Jeg håber at i dejlige mødre kan komme med et godt råd eller to.

Jeg har en dreng på snart 3 år, som har været dele barn fra han var et halvt år gammel. Til at starte med havde vi en 7/7 ordning men er senere hen blevet mindre på grund af faren ikke har ønsket mere samvær.
Jeg flyttede for et år siden, men han beholdte sin dagpleje plads i sin gamle by, da jeg studere næsten ved siden af. Nu venter jeg et barn med min nye kæreste, som har været der i over 2 år. Det betyder at jeg ikke skal studere der længere, og at han begynder i børnehave og derfor gerne vil have ham hen til denne by.
Jeg har været sød at hente og bringe min dreng hos sin far uden omkostninger for ham, men har sagt at det er nok nu, da han sjældent holder sin samværaftale og betyder jeg skal ændre planer hele tiden. Det kan også betyde at der kan gå længe imellem han ser ham. Nu hedder ordningen hver 3 weekend og en gang om ugen, men vil ikke fungere når han kommer her op og være hele tiden, og specielt ikke når jeg skal igang igen efter barsel. Jeg er træt af den måde han aflyser gang på gang og hele tiden skal ændre planer. Ferie skulle vi selv kunne aftale, men selv der holder han aldrig bare en dags ferie med ham. Han betaler ikke børnebidrag, da han ikke mener han har penge. Så bliver udbetalt gennem danmark. Hvilket også er grunden til jeg ikke har krævet at få noget for at hente og bringe, for vil også prøve at være sød.
Nu er jeg bare træt af altid at være den søde og forstående og skal finde mig i alt. Så sagde den anden dag, at hvis han ville se ham måtte han selv hente. (han skal have ham i weekenden) så skrev han om det virkelig kunne passe at han skulle hente ham, så sagde jeg ja, eller at han betale 50 kr som det koster mig i transport. Hvilket ikke er meget i forhold til hvad offentligt transport koster. Det siger han at han ikke har råd til. Om det så kunne være rigtigt at han ikke skulle se sin dreng. Jeg anbefalede ham at han kunne få en ordning der hed hver anden weekend så det er 100 kr om måneden. men det har han ikke penge til. Han har næsten lige været på ferie i udlandet i 10 dage, er flyttet 4 gange det sidste års tid, køber ny mobil min hver 6 måned. Så kan jeg godt bare sige jamen så ser du ikke din dreng eller hvad skal jeg lige gøre?
Han er lige blevet færdig udlært og får min 25000 før skat, jeg er selv på su, som ikke er meget, men har ingen problemer med penge. Selv betaler jeg alt for min dreng, mad til hele huset og har en ny bil, mens min kæreste betaler for huset vi bor i. men må indrømme jeg er træt af at betale, når han ikke engang kan være sød mod hverken mig eller vores dreng.
Jeg sætter stor pris hvis i kan komme med gode råd.