Nu spørger jeg bare lige...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. april 2014

LinLin

Jeg er enig i at når man er på et debatforum må man forvente forskellige svar

Men der er forskel på om man opretter en tråd med et specifikt spørgsmål eller om man ligger op til debat!

I den omtalte tråd synes jeg det var nogle helt upassende kommentarer allerede fra side 2 da ikke havde noget som helst med spørgsmålet at gøre!( har sikkert ikke læst det sidste da jeg ikke har set den er blevet lukket) det vedkommer da ikke nogen herinde hvordan TS' mand firma finansierer forskellige ting - helt ærligt!?

Jeg er rigtigt træt af den der "det er et debat-forum, så TS må finde sig i der kommer alle mulige svar". Nej! Det skal sgu være ok At stille et spørgsmål og ikke skulle regne med at man bliver spurgt om alt muligt andet! Hvis du vil debattere noget andet så opret din egen tråd !(selvfølgelig ikke en der bliver personlig!)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april 2014

Loa

Muhmi skriver:

...Og undskyld hvis det er dumt af mig at spørge....

Men, skal en debat kun have en drejning? Altså, nu var jeg jo med i en anden debat som desværre er blevet lukket nu fordi jeg og nogle andre spurgte ind til nogle ting, som stadig havde med emnet at gøre, men som også var en sidebemækning til hele debatten (Mener jeg i hvert fald)

Det her er ikke for at hakke på nogen overhovedet, men jeg er efterhånden begyndt at gå mere og mere væk fra baby af fordi jeg synes det virker til at man (jeg og andre) ikke kan sige noget til nogen uden at træde vedkommende over tæerne.. Jeg håber da ikke det er fordi det virker som om jeg svarer grimt? Jeg prøver så vidt altid at svare pænt, men selvfølgelig er det skrevne sprog svært at tolke og mine ord er måske meget direkte fordi jeg skriver som jeg taler... Nå, men nok om det.

Er stemningen begyndt at være langt værre herinde? Må indrømme at jeg ikke har været særligt meget på de sidste 2-3 mdr. og jeg har derfor ikke lagt mærke til hvad der sker herinde... Men ja, det kan selvfølgelig også bare være det er mig der er sensitiv og helst ikke har lyst til at træde folk over tæerne...

Nå, men mit spørgsmålet var jo så om man kun må svare på spørgsmålet og så ellers holde alle sine meninger for sig selv, eller er det ikke ok, at spørge ind når man er nysgerrig?

Lige i den nævnte tråd synes jeg godt nok heller ikke det er relevant at begynde at spørge ts om hendes mand trækker moms fra og om han nu gør det rigtigt eller snyder....
Det kan jeg da godt forstå hun ikke gider høre på, det synes jeg godt nok heller ikke lige var relevant for det hun spurgte om....

Anmeld

10. april 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg synes det er okay at debatter kan tage en drejning, der er relevant ift emnet, eller kan være interessant at debattere bredt/generelt, men at spørge indtil hvordan han kører økonomien i sit eget private firma synes jeg faktisk ikke var relevant for tråden  og overhovedet heller ikk relevant for nogen andre herinde at vide. Det er da en privat sag, og det må man gå udfra at ts' mand har styr på (da det ikke er det tråden handler om). I øvrigt synes jeg det er underligt at bede ts redegøre for hendes MANDS firma, hvem siger at hun overhovedet er inde over og ved noget om det? 

Hvis det er fordi man selv er nystartet selvstændig og gerne vil vide noget om moms, så kan man jo spørge i sin egen tråd, eller spørge ts og hun vil få manden til at forklare hvordan man gør. Det ville være noget andet men her kommer der kommentarer som "Aarh han er da ikke "meget lovlydig" " og det synes jeg faktisk ikke er okay, og slet ikke op til nogen herinde at bedømme. 

Det er okay at debattere bredt, men man må godt tænke sig om

Anmeld

10. april 2014

Sandratoft

Loa skriver:

Lige i den nævnte tråd synes jeg godt nok heller ikke det er relevant at begynde at spørge ts om hendes mand trækker moms fra og om han nu gør det rigtigt eller snyder....
Det kan jeg da godt forstå hun ikke gider høre på, det synes jeg godt nok heller ikke lige var relevant for det hun spurgte om....

Nu kan det godt være at du ikke lige synes det var relevant, men det syntes jeg, og vil da gerne forklare det.

Hvis ts's mand brugte firmakontoen på sjov og spas med vennerne, og trak momsen fra, da det var den eneste måde han kunne have råd til det på, så synes jeg ikke det er fair overfor ts. Derved kan han sætte hele deres økonomi i fare hvis skat kommer efter dem.

Hvis han ikke trak moms fra (hvilket han ikke gjorde) så synes jeg han "snyder" ts lidt, ved ikke at bruge nogle af de penge sammen med hende også. 

Så jo, jeg synes det var relevant for mit videre svar, og jo, jeg vil have lov til at kommentere på noget hvis det lyder som om der foregår noget lusket. 

Der har da også været en tråd om en pige der er blevet gravid, og arbejder uden kontrakt. Der blev da også kommenteret at det faktisk er bund ulovligt at arbejde uden kontrakt. Det var måske ikke et svar på hendes spørgsmål, men en information til hende, som hun muligvis kunne bruge   mod hendes arbejdsgiver, eller en information til at hun skulle skynde sig at få en kontrakt så hun var bedre stillet. 

Der kommenteres og der undres herinde, og det fortsætter jeg med selvom andre måske sidder og føler sig forurettede. 

Anmeld

10. april 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Sandratoft skriver:

Nu kan det godt være at du ikke lige synes det var relevant, men det syntes jeg, og vil da gerne forklare det.

Hvis ts's mand brugte firmakontoen på sjov og spas med vennerne, og trak momsen fra, da det var den eneste måde han kunne have råd til det på, så synes jeg ikke det er fair overfor ts. Derved kan han sætte hele deres økonomi i fare hvis skat kommer efter dem.

Hvis han ikke trak moms fra (hvilket han ikke gjorde) så synes jeg han "snyder" ts lidt, ved ikke at bruge nogle af de penge sammen med hende også. 

Så jo, jeg synes det var relevant for mit videre svar, og jo, jeg vil have lov til at kommentere på noget hvis det lyder som om der foregår noget lusket. 

Der har da også været en tråd om en pige der er blevet gravid, og arbejder uden kontrakt. Der blev da også kommenteret at det faktisk er bund ulovligt at arbejde uden kontrakt. Det var måske ikke et svar på hendes spørgsmål, men en information til hende, som hun muligvis kunne bruge   mod hendes arbejdsgiver, eller en information til at hun skulle skynde sig at få en kontrakt så hun var bedre stillet. 

Der kommenteres og der undres herinde, og det fortsætter jeg med selvom andre måske sidder og føler sig forurettede. 

Jeg tænker når jeg ser sådan en tråd, at når ts intet skriver om måden hvorpå det foregår rent praktisk, så må det være fordi der er styr på det.

Men hvorfor ikke spørge sådan som du forklare dig her, til at starte med? Så giver det jo mening at du spørger.

Når folk bare skriver "er det lovligt?" "Trækker han moms fra?" Så virker det jo bare som en omgang løftede pegefingre fra start, og så kan jeg godt forstå at ts føler sig "overfaldet".

tit kommentere folk på at ts ikkr udtrykker sig klart og detaljeret nok når de opretter tråde, det synes jeg så gælder de andre debattører i denne tråd, hvis de virkelig ikk bare er ude og lege politi.

Anmeld

10. april 2014

*Toffee*

...Og undskyld hvis det er dumt af mig at spørge....

Men, skal en debat kun have en drejning? Altså, nu var jeg jo med i en anden debat som desværre er blevet lukket nu fordi jeg og nogle andre spurgte ind til nogle ting, som stadig havde med emnet at gøre, men som også var en sidebemækning til hele debatten (Mener jeg i hvert fald)

Det her er ikke for at hakke på nogen overhovedet, men jeg er efterhånden begyndt at gå mere og mere væk fra baby af fordi jeg synes det virker til at man (jeg og andre) ikke kan sige noget til nogen uden at træde vedkommende over tæerne.. Jeg håber da ikke det er fordi det virker som om jeg svarer grimt? Jeg prøver så vidt altid at svare pænt, men selvfølgelig er det skrevne sprog svært at tolke og mine ord er måske meget direkte fordi jeg skriver som jeg taler... Nå, men nok om det.

Er stemningen begyndt at være langt værre herinde? Må indrømme at jeg ikke har været særligt meget på de sidste 2-3 mdr. og jeg har derfor ikke lagt mærke til hvad der sker herinde... Men ja, det kan selvfølgelig også bare være det er mig der er sensitiv og helst ikke har lyst til at træde folk over tæerne...

Nå, men mit spørgsmålet var jo så om man kun må svare på spørgsmålet og så ellers holde alle sine meninger for sig selv, eller er det ikke ok, at spørge ind når man er nysgerrig?

Selvfølgelig må tråde tage en drejning, og gør det da ofte uden de store problemer.

Men det hænder, og skete også i den tråd du hentyder til, at drejningen er fuldstændig irrelevant og såfremt ts ikke bryder sig om den drastiske ændring, så mener jeg det skal respekteres.

I min optik bærer nogle af de spørgsmål der bliver stillet, præg at være lidt sensationslysten, og det kan altså være lidt skadeligt for en sund debat, da man så ikke længere forholder sig til hvad der egentligt står, men mere er fokuseret på at få sin egen nysgerrighed stillet. I nogle tråde er det okay, i andre ikke :-)

Anmeld

10. april 2014

Muhmi

esioul skriver:

Nu vil jeg ikke nævne navne, men synes virkelig det ene indlæg i den tråd du omtaler var meget dømmende. Så snart der er økonomi på færde er nogle dælme kvikke til at lege politi. Sorry men det er sådan jeg opfatter den tråd og det synes jeg ikke er ok.

Og det er jo fair nok, jeg håber ikke det er mig der virker til at være dømmende, men jeg undrede mig bare, fordi det var relevant til hvordan hun kunne få tid til at få forkælelse og derfor spurgte jeg ind som jeg gjorde...

Anmeld

10. april 2014

Muhmi

LinLin skriver:

Jeg er enig i at når man er på et debatforum må man forvente forskellige svar

Men der er forskel på om man opretter en tråd med et specifikt spørgsmål eller om man ligger op til debat!

I den omtalte tråd synes jeg det var nogle helt upassende kommentarer allerede fra side 2 da ikke havde noget som helst med spørgsmålet at gøre!( har sikkert ikke læst det sidste da jeg ikke har set den er blevet lukket) det vedkommer da ikke nogen herinde hvordan TS' mand firma finansierer forskellige ting - helt ærligt!?

Jeg er rigtigt træt af den der "det er et debat-forum, så TS må finde sig i der kommer alle mulige svar". Nej! Det skal sgu være ok At stille et spørgsmål og ikke skulle regne med at man bliver spurgt om alt muligt andet! Hvis du vil debattere noget andet så opret din egen tråd !(selvfølgelig ikke en der bliver personlig!)

Man kan jo også svare "Jeg har ikke lyst til at diskutere mit privatliv" men det gør man jo når man opretter en tråd omkring økonomi, det kan da ikke blive meget mere privat end det... Nu ved jeg godt at det var fordi hun ville vide om hun er urimelig med hendes tænker og følelser, men ligemeget hvad så er der ingen af os der kan svare om det ok, fordi vi ikke kender deres forhold til hinanden eller til deres penge, eller firmaets penge for den sags skyld... Jeg synes ikke den kørte af sporet ved at spørge ind til om det var kunder han finansierede eller om det var egen fornøjelse, for det er jo relevant til at vi kan finde ud af hvorfor hun føler som hun gør...

Anmeld

10. april 2014

Muhmi

*Toffee* skriver:

Selvfølgelig må tråde tage en drejning, og gør det da ofte uden de store problemer.

Men det hænder, og skete også i den tråd du hentyder til, at drejningen er fuldstændig irrelevant og såfremt ts ikke bryder sig om den drastiske ændring, så mener jeg det skal respekteres.

I min optik bærer nogle af de spørgsmål der bliver stillet, præg at være lidt sensationslysten, og det kan altså være lidt skadeligt for en sund debat, da man så ikke længere forholder sig til hvad der egentligt står, men mere er fokuseret på at få sin egen nysgerrighed stillet. I nogle tråde er det okay, i andre ikke :-)

Men hvor er det så lovligt at gøre og hvor er det ikke? Det er nok det jeg har så svært ved at finde ud af... 

Anmeld

10. april 2014

*Toffee*

Muhmi skriver:

Men hvor er det så lovligt at gøre og hvor er det ikke? Det er nok det jeg har så svært ved at finde ud af... 

Det er en vurderings sag og vi er alle forskellige, så derfor vil der selvfølgelig være forskellige vurderinger.

Hvis en ts skriver at hun er ulykkelig fordi at manden gerne vil bruge firmapenge på at spise med vennerne og ikke hende, så er det hendes problem der er det essentielle og ikke om manden betaler moms eller ej.. :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.