende medicin.

Anden gang fødte jeg normalt, og var meget mere ødelagt bagefter. Ik fordi jeg sprag eller noget, men havde bare ondt i hele kroppe på en anden måde.

Hvis jeg nogensinde ska ha flere børn, bliver det helt 100 ved pks! Vh stine

Anmeld

21. april 2014

Mor Christa

Kindfed skriver:

Jeg fik kejsersnit for 16 dage siden, og jeg kan faktisk ikke mærke det mere. Kun hvis min 4-årige lige løber ind i maven på mig, så er jeg da lidt øm, men ikke noget særligt. Jeg var oppe i bad efter fire timer, alene, og kørte alene i Bilka efter fire dage. Det havde jeg sgu heller ikke regnet med, at man kunne men sådan kan det altså også være. Jeg har ikke nogen specielt høj smertetærskel, så det er ikke fordi, jeg har været en helt og bidt tænderne sammen. Det har faktisk været til at have med at gøre altsammen, også at være der for min store dreng.

Jeg kom i øvrigt hjem dagen efter, og skal have kejsersnit igen, hvis det bliver til flere børn, og det har jeg det (nu) helt fint med!

Åh det er jeg glad for at høre at det kan gå sådan!! Fik du baby over og ligge hos dig med det samme? Var du total groggy resten af dagen?

Anmeld

21. april 2014

Mor Christa

LuLy skriver:

Man kommer op og gå så snart bedøvelsen er aftaget. De fleste kan gå, men jeg blev svimmel og så må man ikke. Men jeg gik selv på toilettet samme nat og i bad dagen efter (dog primært siddende på toilettet med bruseren i hånden)
Var indlagt 2 døgn. Ville gerne hjem efter 1, men det smertestillende man får på hospitalet må man ikk få med hjem og man kan ikke undvære det. Så jeg blev hængende et døgn mere

Ang den store der brugte jeg meget min kæreste til hjælp. Dog fulgte jeg selv min ældste i dagpleje en uge efter mens jeg lod lillebror blive hjemme. Men løftede hende selvfølgelig ikke ret meget

Men du kunne godt tage den store op efter nogle dage eller? 

Hvad for noget smertestillende tog du, og måtte du tage panodil osv da du kom hjem?

Anmeld

21. april 2014

os2

Mor Christa skriver:

Men hvis man er på morfin o to døgn, er man så ikke mega skæv? Kan man overhovedet overskue sit lille nye barn, og også den store? Hvor længe var du indlagt?

tak fordi du vil dele

Nej var ikke skæv af medicinen .. Så meget fik jeg heller ikke 

Anmeld

21. april 2014

Mor Christa

Snoopy77 skriver:

Jeg er nødt til at berolige dig lidt, hvis jeg kan :-) 

Mit KS var semi-akut, altså ikke planlagt men heller ikke akut, hun ville bare ikke ud :-) 

Tiden efter var ikke hård. Jeg fik et morfinlignende præparat og kunne få mere hvis jeg ville, og følte mig på INGEN måde skæv eller noget, det må du altså ikke frygte. De har jo med nybagte mødre at gøre, så selvfølgelig passer de på hvad de giver :-) efter de tre dage på hospitalet fik jeg kun smertestillende håndkøbsmedicin. Så det var lige til at klare :-)

Jeg blev i femte måned opereret i maven med kikkertoperation og der havde jeg sindssygt ondt bagefter. Det havde jeg ikke efter KS og måtte altså gerne bære min datter. 

Jeg håber det hjælper dig lidt :-)

Det hjælper bestemt! Tusinde tak for at du ville dele! ) godt at høre at man ikke er skæv! Fik du din baby over til dig med det samme?

Anmeld

21. april 2014

Mor Christa

StineW79 skriver:

Jeg fik aks med min den første, og ku ik tåle morfin fandt vi så ud af, derfor fik jeg ketogan i stedet for, og jeg var vind og skæv, men ku på en eller anden måde stadig sagtens passe thea. Jeg var oppe og gå dagen efter ( fik aks kl 23.15) jeg mærkede ik noget til selv arret efter ca 4 dage, hvor jeg droppede alt smertestillende medicin.

Anden gang fødte jeg normalt, og var meget mere ødelagt bagefter. Ik fordi jeg sprag eller noget, men havde bare ondt i hele kroppe på en anden måde.

Hvis jeg nogensinde ska ha flere børn, bliver det helt 100 ved pks! Vh stine

Åh det er jeg glad for at høre!! ) hvordan var det da de skar i dig?

Anmeld

21. april 2014

Mother-love

Jeg fik pks. Dog havde jeg ikke nogen børn i forvejen.
Men jeg kan sige jeg kun har gode erfaringer med det.

Bedøvelsen gør lidt ondt. Men den virker med det samme. Så du mærker ikke når selve blokaden bliver lagt. Jeg fik dog lige set nålen Jesus tænkte jeg bare hehe.

Men blokaden virkede stortset med det samme skulle ihvertfald lige have lidt hjælp til at blive lagt ned på briksen.

Vi blev hentet 9.30 og Isabella var ude 9.49.
Da hun kom ud tog de hende med ud sammen med far og gjorde hende Istand og så kom hun ind til mig. Imens de syede mig sammen.
Jeg blev dog dårlig af morfinen. Men det er fordi jeg ikke kan tåle flydende morfin.
Det kaster jeg op af.

Men kom så ned på overvågning og sendt tilbage til min stue omkring kl 12.
Kl 18 var jeg oppe og tisse og gå en lille tur. Dvs at der virkede blokaden ikke mere.
Jeg fik panodil og morfin de dage vi var på hospitalet (indtil torsdag morgen)
Derfra fik jeg ikke mere smertestillende overhovedet.
Fredag aften var vi lige ude og gå en lille tur med barnevognen.
Og havde ikke rigtig nogen gener fra arret derfra.
Self skal man ikke ud og løbe en tur eller lign. Den første tid.

Men alt i alt synes jeg man kommer ret hurtigt ovenpå.

Jeg er meget overrasket over jeg havde en så god oplevelse med mit pks. Jeg var så bange for det. Men der var slet ingen grund til at være bange. Stemningen på stuen var så god.

At jeg så nærmest ikke sov i to dage op til kejsersnittet er så hvad det er. Det var jo fordi man var så spændt og nervøs for det hele.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.