Skal jeg sige fra eller betale for ham?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. april 2014

Anonym trådstarter

VIPpigen skriver:

Jeg ved at de tidligere regler har været at den som skal have barnet henter... Altså henter far fredag, og du søndag...

Og så er der intet at blive sur over for nogen, for kan far ikke hente, kommer barnet ikke på weekend, kan mor ikke hente søndag, kommer barnet ikke hjem... Med mindre andet er aftalt...

jeg tænker det er sådan jeg selv arrangere en aftale, for så er det den forældre som skal have barnet, som det går ud over, hvis barnet ikke bliver hentet...

Og så syntes jeg da næsten at du kan be hans forældre om at kontakte dig hvis de gerne vil have mere samvær med deres barnebarn, for han har åbenbart ikke interesse i det

Hvad så når vi bor 5 km fra nærmeste by og 3 km til nærmeste busstoppested? Han har har ikke bil og skal derfor bruge 2 timer hver vej på offentlig t transport, skal jeg så stadig sige han selv skal hente?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2014

Anonym trådstarter

ano14316 skriver:

Jeg synes ikke du skal gøre så meget i at han skal betale, men du skal holde fast i at han skal hente ham selv...
Kommer han hjem om søndagen henter du ham så selv for egen regning og aflevere får ham i bh så henter du ham jo bare der...

Også selvom det jeg har skrevet i kommentarfeltet ovenover?

Anmeld

17. april 2014

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

I Statsforvaltningen med jer..

- og så vil jeg da lige rette dig, din eks betaler børnebidrag, hvis han ikke gør det frivilligt, bliver han lønindeholdt.

Okay vidste jeg ikke, vidste bare at jeg intet fik udbetalt og jeg måtte søge om at få det udbetalt.

Anmeld

17. april 2014

ano14316

Anonym skriver:

Også selvom det jeg har skrevet i kommentarfeltet ovenover?

Ja det vil jeg mene...

Men har han ikke evt. Mulighed for at hente i børnehaven, den må være nemmere at komme til med offentlig transport...

Hvis du vil være large kan du jo sørger for at I tager ind til byen så det er lidt nemmere..

Men altså ellers må han jo komme ind i kampen og låne en bil de dage eller få nogen til at køre ham... Han er et voksent menneske han må løse at komme fra A til B selv.. Vil han se sin søn eller vil han ikke...

Anmeld

17. april 2014

ano14316

Jeg vil sige som de andre..

Du kan lige så godt gå i statsforvaltningen før som siden, for han er da så gumpetung at danse med at det halve kunne være nok...
Og efter sådan en tur er tingene fastsat og han kan ikke længere bebrejde dig..

Og lige en kommentar til det bed bedsteforældrene at det skulle være din skyld... De kunne jo evt hjælpe ham ved at hente eller køre jeres søn... Det er ikke din skyld, det er udelukkende din eks'...

Anmeld

17. april 2014

Anonym trådstarter

ano14316 skriver:

Ja det vil jeg mene...

Men har han ikke evt. Mulighed for at hente i børnehaven, den må være nemmere at komme til med offentlig transport...

Hvis du vil være large kan du jo sørger for at I tager ind til byen så det er lidt nemmere..

Men altså ellers må han jo komme ind i kampen og låne en bil de dage eller få nogen til at køre ham... Han er et voksent menneske han må løse at komme fra A til B selv.. Vil han se sin søn eller vil han ikke...

Må ærligt indrømme jeg ikke ved det lige nu. Han har ikke råd til de 50 kr for en enkelt weekend så ved ikke hvordan han skulle få råd til at give min 100 kr som det vil koste med offentlig transport. Vil også mene han burde være voksen, men er han ikke. Han lærer ikke af sine fejl andet end han så bare giver andre skylden for hans problemer.
Jeg synes det er synd hvis min dreng ikke ser sin far, men jeg kan også se det her hellere ikke nytter noget. Det er bare surt at se at min dreng har været så glad for sin far til pludselig næsten ikke at se ham.

Anmeld

17. april 2014

Anonym trådstarter

ano14316 skriver:

Jeg vil sige som de andre..

Du kan lige så godt gå i statsforvaltningen før som siden, for han er da så gumpetung at danse med at det halve kunne være nok...
Og efter sådan en tur er tingene fastsat og han kan ikke længere bebrejde dig..

Og lige en kommentar til det bed bedsteforældrene at det skulle være din skyld... De kunne jo evt hjælpe ham ved at hente eller køre jeres søn... Det er ikke din skyld, det er udelukkende din eks'...

Det er rigtigt, jeg tror bare jeg hørte så meget på det dengang vi var sammen at det stadig sidder i mig. Han kender mine svage sider og trykker ofte på dem. Jeg har altid drømt om kernefamilien men nu har jeg skilsmisse barn, men er så tæt på en vidunderlig familie som jeg kunne ønske mig nu, så vil ikke lade ham ødelægge det.

Anmeld

17. april 2014

VIPpigen

Anonym skriver:

Hvad så når vi bor 5 km fra nærmeste by og 3 km til nærmeste busstoppested? Han har har ikke bil og skal derfor bruge 2 timer hver vej på offentlig t transport, skal jeg så stadig sige han selv skal hente?

Men det er jo så hans problem, det er da ikke dit...

Og han kan da slet ikke administrere penge hvis han ikke kan finde de småpenge i hans egen løn... Ikke fordi det er småpenge, men med hans løn er det sq...

Jeg ville være rigtig skuffet over ham, specielt på mit barns vejne, at han ikke prioterere sit barn højre, og ikke selv kan tage et ansvar, men skyder skylden på alle andre. Det er satme syndt for dit barn

Så ja, jeg ville give ham et los, sige NEJ, nu må du tage ansvar for dit, og være en aktiv del i vores delevilkår... 

Anmeld

17. april 2014

Anonym trådstarter

VIPpigen skriver:

Men det er jo så hans problem, det er da ikke dit...

Og han kan da slet ikke administrere penge hvis han ikke kan finde de småpenge i hans egen løn... Ikke fordi det er småpenge, men med hans løn er det sq...

Jeg ville være rigtig skuffet over ham, specielt på mit barns vejne, at han ikke prioterere sit barn højre, og ikke selv kan tage et ansvar, men skyder skylden på alle andre. Det er satme syndt for dit barn

Så ja, jeg ville give ham et los, sige NEJ, nu må du tage ansvar for dit, og være en aktiv del i vores delevilkår... 

Han har lige mistet sit arbejde, og vil få fra sin a-kasse men selv om han får det ved jeg at han vil få mere end mine sølle 8000 i SU om måneden. Det du skriver skrev jeg lidt lignede den anden dag, da han altid prioritere sit arbejde frem for vores dreng. Han mente han stadig tager ansvar og Ja gør han for sit arbejde, men hvad er det ved når de allerede har fyret en. Nu har han haft fri i idag og kunne ikke have han den anden dag, men hN ønskede ikke at se ham når han havde tid. Jeg er bare gal for der var intet til han fandt ny kæreste og nu er der ikke andet end problemer.

Anmeld

17. april 2014

M&F&C

Nu er jeg strid........ Men hvordan kan du overveje at sende ham på samvær hvis manden ikke har 50!!!!! kr til transport - hvad så med mad til knægten?! Jeg ville enten sige til ham at de dårlige undskyldninger skulle stoppe prompte og så skulle han gro sig et par nosser - ellers må det gennem statsforvaltningen før der er mere samvær. Da han jo ikke har råd til afhentning og du er færdig med at bringe. Og så må du gøre op med din samvittighed om din dreng skal hen et sted hvor hans basale behov for mad måske ikke kan dækkes pga lousy far.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.