Nu spørger jeg bare lige...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. april 2014

Muhmi

*Toffee* skriver:

Det er en vurderings sag og vi er alle forskellige, så derfor vil der selvfølgelig være forskellige vurderinger.

Hvis en ts skriver at hun er ulykkelig fordi at manden gerne vil bruge firmapenge på at spise med vennerne og ikke hende, så er det hendes problem der er det essentielle og ikke om manden betaler moms eller ej.. :-)

Enig og er sådan set ligeglad med om han betaler moms eller ej, men det er jo vigtigt at vide om det kunder han underholder eller bare ham selv, for så kan han jo ligeså godt underholde hende og så ville jeg bestemt ikke mene at hendes følelser er latterlige...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april 2014

modesty

Dette er min helt og holdent personlige mening. 

Og jeg mener at når man som ts opretter en tråd, enten for at få svar på et spørgsmål eller for st debattere et emne. Hvis jeg nu eksempelvis opretter en tråd til debat omkring er emne, så ville jeg da som ts synes det var utroligt irriterende hvis folk begyndte at bruge den tråd jeg havde oprettet til at diskutere et emne som er off topic. Jeg kan give et eksempel. Det er fra "gamle dage" herinde, hvor der var en der havde oprettet en tråd om noget hun gerne ville have svar på. Pludselig udviklede tråden sig til at der var en tre fire stykker som begyndte at sidde og nærmest "chatte" med hinanden og sætte billeder ind af ting de havde til salg. Det var enormt upassende, og jeg syntes at det var respektløst over for ts. Derfor skrev jeg (det var før jeg selv blev en del af staff) at jeg synes det var tarveligt at bruge en andens tråd, til at sidde og føre en helt anden samtale i. Og at de kunne oprette sin egen tråd eller tage den privat med hinanden vis mailen eller gæstebogen. Jeg er stadig af samme holdning at et emne er et emne.

Jeg mener man skal holde sig til emnet og at det er TS, som opretter af tråden, sørger for at holde sin tråd på sporet ved at spore tråden tilbage til emnet hvis den flyver ud af en tangent, hvor ts ikke ønsker tråden skal hen.

Det er kun fair hvis folk ikke ønsker at deres tråd skal leve videre, og derfor bliver låst. Hvilket også beviser, synes jeg, at der er en slags "ejerskab" over de tråde man opretter, i og med at man som TS, selv vælger emnet, og om hvordan det ønskes at man bør holde sig til emnet. Og om man også vil have sin tråd låst. Hvilket jo er af forskellige årsager  

jeg synes det er fair at ts siger fra i sin tråd hvis det bevæger sig over i et irrelevant emne. Og det bør respekteres. 

Det eksempel du nævner dér - jeg tror at jeg én gang i løbet af de fire år jeg har været her på siden, har læst noget i den stil. Hvor tråden totalt bliver kidnappet.

I 99% af tilfældene drejer det sig om at tråden tager en drejning til noget som ikke er lige præcis dét som TS spurgte om eller lagde op til, men som er meget relateret. Jeg kan simpelthen ikke se hvordan det kan være et problem. Hold kæft hvor ville den her side blive kedelig, og hvor ville vi gå glip af mange spændende diskussioner, hvis den slags ikke skete.

M.h.t. det diskuterede tilfælde om mandens moms, kan hun jo bare ignorere dem. I stedet kommer der en mavesur kommentar om at hun slet ikke har fået svar - selvom hun har fået masser af svar! Ej, jeg synes ærligt talt at det er for sart at man ikke kan holde ud at der bliver spurgt undrende ind til den slags - og ovenikøbet på en stille og rolig måde.

Specielt taget i betragtning af at det ER ulovligt at bruge af firmakontoen til ikke-arbejdsrelaterede udgifter. Men nu læser jeg faktisk hendes svar som at det ER arbejdsrelateret - noget med at det er kolleger som han indimellem køber af og sælger til. Det er networking. Og det er jo super relevant for ens svar - fordi hun jo ikke selv opfatter det som arbejde.

Anmeld

10. april 2014

LinLin

Man kan jo også svare "Jeg har ikke lyst til at diskutere mit privatliv" men det gør man jo når man opretter en tråd omkring økonomi, det kan da ikke blive meget mere privat end det... Nu ved jeg godt at det var fordi hun ville vide om hun er urimelig med hendes tænker og følelser, men ligemeget hvad så er der ingen af os der kan svare om det ok, fordi vi ikke kender deres forhold til hinanden eller til deres penge, eller firmaets penge for den sags skyld... Jeg synes ikke den kørte af sporet ved at spørge ind til om det var kunder han finansierede eller om det var egen fornøjelse, for det er jo relevant til at vi kan finde ud af hvorfor hun føler som hun gør...

Jeg synes så overhovedet ikke det er relevant ifht spørgsmålet

Anmeld

10. april 2014

*Toffee*

Muhmi skriver:

Enig og er sådan set ligeglad med om han betaler moms eller ej, men det er jo vigtigt at vide om det kunder han underholder eller bare ham selv, for så kan han jo ligeså godt underholde hende og så ville jeg bestemt ikke mene at hendes følelser er latterlige...

Enig i at det kan være relevant for lige den situation om hvorvidt det bare er hygge eller om det er hygge om kunder. Og det mener jeg er relevant nok at spørge ind til, for det kan have en betydning for det scenarie ts stillede op

Men der var nogle, aner ikke hvem, der spurgte indtil om han betalte moms af beløbet osv. og lige præcis det mener jeg ikke er relavant på nogen måde, i forhold til det ts taler om  Og så kommer tråden ud på et endnu større sidespor, fordi ts ikke kan svare tilfredsstillende nok i forhold til hvad folk vil høre og sådan kan det køre videre og videre og videre.. Så jeg tror det var fornuftigt nok at tråden blev stoppet.

Men det her er jo bare et eksempel, bare frisk i erindring.

Netop fordi vi alle har forskellige tanker, følelser og baggrunde for at svare som vi gør, så tænker jeg at det må være lidt op til ts at køre tråden nogenlunde i den retning det var hendes/hans intention og hvis den så skulle komme på et sidespor, så må vi også respektere hvis ts vil have den tilbage på sporet igen. Men det betyder jo ikke, at tråde aldrig må komme på sidespor

Anmeld

10. april 2014

Sandratoft

*Toffee* skriver:

Enig i at det kan være relevant for lige den situation om hvorvidt det bare er hygge eller om det er hygge om kunder. Og det mener jeg er relevant nok at spørge ind til, for det kan have en betydning for det scenarie ts stillede op

Men der var nogle, aner ikke hvem, der spurgte indtil om han betalte moms af beløbet osv. og lige præcis det mener jeg ikke er relavant på nogen måde, i forhold til det ts taler om  Og så kommer tråden ud på et endnu større sidespor, fordi ts ikke kan svare tilfredsstillende nok i forhold til hvad folk vil høre og sådan kan det køre videre og videre og videre.. Så jeg tror det var fornuftigt nok at tråden blev stoppet.

Men det her er jo bare et eksempel, bare frisk i erindring.

Netop fordi vi alle har forskellige tanker, følelser og baggrunde for at svare som vi gør, så tænker jeg at det må være lidt op til ts at køre tråden nogenlunde i den retning det var hendes/hans intention og hvis den så skulle komme på et sidespor, så må vi også respektere hvis ts vil have den tilbage på sporet igen. Men det betyder jo ikke, at tråde aldrig må komme på sidespor

"Og så kommer tråden ud på et endnu større sidespor, fordi ts ikke kan svare tilfredsstillende nok i forhold til hvad folk vil høre" 

Tråden kom da ikke ud på et sidespor fordi ts ikke svarede tilfredsstillende, men fordi ts og en anden brokkede sig over at "det bare var typisk at der altid skulle kommenteres på noget  heelt andet end det der blev spurgt til" 

Som jeg har skrevet før, så var der en grund til at jeg spurgte, fordi jeg ville vurdere om mandens handlinger var fair overfor ts. 

Anmeld

10. april 2014

lycly

Jeg mener at når man opretter en tråd og stiller konkrete spørgsmål eller søger råd til specifikke ting, så bør folk holde sig til emnet.
Og gør man ikke det (for ofte vil der naturligt opstå sidespor) så synes jeg at TS er fuldt berettiget til ikke at svare eller bede om at holde tråden inden for emnet Det hele skal selvfølgelig holdes i en god tone!

Anmeld

10. april 2014

lille-fisen

Muhmi skriver:

...Og undskyld hvis det er dumt af mig at spørge....

Men, skal en debat kun have en drejning? Altså, nu var jeg jo med i en anden debat som desværre er blevet lukket nu fordi jeg og nogle andre spurgte ind til nogle ting, som stadig havde med emnet at gøre, men som også var en sidebemækning til hele debatten (Mener jeg i hvert fald)

Det her er ikke for at hakke på nogen overhovedet, men jeg er efterhånden begyndt at gå mere og mere væk fra baby af fordi jeg synes det virker til at man (jeg og andre) ikke kan sige noget til nogen uden at træde vedkommende over tæerne.. Jeg håber da ikke det er fordi det virker som om jeg svarer grimt? Jeg prøver så vidt altid at svare pænt, men selvfølgelig er det skrevne sprog svært at tolke og mine ord er måske meget direkte fordi jeg skriver som jeg taler... Nå, men nok om det.

Er stemningen begyndt at være langt værre herinde? Må indrømme at jeg ikke har været særligt meget på de sidste 2-3 mdr. og jeg har derfor ikke lagt mærke til hvad der sker herinde... Men ja, det kan selvfølgelig også bare være det er mig der er sensitiv og helst ikke har lyst til at træde folk over tæerne...

Nå, men mit spørgsmålet var jo så om man kun må svare på spørgsmålet og så ellers holde alle sine meninger for sig selv, eller er det ikke ok, at spørge ind når man er nysgerrig?

Tja... det kommer nok lidt an på hvad man spørger om

Nogle gange synes jeg debatter kan køre helt af sporet - og de der svarer glemmer rent faktisk at svare på det spørgsmål som trådstarteren stiller.

Et eksempel kunne være et praktisk spørgsmål om amning eller flaske fra trådstarter - hvor folk så også i samme tråd begynder at spørge ind til hvorfor man egentlig ikke ammer - fremfor at svare på det konkrete spørgsmål der blev stillet.

Nogle gange kan jeg godt forstå at folk synes det er irriterende at debatter kører ud af et eller andet sidespor

Anmeld

10. april 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Muhmi skriver:

...Og undskyld hvis det er dumt af mig at spørge....

Men, skal en debat kun have en drejning? Altså, nu var jeg jo med i en anden debat som desværre er blevet lukket nu fordi jeg og nogle andre spurgte ind til nogle ting, som stadig havde med emnet at gøre, men som også var en sidebemækning til hele debatten (Mener jeg i hvert fald)

Det her er ikke for at hakke på nogen overhovedet, men jeg er efterhånden begyndt at gå mere og mere væk fra baby af fordi jeg synes det virker til at man (jeg og andre) ikke kan sige noget til nogen uden at træde vedkommende over tæerne.. Jeg håber da ikke det er fordi det virker som om jeg svarer grimt? Jeg prøver så vidt altid at svare pænt, men selvfølgelig er det skrevne sprog svært at tolke og mine ord er måske meget direkte fordi jeg skriver som jeg taler... Nå, men nok om det.

Er stemningen begyndt at være langt værre herinde? Må indrømme at jeg ikke har været særligt meget på de sidste 2-3 mdr. og jeg har derfor ikke lagt mærke til hvad der sker herinde... Men ja, det kan selvfølgelig også bare være det er mig der er sensitiv og helst ikke har lyst til at træde folk over tæerne...

Nå, men mit spørgsmålet var jo så om man kun må svare på spørgsmålet og så ellers holde alle sine meninger for sig selv, eller er det ikke ok, at spørge ind når man er nysgerrig?

Jeg er kun glad for hvis folk spørger ind til ting der kan være sammenhængende med det jeg skriver om...

det er nogen gange svært selv at se sammenhængen med alting og det viser mig at det jeg har skrevet er blevet læst og forstået eller misforstået alt efter hvad der bliver spurgt ind til

og det kan hjælpe mig til at præcisere mit indlæg eller finde en løsning en anden vej end jeg først havde tænkt på

Anmeld

10. april 2014

Muhmi

LinLin skriver:

Jeg synes så overhovedet ikke det er relevant ifht spørgsmålet

Det må jo så være en smagssag, for det syntes jeg.

Anmeld

10. april 2014

LinLin

Muhmi skriver:

Det må jo så være en smagssag, for det syntes jeg.

Virkelig?!?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.