Nysgerrig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. august 2009

Vingummien

Pia skriver:

Læste et sted på en hjemmeside at de der babykiks er lige så smæk fuld med sukker som marie kiks er.
Om det passer har jeg ikke undersøgt..
Men her hjemme får Lærke marie kiks og har fået det siden hun var et år tror jeg..
Jeg har marie kiks, ris kager, grov kiks og knækbrød, figen stænger i skuffen til hende, så får hun lov til at tage det hun har lyst til,når hun ber om noget fra skuffen..
Og det varrier meget havd hun vælger, men der er lidt forskelligt for hende og vælge imellem..

Pia..

Emil har fået både babykiks og marie kiks, og ved ik om de er lige meget fyldt med sukker, men man skal nok ik fodre dem med dem hvis det er.

Emil har os lidt blandet han får lidt af engang imellem

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2009

Vingummien

Znuzke skriver:

Jeps - mine unger spiser mariekiks, chokoladekiks og alt muligt andet.

Men det er selvfølgelig ikke deres primære kost

Årh hold da op.

Morrgenmad: marie kiks

Middagsmad: Chokolade kiks

Aftensmad: Marie kiks og chokolade kiks til dessert.

Den kost vil de da vokse godt på

Anmeld

7. august 2009

Pia

suanne85 skriver:

Emil har fået både babykiks og marie kiks, og ved ik om de er lige meget fyldt med sukker, men man skal nok ik fodre dem med dem hvis det er.

Emil har os lidt blandet han får lidt af engang imellem

Netop.. Når man bare gir ting med omtanke skal det nok gå..

Som jeg også skrev i den debat omkring fødselsdagskage, så prøver jeg og give mine børn et fornuftigt forhold til alt det usunde og sunde..
Har oplevet på egen krop hvad der sker, når man konstant bliver nægtet alt det søde og mindre sunde og har set på andre børn hvad der sker..
Så her er plads til det hele med omtanke..

Anmeld

7. august 2009

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80
suanne85 skriver:

Oki

Er bare fordi har tit hørt mødre/fædre snakke meget om at sukker ik er godt osv. Men deres børn får tit marie kiks

Ja okay, det giver jo ikke helt mening

Er ikke sådan jeg er helt fanatisk med hensyn til sukker, jeg kan bare ikke se nogen grund til at købe dem, når de lige så gerne vil have noget der er sundere.
Men min læge anbefalede dem engang min datter var syg og kastede op, og siden har der stået en pakke i skabet i tilfælde af sygdom

Anmeld

7. august 2009

Vingummien

Pia skriver:

Netop.. Når man bare gir ting med omtanke skal det nok gå..

Som jeg også skrev i den debat omkring fødselsdagskage, så prøver jeg og give mine børn et fornuftigt forhold til alt det usunde og sunde..
Har oplevet på egen krop hvad der sker, når man konstant bliver nægtet alt det søde og mindre sunde og har set på andre børn hvad der sker..
Så her er plads til det hele med omtanke..

Ja det kan faktisk have den forkerte virkning at de ikke må få det.

Vil hellere give mine børn lidt engang imellem en at de æder sig usunde osv i smug med deres lommepenge

Anmeld

7. august 2009

NaFe

Her får feluca også mariekiks..måske 3 på en uge...nu ryger det meste også på gulvet, hun er jo kun 7 mdr.. men hun får lov a smage på alt, idag var vi til fødselsdag og der spise hun lagkage, tror hun fik 2 små theske fulde, og så får hendes nysgerrighed stillet..... Vi aldrig nægte mine børn a spise noget med sukker i....selvfølgelig med måde....

Anmeld

7. august 2009

ekzunz

suanne85 skriver:

Årh hold da op.

Morrgenmad: marie kiks

Middagsmad: Chokolade kiks

Aftensmad: Marie kiks og chokolade kiks til dessert.

Den kost vil de da vokse godt på

Jeps - det ville de elske.....og det er faktisk næsten den kost jeg skal give min datter. Hun følger ikke sin kurve og går til diætist på sygehuset. Hun skal have bamseboller med nutella, masser af ostehapser osv. osv - og så skal vi holde igen med frugt og grønt....og hun synes faktisk ikke det er fantastisk - hun vil have gulerødder, vand og rugbrødsmadder.....

Men mht. mariekiks, så er det nu ikke sukkeret der bekymrer mig, men mere det at de klæber til tænderne og mange tandlæger fraråder faktisk alle eller mange former for kiks.

Anmeld

7. august 2009

JustAnotherName

Znuzke skriver:

Jeps - mine unger spiser mariekiks, chokoladekiks og alt muligt andet.

Men det er selvfølgelig ikke deres primære kost

Samme holdning til det her.

Jeg tænker over sukkeret. Meeen der skal da også være nogle "glæder" 

Anmeld

7. august 2009

Vingummien

Znuzke skriver:

Jeps - det ville de elske.....og det er faktisk næsten den kost jeg skal give min datter. Hun følger ikke sin kurve og går til diætist på sygehuset. Hun skal have bamseboller med nutella, masser af ostehapser osv. osv - og så skal vi holde igen med frugt og grønt....og hun synes faktisk ikke det er fantastisk - hun vil have gulerødder, vand og rugbrødsmadder.....

Men mht. mariekiks, så er det nu ikke sukkeret der bekymrer mig, men mere det at de klæber til tænderne og mange tandlæger fraråder faktisk alle eller mange former for kiks.

Vil også hellere have en gulerod hvis jeg skulle leve af det mad

Ja det gør de, fik vi også af vide da Emil (jeg) var til tandlæge for at høre om pasning af børns tænder

Anmeld

7. august 2009

Vingummien

Feluca09 skriver:

Her får feluca også mariekiks..måske 3 på en uge...nu ryger det meste også på gulvet, hun er jo kun 7 mdr.. men hun får lov a smage på alt, idag var vi til fødselsdag og der spise hun lagkage, tror hun fik 2 små theske fulde, og så får hendes nysgerrighed stillet..... Vi aldrig nægte mine børn a spise noget med sukker i....selvfølgelig med måde....

Sådan gør vi også med Emil, lader ham smage på det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.