Nysgerrig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. august 2009

Lone Jakobsen

jamen har også et meget afslappet forhold til kiks og sukker generelt.
mine børn får generelt en sund og varieret kost, de vokser som de skal og det er slanke, glade og aktive rollinger.
(bortset fra baby som ligner michelin manden :-) )
da de var mindre var de vilde med marie kiks og danonino youghurt (som også er smækfyldt med sukker) men nu er det mere rigtigt slik de gerne vil ha i deres fredags snolder.
men var godt klar over at sukker indholdet er helt hen i vejret.... men som en anden nævner så er frugt youghurt også noget vi kun bruger som luksus mad en sjælden gang i weekenden.
Lone

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. august 2009

4xGreve

min pige på 1 år og lige knap 3 måneder får marie kiks, chokolade kisk, chokolade, guldkorn og chips hun får også juice..

Vi er af den holdning at hvad vi spiser foran hende må hun også godt SMAGE, det vil vi ikke forbyde hende, det er jo den måde de lære på...
Det er jo op til en selv at begrænse det, og bare hun får børstet sinde tænder grundigt hver dag er vi glade (nu har vi en meget tynd pige så vi tænker ikke så meget over det med fedt osv. da det kun er godt for hende)...

Jeg syntes man skal passe på med at være for emsig hvad det gælder ens børn og sukker, self. skal man begrænse det og self. er frugt vigtigs men altså lidt sukker i ny og næ gør jo ikke nogen noget ondt...

Når hun bliver lidt ældre bliver reglerne dog nok lidt strammer og der bliver kun fredags slik og de andre dage bliver det forskelligt frugt på forskellige måder, glæder mig til hun kan begynde at spise frugt udne problemer...

Knus Stina og frank de frie sukker forældre...

Anmeld

8. august 2009

Vingummien

Frederic's moar skriver:

nej aldrig. bøvler stadig med de sidste 10 kg fra graviditeten...

min mor har altid været stor men tabt sig 40 -50 kg så hun og det samme gælder min far. Nu træner vi også alle som gale i motinscenter, både min mor og far arbejder arbejder i et.  

billedet er taget for ca 3 år siden i frankrig - dog er der kommet bunke muskler fra styrketræning og så lige de der graviditets kg...

Nårh oki døjer også selv med et par kg el 10 hehe efter jeg fik Emil, de vil bare ik smides. Kæmper og kæmper

Anmeld

8. august 2009

Vingummien

WiitrioeN skriver:

min pige på 1 år og lige knap 3 måneder får marie kiks, chokolade kisk, chokolade, guldkorn og chips hun får også juice..

Vi er af den holdning at hvad vi spiser foran hende må hun også godt SMAGE, det vil vi ikke forbyde hende, det er jo den måde de lære på...
Det er jo op til en selv at begrænse det, og bare hun får børstet sinde tænder grundigt hver dag er vi glade (nu har vi en meget tynd pige så vi tænker ikke så meget over det med fedt osv. da det kun er godt for hende)...

Jeg syntes man skal passe på med at være for emsig hvad det gælder ens børn og sukker, self. skal man begrænse det og self. er frugt vigtigs men altså lidt sukker i ny og næ gør jo ikke nogen noget ondt...

Når hun bliver lidt ældre bliver reglerne dog nok lidt strammer og der bliver kun fredags slik og de andre dage bliver det forskelligt frugt på forskellige måder, glæder mig til hun kan begynde at spise frugt udne problemer...

Knus Stina og frank de frie sukker forældre...

Anmeld

8. august 2009

Vingummien

Mormilla skriver:

De er elles gode Du må ud og købe en pak

Gjorde vi idag din skyld

Anmeld

8. august 2009

Nanna1985

Vi har grov kiks herinde.. Det er det vi spiser en af engang imellem..

Fia smagte slik første gang da hun var 20 mdr

Anmeld

9. august 2009

Mormilla

suanne85 skriver:

Gjorde vi idag din skyld

hihihi sorry

Anmeld

9. august 2009

finkedinke

Nu er der et indlæg om 1 års fødselsdags kage, og så er der en del der nævner sukker.

Og så tænker jeg lidt, hvor mange af jeres børn får marie kiks?

Når det nu er marie-kiks du spørger om så vil jeg sige at det er noget vi har i skabet med jævne mellemrum. Børnene kan få øje på dem i brugsen og så køber vi en pakke. Når de har spist omkring 5 stykker hver gider de dem ikke i de næste to mdr og jeg må smide en pakke halvbløde kiks ud.

Med hensyn til alt andet så har vi den politik at de må smage på alt det de vil. Både regn, hvid sne citroner og sukker. Lærke der nu er 3½ år har vitterligt smagt på hele verden og har indtaget både stuebirk, silicagel, klip-stop(der er æstende) og en flue ... der med Lærkes egne ord smagte af flue!!
På trods af Lærkes tilbøjeligheder er hun ganske normal og har ikke udviklet overdreven trang til hverken fluer, stuebirk eller sukker

Her smager de på alt, men jeg er den voksne og bestemmer derfor   mængden af det der spises og købes.

Berith

Anmeld

9. august 2009

Honningblomst

Min den ældste fik...dengang måtte man også gerne drikke alkohol som gravid...mine de små har ikke fået og vi har faktisk ikke andet endriskiks i huset, men er vel en sundhedsfreak...men deres far har kiks og de elsker det-smiler
Knus Eva..

Anmeld

9. august 2009

1977

Profilbillede for 1977
suanne85 skriver:

Nu er der et indlæg om 1 års fødselsdags kage, og så er der en del der nævner sukker.

Og så tænker jeg lidt, hvor mange af jeres børn får marie kiks?

Jesse har aldrig fået en og han er 3 år. Ikke fordi jeg er fanatisk eller  noget, men det er da noget af det meste kedelige man kan få at spise. De smager ikke af noget som helst

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.