Dette er min helt og holdent personlige mening.
Og jeg mener at når man som ts opretter en tråd, enten for at få svar på et spørgsmål eller for st debattere et emne. Hvis jeg nu eksempelvis opretter en tråd til debat omkring er emne, så ville jeg da som ts synes det var utroligt irriterende hvis folk begyndte at bruge den tråd jeg havde oprettet til at diskutere et emne som er off topic. Jeg kan give et eksempel. Det er fra "gamle dage" herinde, hvor der var en der havde oprettet en tråd om noget hun gerne ville have svar på. Pludselig udviklede tråden sig til at der var en tre fire stykker som begyndte at sidde og nærmest "chatte" med hinanden og sætte billeder ind af ting de havde til salg. Det var enormt upassende, og jeg syntes at det var respektløst over for ts. Derfor skrev jeg (det var før jeg selv blev en del af staff) at jeg synes det var tarveligt at bruge en andens tråd, til at sidde og føre en helt anden samtale i. Og at de kunne oprette sin egen tråd eller tage den privat med hinanden vis mailen eller gæstebogen. Jeg er stadig af samme holdning at et emne er et emne.
Jeg mener man skal holde sig til emnet og at det er TS, som opretter af tråden, sørger for at holde sin tråd på sporet ved at spore tråden tilbage til emnet hvis den flyver ud af en tangent, hvor ts ikke ønsker tråden skal hen.
Det er kun fair hvis folk ikke ønsker at deres tråd skal leve videre, og derfor bliver låst. Hvilket også beviser, synes jeg, at der er en slags "ejerskab" over de tråde man opretter, i og med at man som TS, selv vælger emnet, og om hvordan det ønskes at man bør holde sig til emnet. Og om man også vil have sin tråd låst. Hvilket jo er af forskellige årsager
jeg synes det er fair at ts siger fra i sin tråd hvis det bevæger sig over i et irrelevant emne. Og det bør respekteres.
Det eksempel du nævner dér - jeg tror at jeg én gang i løbet af de fire år jeg har været her på siden, har læst noget i den stil. Hvor tråden totalt bliver kidnappet.
I 99% af tilfældene drejer det sig om at tråden tager en drejning til noget som ikke er lige præcis dét som TS spurgte om eller lagde op til, men som er meget relateret. Jeg kan simpelthen ikke se hvordan det kan være et problem. Hold kæft hvor ville den her side blive kedelig, og hvor ville vi gå glip af mange spændende diskussioner, hvis den slags ikke skete.
M.h.t. det diskuterede tilfælde om mandens moms, kan hun jo bare ignorere dem. I stedet kommer der en mavesur kommentar om at hun slet ikke har fået svar - selvom hun har fået masser af svar! Ej, jeg synes ærligt talt at det er for sart at man ikke kan holde ud at der bliver spurgt undrende ind til den slags - og ovenikøbet på en stille og rolig måde.
Specielt taget i betragtning af at det ER ulovligt at bruge af firmakontoen til ikke-arbejdsrelaterede udgifter. Men nu læser jeg faktisk hendes svar som at det ER arbejdsrelateret - noget med at det er kolleger som han indimellem køber af og sælger til. Det er networking. Og det er jo super relevant for ens svar - fordi hun jo ikke selv opfatter det som arbejde.