Skal jeg sige fra eller betale for ham?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. april 2014

TNBC

Anonym skriver:

Jeg håber at i dejlige mødre kan komme med et godt råd eller to.

Jeg har en dreng på snart 3 år, som har været dele barn fra han var et halvt år gammel. Til at starte med havde vi en 7/7 ordning men er senere hen blevet mindre på grund af faren ikke har ønsket mere samvær.

Jeg flyttede for et år siden, men han beholdte sin dagpleje plads i sin gamle by, da jeg studere næsten ved siden af. Nu venter jeg et barn med min nye kæreste, som har været der i over 2 år. Det betyder at jeg ikke skal studere der længere, og at han begynder i børnehave og derfor gerne vil have ham hen til denne by.

Jeg har været sød at hente og bringe min dreng hos sin far uden omkostninger for ham, men har sagt at det er nok nu, da han sjældent holder sin samværaftale og betyder jeg skal ændre planer hele tiden. Det kan også betyde at der kan gå længe imellem han ser ham. Nu hedder ordningen hver 3 weekend og en gang om ugen, men vil ikke fungere når han kommer her op og være hele tiden, og specielt ikke når jeg skal igang igen efter barsel. Jeg er træt af den måde han aflyser gang på gang og hele tiden skal ændre planer. Ferie skulle vi selv kunne aftale, men selv der holder han aldrig bare en dags ferie med ham. Han betaler ikke børnebidrag, da han ikke mener han har penge. Så bliver udbetalt gennem danmark. Hvilket også er grunden til jeg ikke har krævet at få noget for at hente og bringe, for vil også prøve at være sød.

Nu er jeg bare træt af altid at være den søde og forstående og skal finde mig i alt. Så sagde den anden dag, at hvis han ville se ham måtte han selv hente. (han skal have ham i weekenden) så skrev han om det virkelig kunne passe at han skulle hente ham, så sagde jeg ja, eller at han betale 50 kr som det koster mig i transport. Hvilket ikke er meget i forhold til hvad offentligt transport koster. Det siger han at han ikke har råd til. Om det så kunne være rigtigt at han ikke skulle se sin dreng. Jeg anbefalede ham at han kunne få en ordning der hed hver anden weekend så det er 100 kr om måneden. men det har han ikke penge til. Han har næsten lige været på ferie i udlandet i 10 dage, er flyttet 4 gange det sidste års tid, køber ny mobil min hver 6 måned. Så kan jeg godt bare sige jamen så ser du ikke din dreng eller hvad skal jeg lige gøre?

Han er lige blevet færdig udlært og får min 25000 før skat, jeg er selv på su, som ikke er meget, men har ingen problemer med penge. Selv betaler jeg alt for min dreng, mad til hele huset og har en ny bil, mens min kæreste betaler for huset vi bor i. men må indrømme jeg er træt af at betale, når han ikke engang kan være sød mod hverken mig eller vores dreng.

Jeg sætter stor pris hvis i kan komme med gode råd.

Som de andre siger; Sig til ham, hvis han vil se sin søn, må han komme og hente ham. Han må sku da have en ven, der kan give ham et lift eller bedsteforældrene henter. Han må sku komme ind i kampen.
Hvis man virkelig vil se sit barn, så finder man de små penge. Og det er jo ikke fordi det er en formue.

Angående bedsteforældrene, snakker du med dem? Du kan ringe og spørge om de er intresseret i en bedstedag, hvor de henter din søn og hygger om ham, hvis de gerne vil. Så kan din eks måske se hvad han går glip af, og får foden ud af r....,,!!

For lige nu udnytter han dig bare, fordi han ved at han kan få dig til at køre gratis for ham. Og det skal du stoppe med. Du skal ikke gøre hvad han siger, men han skal begynde at lytte til dig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2014

Anonym trådstarter

M&F skriver:

Nu er jeg strid........ Men hvordan kan du overveje at sende ham på samvær hvis manden ikke har 50!!!!! kr til transport - hvad så med mad til knægten?! Jeg ville enten sige til ham at de dårlige undskyldninger skulle stoppe prompte og så skulle han gro sig et par nosser - ellers må det gennem statsforvaltningen før der er mere samvær. Da han jo ikke har råd til afhentning og du er færdig med at bringe. Og så må du gøre op med din samvittighed om din dreng skal hen et sted hvor hans basale behov for mad måske ikke kan dækkes pga lousy far.

Jeg ved han ikke sparer på mad, han er tyk af mad. Manden dør hvis der går mere end et par timer uden mad. Så jeg ved min dreng får mad. Også mest fordi de også sjældent er hjemme og er ved bedste eller oldeforældre og får mad der, men kan godt se at hvis ikke han har råd til det burde han ikke have råd til mad, men som sagt så har han lige været på ferie, og køber ny mobil ofte. Men ved også at han altid låner penge til det. Nu har vi haft fælleskonto i tidernes morgen og har derfor stadig samme bankrådgiver og da jeg blev nød til at udskyde en udbetaling da jeg manglede over 15000 fra faren nævnte jeg at jeg vidste han lånte til ferie, men han har ikke lånt i banken, da hun ikke måtte låne ham flere penge. Så tror måske han er ved eller er røget i rki.
Men kan nu sige fra uden at føle mig helt ved siden af for kan godt se at det er ham der er forkert på den og ikke mig.

Anmeld

17. april 2014

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Som de andre siger; Sig til ham, hvis han vil se sin søn, må han komme og hente ham. Han må sku da have en ven, der kan give ham et lift eller bedsteforældrene henter. Han må sku komme ind i kampen.
Hvis man virkelig vil se sit barn, så finder man de små penge. Og det er jo ikke fordi det er en formue.

Angående bedsteforældrene, snakker du med dem? Du kan ringe og spørge om de er intresseret i en bedstedag, hvor de henter din søn og hygger om ham, hvis de gerne vil. Så kan din eks måske se hvad han går glip af, og får foden ud af r....,,!!

For lige nu udnytter han dig bare, fordi han ved at han kan få dig til at køre gratis for ham. Og det skal du stoppe med. Du skal ikke gøre hvad han siger, men han skal begynde at lytte til dig.

Ja det er rigtigt. Jeg lader ham hente fra nu af, også må han jo ud og anskaffe sig autostol og nogle gode venner.
Jeg snakker lidt med farmor og var hjemme ved hende den anden dag, hvor vi fik lidt tøj og et påskeæg. så det er der styr på.
Og nu er det nok med at blive udnyttet.

Anmeld

18. april 2014

VIPpigen

Anonym skriver:

Han har lige mistet sit arbejde, og vil få fra sin a-kasse men selv om han får det ved jeg at han vil få mere end mine sølle 8000 i SU om måneden. Det du skriver skrev jeg lidt lignede den anden dag, da han altid prioritere sit arbejde frem for vores dreng. Han mente han stadig tager ansvar og Ja gør han for sit arbejde, men hvad er det ved når de allerede har fyret en. Nu har han haft fri i idag og kunne ikke have han den anden dag, men hN ønskede ikke at se ham når han havde tid. Jeg er bare gal for der var intet til han fandt ny kæreste og nu er der ikke andet end problemer.

Syntes du skal læse dine svar du har skrevet til os, hør lige hvor mange undskyldninger han kommer med, og hvor meget du prøver på måske også at forklare både hans og dine beslutninger...

Lige meget hvad, så skal du ikke undskylde over hans valg, hverken for din, eller din søns skyld. Det er ham som skal tá og blive voksen, ham som skal ud og søge nyt job, ham som skal sætte sønnike før sin kæreste, ham som skal hente sønnike, ham som skal TAGE ET ANSVAR...

Og den eneste måde det kommer til at ske, er ved at du lader vær med at servere jeres søn på et sølvfad, hver gang far siger 'nu vil jeg gerne' 

Anmeld

18. april 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg ville stadig bringe/hente hvis jeg var dig. Det er en kamp mellem jer og det skal sønnen ikke mærke. Det er da synd hvis der pludselig går lang tid før han får set sin far. Du kan imellemtiden søge om et møde i statsforvaltningen angående en fast aftale ift. bringe/hente ved samvær, så det på et tidspunkt kan blive afklaret. 

Anmeld

18. april 2014

Anonym trådstarter

VIPpigen skriver:

Syntes du skal læse dine svar du har skrevet til os, hør lige hvor mange undskyldninger han kommer med, og hvor meget du prøver på måske også at forklare både hans og dine beslutninger...

Lige meget hvad, så skal du ikke undskylde over hans valg, hverken for din, eller din søns skyld. Det er ham som skal tá og blive voksen, ham som skal ud og søge nyt job, ham som skal sætte sønnike før sin kæreste, ham som skal hente sønnike, ham som skal TAGE ET ANSVAR...

Og den eneste måde det kommer til at ske, er ved at du lader vær med at servere jeres søn på et sølvfad, hver gang far siger 'nu vil jeg gerne' 

Tak for svar. Jeg vil stoppe med at gøre alt for ham. Ringer til statsforvaltningen med det samme ferien er ovre, desværre kommer han ikke til at se ham denne ferie/weekend da han ikke har penge eller tid. Hvilket jeg synes er synd for min dreng, men kan ikke tvinge ham.

Anmeld

18. april 2014

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Jeg ville stadig bringe/hente hvis jeg var dig. Det er en kamp mellem jer og det skal sønnen ikke mærke. Det er da synd hvis der pludselig går lang tid før han får set sin far. Du kan imellemtiden søge om et møde i statsforvaltningen angående en fast aftale ift. bringe/hente ved samvær, så det på et tidspunkt kan blive afklaret. 

Selvom jeg tænkte at bringe ham idag så havde han ikke penge til det. Selvom det kun er 50 kr, så vil jeg ikke komme med ham hvis ikke engang han har det.

Anmeld

18. april 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Selvom jeg tænkte at bringe ham idag så havde han ikke penge til det. Selvom det kun er 50 kr, så vil jeg ikke komme med ham hvis ikke engang han har det.

Altså ville far ikke have du kom med ham alligevel? 

Anmeld

18. april 2014

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Altså ville far ikke have du kom med ham alligevel? 

Nej for har sagt at han må betale for transport og vil han ikke.

Anmeld

18. april 2014

Bshizzle

Sorry.. Men jeg ville satme ikke sende mit barn hen til en Far som ikke engang vil offer sig LIDT for at se hans Barn!!! 

At hente sit barn engang imellem eller bare aflever er sku en fair fordeling! 

Hvis han ikke har de sølle 50 kr, så ville jeg godt nok sige stop! 

Og ta sagen i amtet! 

Godt være folk ville råde dig til at bringe/hente hver gang for barnets skyld, men det er fandme ikke for barnets skyld at se sin Far som ikke engang gider at offer lidt tid/penge på sit barn!! 

Din X der burde nosse sig sammen og evt spare lidt på hans andre indkøb for at ha råd til de sølle 50 kr! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.