Nu spørger jeg bare lige...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.307 visninger
45 svar
61 synes godt om
9. april 2014

Muhmi

...Og undskyld hvis det er dumt af mig at spørge....

Men, skal en debat kun have en drejning? Altså, nu var jeg jo med i en anden debat som desværre er blevet lukket nu fordi jeg og nogle andre spurgte ind til nogle ting, som stadig havde med emnet at gøre, men som også var en sidebemækning til hele debatten (Mener jeg i hvert fald)

Det her er ikke for at hakke på nogen overhovedet, men jeg er efterhånden begyndt at gå mere og mere væk fra baby af fordi jeg synes det virker til at man (jeg og andre) ikke kan sige noget til nogen uden at træde vedkommende over tæerne.. Jeg håber da ikke det er fordi det virker som om jeg svarer grimt? Jeg prøver så vidt altid at svare pænt, men selvfølgelig er det skrevne sprog svært at tolke og mine ord er måske meget direkte fordi jeg skriver som jeg taler... Nå, men nok om det.

Er stemningen begyndt at være langt værre herinde? Må indrømme at jeg ikke har været særligt meget på de sidste 2-3 mdr. og jeg har derfor ikke lagt mærke til hvad der sker herinde... Men ja, det kan selvfølgelig også bare være det er mig der er sensitiv og helst ikke har lyst til at træde folk over tæerne...

Nå, men mit spørgsmålet var jo så om man kun må svare på spørgsmålet og så ellers holde alle sine meninger for sig selv, eller er det ikke ok, at spørge ind når man er nysgerrig?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. april 2014

TNBC

Muhmi skriver:

Men, skal en debat kun have en drejning? Altså, nu var jeg jo med i en anden debat som desværre er blevet lukket nu fordi jeg og nogle andre spurgte ind til nogle ting, som stadig havde med emnet at gøre, men som også var en sidebemækning til hele debatten (Mener jeg i hvert fald)

Det her er ikke for at hakke på nogen overhovedet, men jeg er efterhånden begyndt at gå mere og mere væk fra baby af fordi jeg synes det virker til at man (jeg og andre) ikke kan sige noget til nogen uden at træde vedkommende over tæerne.. Jeg håber da ikke det er fordi det virker som om jeg svarer grimt? Jeg prøver så vidt altid at svare pænt, men selvfølgelig er det skrevne sprog svært at tolke og mine ord er måske meget direkte fordi jeg skriver som jeg taler... Nå, men nok om det.

Er stemningen begyndt at være langt værre herinde? Må indrømme at jeg ikke har været særligt meget på de sidste 2-3 mdr. og jeg har derfor ikke lagt mærke til hvad der sker herinde... Men ja, det kan selvfølgelig også bare være det er mig der er sensitiv og helst ikke har lyst til at træde folk over tæerne...

Nå, men mit spørgsmålet var jo så om man kun må svare på spørgsmålet og så ellers holde alle sine meninger for sig selv, eller er det ikke ok, at spørge ind når man er nysgerrig?

Der er mange(oplever jeg) der bliver irriteret over at der bliver stillet spørgsmål, at debatten tager en anden drejning.

Jeg synes det er fedt at et lille spørgsmål kan udvikle sig til så meget andet. Så længe at man ikke skrive grimt og ondt til hinanden, men bare stiller spørgsmål til debatten(de ting der bliver spurgt/sagt), kan jeg ikke se problemet. Jeg synes nemlig at det gør det til en fed debat, at den ikke bare skal holde sig til et emne, men at man kan sprede sig. Og jeg synes helt sikkert at man får nogle gode snakke omkring ting, som man ikke lige har tænkt over.

Men der er sket meget, folk der bakker ud når de bliver sagt imod(eller kun svare dem der giver dem ret.. Hvilket jeg synes er barnligt.. ), folk der bare stopper midt i samtalen; Vi stopper nu(Det er fair nok nogle gange, men nogen gange er det bare fordi de ikke gider.).

Jeg er ikke så meget på her, men når jeg er, elsker jeg det, fordi vi er så forskellige og der kommer så mange skønne input fra folk der bare ikke tænker ens...

Jeg ville synes det var kedeligt, hvis man ikke engang må undre sig eller stille et spørgsmål til en debat, uden at få det smidt tilbage i hovedet, at det var ikke det debatten var om.

Anmeld

9. april 2014

modesty

Var det den om manden der spiste middag med vennerne og betalte via firmaet?

Hvis jeg skal være helt ærlig og tale lige ud af posen - så synes jeg det er top latterligt, det her med at tråde partout skal holde sig til TS' emne. Sådan ER det bare IKKE på et debatforum. Man må forstå at tråde udvikler sig som samtaler, der er afstikkere, der bliver spurgt ind til ting man måske ikke lige havde lyst til at blive spurgt om, de råd man havde håbet at få, dukker ikke altid op o.s.v. 

Altså forestil jer at man sad og snakkede med en ven om prisen på kartofler, og så kom med en sidebemærkning om dengang man var på Cuba hvor kartoflerne var enormt store, og det var appelsinerne forresten også, og vennen så sagde "er du ikke sød at holde dig til emnet?!" Eller at en veninde spørger én til råds og derefter bliver vildt fornærmet fordi man ikke er 100% enig i hendes synspunkt (well, okay, det sker jo, men det synes jeg også er ret latterligt ;-)

Jeg synes at folk herinde er helt ekstremt sarte. Jeg ved også godt at jeg får på puklen ind imellem for at være for hård, men altså, der må findes en gylden mellemvej. Ellers bliver det sgu for røvsygt.

Anmeld

9. april 2014

fo82

modesty skriver:

Var det den om manden der spiste middag med vennerne og betalte via firmaet?

Hvis jeg skal være helt ærlig og tale lige ud af posen - så synes jeg det er top latterligt, det her med at tråde partout skal holde sig til TS' emne. Sådan ER det bare IKKE på et debatforum. Man må forstå at tråde udvikler sig som samtaler, der er afstikkere, der bliver spurgt ind til ting man måske ikke lige havde lyst til at blive spurgt om, de råd man havde håbet at få, dukker ikke altid op o.s.v. 

Altså forestil jer at man sad og snakkede med en ven om prisen på kartofler, og så kom med en sidebemærkning om dengang man var på Cuba hvor kartoflerne var enormt store, og det var appelsinerne forresten også, og vennen så sagde "er du ikke sød at holde dig til emnet?!" Eller at en veninde spørger én til råds og derefter bliver vildt fornærmet fordi man ikke er 100% enig i hendes synspunkt (well, okay, det sker jo, men det synes jeg også er ret latterligt ;-)

Jeg synes at folk herinde er helt ekstremt sarte. Jeg ved også godt at jeg får på puklen ind imellem for at være for hård, men altså, der må findes en gylden mellemvej. Ellers bliver det sgu for røvsygt.

Pjaaat - hvor får du fra at nogle er sarte???

Og er de sart rosa, sart gul eller måske sart beige? 

Anmeld

9. april 2014

Isabella_mor

Dette er min helt og holdent personlige mening. 

Og jeg mener at når man som ts opretter en tråd, enten for at få svar på et spørgsmål eller for st debattere et emne. Hvis jeg nu eksempelvis opretter en tråd til debat omkring er emne, så ville jeg da som ts synes det var utroligt irriterende hvis folk begyndte at bruge den tråd jeg havde oprettet til at diskutere et emne som er off topic. Jeg kan give et eksempel. Det er fra "gamle dage" herinde, hvor der var en der havde oprettet en tråd om noget hun gerne ville have svar på. Pludselig udviklede tråden sig til at der var en tre fire stykker som begyndte at sidde og nærmest "chatte" med hinanden og sætte billeder ind af ting de havde til salg. Det var enormt upassende, og jeg syntes at det var respektløst over for ts. Derfor skrev jeg (det var før jeg selv blev en del af staff) at jeg synes det var tarveligt at bruge en andens tråd, til at sidde og føre en helt anden samtale i. Og at de kunne oprette sin egen tråd eller tage den privat med hinanden vis mailen eller gæstebogen. Jeg er stadig af samme holdning at et emne er et emne.

Jeg mener man skal holde sig til emnet og at det er TS, som opretter af tråden, sørger for at holde sin tråd på sporet ved at spore tråden tilbage til emnet hvis den flyver ud af en tangent, hvor ts ikke ønsker tråden skal hen.

Det er kun fair hvis folk ikke ønsker at deres tråd skal leve videre, og derfor bliver låst. Hvilket også beviser, synes jeg, at der er en slags "ejerskab" over de tråde man opretter, i og med at man som TS, selv vælger emnet, og om hvordan det ønskes at man bør holde sig til emnet. Og om man også vil have sin tråd låst. Hvilket jo er af forskellige årsager  

jeg synes det er fair at ts siger fra i sin tråd hvis det bevæger sig over i et irrelevant emne. Og det bør respekteres. 

Anmeld

9. april 2014

mogms

Muhmi skriver:

Du har ret - jeg havde ikke set tråden havde udviklet sig som den gjorde, men forstår ikke hvorfor den gik af sporet synes bestemt ikke der var noget der var "nok" til at det var for meget udenfor trådens emne.

Jeg indrømmer gerne at jeg smutter til to andre forummet end baby.dk ofte.

Anmeld

10. april 2014

san

Man må vel spørge om alt hvad man har lyst til, så må ts bare lad værd med at svare på spørgsmålet hvis det går ts for meget på man må vel også regne med at få både gode og knap så godt svar tilbage på sine spørgsmål, vi er jo alle forskellige med hver vores rygsæk.. 

Anmeld

10. april 2014

Dinsen

Når man opretter en tråd her inde, så er det for mig klart, at man self. vi få mange forskellige svar - for der sidder jo mange forskellige bag skærmen.

Nogle gange kan det self. ikke undgås at et emne tager en anden drejning end der lige var forventelig. Men der til, vil jeg så sige, at jeg syntes nogle gange at en tråd køre helt ud på et sidespor, og så kan jeg godt forstå hvorfor at TS, engang i mellem står af. - og det sker ofte når det er emner det betyder meget for TS, er meget personlige, og det kan måske være svært at blive ved ned at følge med.

Syntes da bestemt det er ærgerligt hvis folk begynder at fravælge siden.

Anmeld

10. april 2014

SandraXOXO

Selvfølgelig må man spørge om noget i en tråd hvis man undre sig, men man må sgu også godt lige have hjerne og empati nok til at forstå, at når det drejer sig om folks privatliv, har de ret til ikke at ville svare eller diskutere. Ikke alt herinde er en debat. Nogle ting er simpelthen bare spørgsmål, eller kvinder der har brug for at lette hovedet, fortælle noget, og ikke behøve diskutere eller forsvare det. Jeg synes der er en hårfin grænse mellem spørgsmålene herinde, de fleste spørg på en respektfuld måde og acceptere at andre måske ikke vil udlevere deres privatliv, og så er der en fådel, der mener at de har ret til at vide alt, og, hallo altså, godt nok er det en internetside, men derfor kan man jo godt lige holde sig selv i ørene og tænke på ts i tråden, istedet for sin egen nysgerrighed eller sin egen lyst til at diskutere et sideemne. Man kan jo oprette sin egen tråd om et emne hvis ts, ytre at han eller hun gerne vil snakke om sit emne i sin egen tråd. Men som det så ofte ses herinde, mener alle at de har ret til en masse. Og respekten for hinanden er væk. Hvor svært kan det være at holde sig til emnet i de få tråde hvor man bliver bedt om det, eller oprette sin egen tråd? Man har aldrig ret til at få svar på sine spørgsmål når det drejer sig om folks privatliv. Og det virker det til, at nogle har rigtig svært ved at acceptere, og så bomber de med spørgsmål, tromler folk ned og smider om sig med antagelser og angreb. I ytringsfrihedens og debattens navn. Selv om det intet har med de to ting at gøre.

Anmeld

10. april 2014

esioul

Nu vil jeg ikke nævne navne, men synes virkelig det ene indlæg i den tråd du omtaler var meget dømmende. Så snart der er økonomi på færde er nogle dælme kvikke til at lege politi. Sorry men det er sådan jeg opfatter den tråd og det synes jeg ikke er ok.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.