Nysgerrig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. august 2009

sarahb

Isaac elsker fuldkorns kiks med grøntsager så vi har aldrig haft mariekiks herhjemme, men han har smagt en choklade kiks
Jeg er ikk Sippet med sukkeren men han får det ikke dagligt med smage det må han gerne... ik alt men på en varm sommerdag har han smagt vores is... han har ikk taget skade endnu

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2009

Mor til Frederic og Freya

frederic har aldrig smagt marie kiks/ chokolade kiks o.lign. - blev frarådet det af sp. Pga det klumper sådan og suger al væske...

Men her elsker han de økologiske riskager og fuldkorns skorper.

Morgenmad: hjemmelavet hirseflage grød med lidt frugtmos - sødmælk.

Middags mad: 1 stykke kernebrød med leverpostej, ofte 100 g ærter til/ agurk eller lign. Vand eller meget mild ribena saft.

Aftensmad: kartofler - kød af en slags - grønsager (farvorit: blomkål-gulerødder- brokkoli og ærter) og evt sovs. Vand eller meget mild ribena.

Herhjemme for han formiddags- og eftermiddags frugt: jordbær - pære - æble - riskage - youghurt.  

Ved ikke hvad han får i dp, ud over sund kost og frugt.

Han får sjældent hvidt brød. Ikke at vi nægter ham det - for til familie tam tam mm smager han det. Men alle spørger som regl om det er i orden at han må smage før de giver ham det. Er ikke fanatisk - bare mere bange for han bliver 'tyk'   Hm... han har også kun taget 500 g. på - på 3 mdr og vokset 6 cm.

Anmeld

8. august 2009

Mormilla

Min dejlige dreng får dem ikke pga. for meget sukkere. Digestiv kiks er der os noget sukker i. Det regner folk heller ikke med

Anmeld

8. august 2009

Vingummien

Frederic's moar skriver:

frederic har aldrig smagt marie kiks/ chokolade kiks o.lign. - blev frarådet det af sp. Pga det klumper sådan og suger al væske...

Men her elsker han de økologiske riskager og fuldkorns skorper.

Morgenmad: hjemmelavet hirseflage grød med lidt frugtmos - sødmælk.

Middags mad: 1 stykke kernebrød med leverpostej, ofte 100 g ærter til/ agurk eller lign. Vand eller meget mild ribena saft.

Aftensmad: kartofler - kød af en slags - grønsager (farvorit: blomkål-gulerødder- brokkoli og ærter) og evt sovs. Vand eller meget mild ribena.

Herhjemme for han formiddags- og eftermiddags frugt: jordbær - pære - æble - riskage - youghurt.  

Ved ikke hvad han får i dp, ud over sund kost og frugt.

Han får sjældent hvidt brød. Ikke at vi nægter ham det - for til familie tam tam mm smager han det. Men alle spørger som regl om det er i orden at han må smage før de giver ham det. Er ikke fanatisk - bare mere bange for han bliver 'tyk'   Hm... han har også kun taget 500 g. på - på 3 mdr og vokset 6 cm.

Har du selv været stor? Hvis jeg må spørge for så tænker man faktisk mere på om ens unger bliver tykke, har det lidt selv. Men har altid fået at vide at det først er når barnet er 3 år at man skal tænke så meget over de ting.

Ik at de skal fyldes med søder sager til de er 3 overhovedt ik, men der kan man ligesom slappe lidt af

Anmeld

8. august 2009

Vingummien

Mormilla skriver:

Min dejlige dreng får dem ikke pga. for meget sukkere. Digestiv kiks er der os noget sukker i. Det regner folk heller ikke med

Nej det gør de ikke. Tror faktisk ik jeg har fået sådan nogle siden før jeg fik Emil

Anmeld

8. august 2009

Mor til Frederic og Freya

suanne85 skriver:

Har du selv været stor? Hvis jeg må spørge for så tænker man faktisk mere på om ens unger bliver tykke, har det lidt selv. Men har altid fået at vide at det først er når barnet er 3 år at man skal tænke så meget over de ting.

Ik at de skal fyldes med søder sager til de er 3 overhovedt ik, men der kan man ligesom slappe lidt af

nej aldrig. bøvler stadig med de sidste 10 kg fra graviditeten...

min mor har altid været stor men tabt sig 40 -50 kg så hun og det samme gælder min far. Nu træner vi også alle som gale i motinscenter, både min mor og far arbejder arbejder i et.  

billedet er taget for ca 3 år siden i frankrig - dog er der kommet bunke muskler fra styrketræning og så lige de der graviditets kg...
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

8. august 2009

tumle81

Herhjemme er reglerne sådan at børnene godt må få slik og søde sager.

Vi prøver at begrænse det i hverdagen, så de ikke spiser slik og drikker sodavand mm...

I varmen får de dog indimellem en sodavands is fx...

Til disney sjov om fredagen får de en slik skål hver, nogle gange med slik nogle gange med pop corn.

De får ikke Marie kiks, men nogle gange andre div kiks, dog også mest som en lille lækker ting...

De er 5½ og 2 år...

Vil ikke være fanatiske, men de må også gerne vide at man ikke skal spise usundt hver dag...

Knus Kathrina 28+4

Anmeld

8. august 2009

LotteGabriella

Pia skriver:

Netop.. Når man bare gir ting med omtanke skal det nok gå..

Som jeg også skrev i den debat omkring fødselsdagskage, så prøver jeg og give mine børn et fornuftigt forhold til alt det usunde og sunde..
Har oplevet på egen krop hvad der sker, når man konstant bliver nægtet alt det søde og mindre sunde og har set på andre børn hvad der sker..
Så her er plads til det hele med omtanke..

er enigalt med måde, men det er jo ikke nogen nyhed

Anmeld

8. august 2009

Mormilla

suanne85 skriver:

Nej det gør de ikke. Tror faktisk ik jeg har fået sådan nogle siden før jeg fik Emil

De er elles gode Du må ud og købe en pak

Anmeld

8. august 2009

Sweet1978

Nu har jeg aldrig været og bliver aldrig fanatisk vi begrænser, sukker / slik indtag, men mener man på langt sigt får de sundeste børn ved at give dem et naturligt forhold til tingene. Man hører tit at dem der har været totalt afskåret fra ting så slet ikke kan styre det når de selv skal til det, så kommer problemmerne bare der. Vi har altid Mariekiks i huset, snack/belønning men der kan sagtens gå uger imellem de får. Til gengæld er ting som youghurt en luksus vi f.eks. kun køber engang imellem f.eks. i weekenderne hvor vi er hjemme hele dagen og selv skal sørge for mellemmåltider mm. Men kan også mærke at børnene sætter meget mere pris på at få det når det ikke bare er en hverdagsting. Der er jo mange ting der indeholder sukker...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.