Skal jeg sige fra eller betale for ham?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. april 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Nej for har sagt at han må betale for transport og vil han ikke.

Jeg synes det er synd at det her skal gå ud over jeres søns samvær med far. Selvfølgelig bør far betale, men jeg tror at jeg ville strække mig langt for at samværet og samarbejdet fungerer. Så ville jeg imellemtiden kontakte statsforvaltningen for at få en ordentlig aftale på plads. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. april 2014

Anonym skriver:

Nej for har sagt at han må betale for transport og vil han ikke.

Jeg synes det er synd at det her skal gå ud over jeres søns samvær med far. Selvfølgelig bør far betale, men jeg tror at jeg ville strække mig langt for at samværet og samarbejdet fungerer. Så ville jeg imellemtiden kontakte statsforvaltningen for at få en ordentlig aftale på plads. 

Anmeld

18. april 2014

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Han har ikke hørt om vi har kunne finde en anden løsning. Han aflyser ofte i forvejen, så jeg kan ikke se hvorfor jeg skal bukke mig gang på gang. Jeg har hver eneste gang han har bedt om at skifte weekend gjort det, men aldrig krævet det tilbage, når han har ham bliver han passet halvdelen af tiden fordi hans arbejde er vigtigere, eller fordi hansskal noget med kæresten eller venner. Jeg bliver svinet til hvis bare der er det mindste, som at jeg har glemt en sut selvom han har 10 til at ligge som han ikke har givet igen. Jeg er træt af det og gider det ikke mere. Jeg har en dag om ugen hvor jeg kan lave aflevering osv uden at tænke på min dreng, jeg har hver 3 weekend hvor jeg laver aftaler uden min dreng, og ofte må jeg aflyse gang på gang og er altid i sidste øjeblik og det er altid fordi han skal arbejde, og der bliver lagt faste arbejdsplaner, men så glemmer han bare at sige det til aften før. At han ikke kan skrabe sølle 50 kr sammen viser bare hvor lidt han gider! Min dreng har allerede en far der er der for ham hver eneste dag. Nok er det ikke hans biologiske far, men han er da 10 gange bedre.

Anmeld

18. april 2014

Anonym trådstarter

Bshizzle skriver:

Sorry.. Men jeg ville satme ikke sende mit barn hen til en Far som ikke engang vil offer sig LIDT for at se hans Barn!!! 

At hente sit barn engang imellem eller bare aflever er sku en fair fordeling! 

Hvis han ikke har de sølle 50 kr, så ville jeg godt nok sige stop! 

Og ta sagen i amtet! 

Godt være folk ville råde dig til at bringe/hente hver gang for barnets skyld, men det er fandme ikke for barnets skyld at se sin Far som ikke engang gider at offer lidt tid/penge på sit barn!! 

Din X der burde nosse sig sammen og evt spare lidt på hans andre indkøb for at ha råd til de sølle 50 kr! 

Ja er også det jeg tænker. Hvis ikke han kan finde 50 kr så tror jeg endelig ikke at han gider. Er bare underligt for det kørte perfekt inden han fandt en ny kæreste. Der tog vi i svømmehallen osv sammen, og nu intet fungere og jeg prøver virkelig for min dreng, men som det har været det sidste år vil jeg ønske at han tog sig sammen eller smuttede, for jeg ønsker han skal se sin rigtig far som far, men som det er nu er der ikke meget far over ham.

Anmeld

18. april 2014

Anonym skriver:

Han har ikke hørt om vi har kunne finde en anden løsning. Han aflyser ofte i forvejen, så jeg kan ikke se hvorfor jeg skal bukke mig gang på gang. Jeg har hver eneste gang han har bedt om at skifte weekend gjort det, men aldrig krævet det tilbage, når han har ham bliver han passet halvdelen af tiden fordi hans arbejde er vigtigere, eller fordi hansskal noget med kæresten eller venner. Jeg bliver svinet til hvis bare der er det mindste, som at jeg har glemt en sut selvom han har 10 til at ligge som han ikke har givet igen. Jeg er træt af det og gider det ikke mere. Jeg har en dag om ugen hvor jeg kan lave aflevering osv uden at tænke på min dreng, jeg har hver 3 weekend hvor jeg laver aftaler uden min dreng, og ofte må jeg aflyse gang på gang og er altid i sidste øjeblik og det er altid fordi han skal arbejde, og der bliver lagt faste arbejdsplaner, men så glemmer han bare at sige det til aften før. At han ikke kan skrabe sølle 50 kr sammen viser bare hvor lidt han gider! Min dreng har allerede en far der er der for ham hver eneste dag. Nok er det ikke hans biologiske far, men han er da 10 gange bedre.

Det med at arbejde er vigtigere - ja det er jo vigtigt at passe sit arbejde ellers bliver man jo fyret. 

Men du har jo selv valgt at stille dig i denne position. Du kunne jo have sagt nej til at bytte weekend. Om han kommer til bedstemor har ikke noget med dig at gøre. 

Jeg kan godt høre han ikke lyder fornuftig, men det er nu den mand du har valgt at få et barn med og sålænge han ikke er skadelig for jeres søn, så ville jeg strække mig langt for at sønnen skal se sin far. 

Og alle de her problematikker I har, må I jo få drøftet i statsforvaltningen så der kan være faste aftaler på plads. 

Anmeld

18. april 2014

TNBC

Anonym skriver:

Ja er også det jeg tænker. Hvis ikke han kan finde 50 kr så tror jeg endelig ikke at han gider. Er bare underligt for det kørte perfekt inden han fandt en ny kæreste. Der tog vi i svømmehallen osv sammen, og nu intet fungere og jeg prøver virkelig for min dreng, men som det har været det sidste år vil jeg ønske at han tog sig sammen eller smuttede, for jeg ønsker han skal se sin rigtig far som far, men som det er nu er der ikke meget far over ham.

Hvis det kun er sket efter at han har fået en kæreste, kunne det så ikke være hende der trækker i ham? Måske er hun jaloux over at han har et barn med en anden, ikke gider at have et barn på slæb. Jet ved godt du siger det også er arbejde,  men jeg ville undre mig lidt hvis det var sker efter at han har fået ny kæreste. 

Jeg ved hvad der kan ske med en mand der får en kommenderende kæreste, de gør alt hvad hun siger, også selvom at det går udover familie. 

Jeg ville tage en snak med ham alene,  og hører hvorfor han er som han er, når det nu ikke hsr været sådan hele tiden. Noget har ændret sig.

Anmeld

18. april 2014

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Det med at arbejde er vigtigere - ja det er jo vigtigt at passe sit arbejde ellers bliver man jo fyret. 

Men du har jo selv valgt at stille dig i denne position. Du kunne jo have sagt nej til at bytte weekend. Om han kommer til bedstemor har ikke noget med dig at gøre. 

Jeg kan godt høre han ikke lyder fornuftig, men det er nu den mand du har valgt at få et barn med og sålænge han ikke er skadelig for jeres søn, så ville jeg strække mig langt for at sønnen skal se sin far. 

Og alle de her problematikker I har, må I jo få drøftet i statsforvaltningen så der kan være faste aftaler på plads. 

Vi har jo fast aftale over statsforvaltningen, men jeg har været for sød og bukket mig fordi det ikke passede ham, nemlig for at han kunne være sammen med sin far, så har gået langt, meget langt. Jeg har fundet mig i at blive kimet ned og fået det ene og andet fortalt, jeg har skulle finde mig i den ene løgn efter den anden. Jeg har gået langt for min dreng skal se sin far, og vil gerne hjælpe, men er bare træt af ham nu, jeg er træt af at aflevere en ked af det dreng, er træt af at han skal ødelægge rytmen for min dreng konstant. Vi snakker om hver 3 weekend, hvor det sker ca hver anden gang at han ikke lige kan hente til tiden eller aflevere for sent i dagplejen så hendes planer med børnene er ødelagt. Selv dagplejemoderen er træt af ham og siger at et sted ville det bedste for vores dreng var han tog sig sammen og fik ham set eller han smuttede. Den dag på ugen han ser ham henter han ham de fleste af gangen et kvarter før selvom han har haft fri. Det betyder at der er 3 timer før han skal sove, og han har lang transport fordi han er flyttet, dagen efter bliver han afleveret kl 7 hvis ikke kl 6 og han er en dreng som sover længe, da jeg først skal aflevere ham kl 9 på grund af studie. Han ser sin dreng i de 3 timer og hver tredje weekend hvis han er heldig. Hvis jeg holder aftalen vil han se ham hver 6 weekend og hver anden uge. Det er jo også synd for drengen. Altså vil han være en del af sit barns liv eller ej. Jeg kan ikke gøre alt for ham. Jeg måtte finde reserve pasning bare for at komme på et weekendophold, som jeg havde betalt 2 måneder forinden fordi han havde købt en ferie nogle dage inden. Og er bare træt af at tage skraldet hver gang, jeg ved jeg selv har valgt det er ham som far, men som sagt så kørte det engang men gør det ikke og har ikke gjort længe, og jeg gider bare ikke mere nu. Jeg gør min del, men jeg kan ikke gøre alt, jeg bliver nød til at sige fra. Jeg tænker stakkels min dreng hvis jeg dør, så går det da helt galt.

Anmeld

18. april 2014

Lenats31

Anonym skriver:

Må ærligt indrømme jeg ikke ved det lige nu. Han har ikke råd til de 50 kr for en enkelt weekend så ved ikke hvordan han skulle få råd til at give min 100 kr som det vil koste med offentlig transport. Vil også mene han burde være voksen, men er han ikke. Han lærer ikke af sine fejl andet end han så bare giver andre skylden for hans problemer.
Jeg synes det er synd hvis min dreng ikke ser sin far, men jeg kan også se det her hellere ikke nytter noget. Det er bare surt at se at min dreng har været så glad for sin far til pludselig næsten ikke at se ham.

Jo han har lige netop råd til at sørge for transporten selv. Det har man hvis man har en løn på over 25000 kr om måneden, tager på udenlandsrejser og køber gejl så som mobiltelefoner.

Han er over 18 år, voksen mand som tager røven på dig sådan som det lyder.

I statsforvaltningen med jer. 

Anmeld

18. april 2014

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Hvis det kun er sket efter at han har fået en kæreste, kunne det så ikke være hende der trækker i ham? Måske er hun jaloux over at han har et barn med en anden, ikke gider at have et barn på slæb. Jet ved godt du siger det også er arbejde,  men jeg ville undre mig lidt hvis det var sker efter at han har fået ny kæreste. 

Jeg ved hvad der kan ske med en mand der får en kommenderende kæreste, de gør alt hvad hun siger, også selvom at det går udover familie. 

Jeg ville tage en snak med ham alene,  og hører hvorfor han er som han er, når det nu ikke hsr været sådan hele tiden. Noget har ændret sig.

Hun er jaloux, meget! Han må ikke se sin kusine fordi hun tror han vil have hende. Selv hendes egen søster er hun jaloux på, men skal bare ikke gå ud over min dreng! Jeg har haft snakken med ham og var det der gjorde jeg ikke sagde fra for længe siden. Der var han parat til at gå fra hende, men nu er han flyttet endnu en gang med hende. Men jeg kan jo ikke tvinge dem til at gå i parterapi eller noget. Han har selv valgt at være sammen med en der er 7 år yngre. Men bare fordi man er sammen med en der er jaloux, så er det jo også hans eget valg om han vil sige fra overfor hende så han kan se sin søn, eller om han bare vil lade det gå ud over får og søn forhold, han er en voksen mand og må tage ansvar.

Anmeld

18. april 2014

Anonym trådstarter

Lenats31 skriver:

Jo han har lige netop råd til at sørge for transporten selv. Det har man hvis man har en løn på over 25000 kr om måneden, tager på udenlandsrejser og køber gejl så som mobiltelefoner.

Han er over 18 år, voksen mand som tager røven på dig sådan som det lyder.

I statsforvaltningen med jer. 

Det vil jeg også mene, og efter at have haft denne tråd oppe er jeg ikke i tvivl om at jeg skal sige fra, også må han tage et valg om han vil være der i sin søns liv. Jeg vil ikke ødelægge det, men så længe jeg holder min del er det ikke min skyld men hans egen. Min far havde fås til at køre mellem Sjælland og Jylland for at se mig, og han betalte endda alt selv, selvom han stod i meget stor gæld. Så burde han også kunne bruge 100 kr om måneden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.