Ville du melde nogen...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. marts 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Carina:-) skriver:

Jep .

Og den har jeg udfra at man synes det er forkert at melde socialt bedrageri- det er i min verden lig med at så må man jo synes det er i orden. 

Næ jeg ser det bare som at der er nogen der er ansat til at tage sig af det. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2014

Carina:-)

mor:) skriver:

Næ jeg ser det bare som at der er nogen der er ansat til at tage sig af det. 

Det er der også til at tage folk der begår indbrud.

Men jeg er rigtig glad for at min nabo ringede da han så nogen der kravlede ind af vores soveværelsevindue.

Jeg ringer også hvis jeg ser nogen stige ind i en bil når de er fulde. Også selv om der er nogen der er ansat til at tage sig af det.

Vores holdning til samfundsansvar er forskellige ,og det er også fint nok-

Men så længe jeg forventer hjælp af det offentlige hvis jeg ikke kan klare mig selv,forventer at der også er et velfærdssamfund til mine børn .-og forventer at skattetrykket ikke stiger eksplosivt-

Ja så længe jeg gør det,vil jeg også tage ansvar og hjælpe med til at egoistiske og skruppelløse mennesker ikke ødelægger det med socialt bedrageri. 

Anmeld

24. marts 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Men jeg er rigtig glad for at min nabo ringede da han så nogen der kravlede ind af vores soveværelsevindue.

Jeg ringer også hvis jeg ser nogen stige ind i en bil når de er fulde. Også selv om der er nogen der er ansat til at tage sig af det.

Men så længe jeg forventer hjælp af det offentlige hvis jeg ikke kan klare mig selv,forventer at der også er et velfærdssamfund til mine børn .-og forventer at skattetrykket ikke stiger eksplosivt-

Ja så længe jeg gør det,vil jeg også tage ansvar og hjælpe med til at egoistiske og skruppelløse mennesker ikke ødelægger det med socialt bedrageri. 

Ja jeg tror vi er forskellige på det punkt og det er også fint. Men de andre eksempler kan jo være potentielt farlige så jeg synes ikke det er helt det samme 

Anmeld

24. marts 2014

Soleil

Og det er heller ikke det jeg skriver.

Jeg skriver at man må jo så gisne om hvad grunden er.

Så slap du bare af igen med udråbstegn osv. 

Jeg har ingen steder henvist til dit indlæg-så hvorfor du føler dig så ramt må stå for egen regning.

Grunden til at jeg reagerer som jeg gør, er fordi du skrev det med at gisne med en blinkene smiley og for mit vedkommende læste jeg det som om at det nok var "os" som ikke ville melde, der nok selv begik det og ikke kunne andet end at "pege fingre" af dem der havde en anden holdning.

Så ja jeg synes det var nedladende skrevet og det har jeg, som alle andre, lov til at reagere på...

Anmeld

24. marts 2014

Carina:-)

Soleil skriver:

Grunden til at jeg reagerer som jeg gør, er fordi du skrev det med at gisne med en blinkene smiley og for mit vedkommende læste jeg det som om at det nok var "os" som ikke ville melde, der nok selv begik det og ikke kunne andet end at "pege fingre" af dem der havde en anden holdning.

Så ja jeg synes det var nedladende skrevet og det har jeg, som alle andre, lov til at reagere på...

Self har du det.

Det er jo en debatside

Anmeld

24. marts 2014

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...

Godt skrevet! Jeg er helt enig 

Anmeld

24. marts 2014

Anonym trådstarter

Forklar mig lige hvad der er kujonagtigt i at tage ansvar for vores samfund og sørge for at folk der stjæler bliver straffet?

Synes du har en dobbelt moralsk holdning.

Du synes det er kujonagtigt at melde socialt bedrageri..?

(Det er vel mere kujonagtigt at lukke øjnene-så deltager man jo i det kriminelle.)

Men samtidig er du helt indebrændt over at at der er nogen der har fundet sig en "levevej" og udover socialt bedrageri også stjæler i butikker.

Hvad er forskellen? 

Det sociale bedrageri rammer os alle,-

Og man kan jo kun gisne om hvorfor der altid er en lille flok der hver gang råber "politibetjent" 

Ja men jeg er vitterligt også splittet. Det kan jeg kun indrømme for bryder mig hverken om at angive folk eller at folk snyder andre eller samfundet. så ja en reel splittelse er der tale om.

Det kujonagtige for mig består i at jeg synes man bør fortælle folk hvad man mener om deres adfærd før man evt melder dem og at man så bør erkende hvis man melder dem.

Og jo indebrændt over de snyder alt og alle som de gør og dermed ikke oplever konsekvenserne af deres usympatiske adfærd.

Men ja det er dilemmaet mellem at spille dommer over andres levevis og samtidigt gøre det som er det rigtige for samfundet. Det synes jeg vitterligt er moralsk dillemma.

Anmeld

24. marts 2014

Anonym trådstarter

Soleil skriver:

Jeg synes godt nok du går over stregen for mit vedkommende lige nu!

Hvis du læser mit indlæg kan du læse at jeg på INGEN måder peger fingrer af nogen som helst. TS spurgte om et uddybende svar og det gav jeg hende...Er det at pege fingrer?

Som jeg skrev, kan jeg godt synes det er forkert hvad folk gør i deres liv med socialt bedrageri MEN det betyder ikke at jeg vil anmelde det. At jeg ikke vil blande mig i hvad folk tager af valg i sit liv gør mig sgu da ikke selv til social bedrager!

Enig.

Anmeld

24. marts 2014

Frk.S

Clgh skriver:

Personligt ville jeg aldrig melde en håndværker (bare et eksempel), der lige tjente lidt ekstra ved siden af sin løn, da sorte penge ofte bliver brugt til forbrug, hvilket er en positiv ting for samfundsøkonomien. 

MEN.... Sådan nogle som dem du beskriver (), dem ville jeg have meldt for længst - og med god samvittighed. Magen til frækhed - ikke kun overfor det offentlige, men også privatpersoner.....! 
Tænk sig at man kan have så lidt moral. 

- Synes du skal melde dem. Jo før desto bedre. Og så skal du have god samvittighed, da du gør samfundet og andre private en tjeneste! 

Enig!!

Anmeld

24. marts 2014

Anonym trådstarter

EnSødMor skriver:

Nej det ville jeg aldrig nogensinde gøre, jeg ville selvfølgelig være utilfreds med deres opførsel men at gå og lege politi det er ikke mit job... Ja det er træls og utroligt de gør det, men lad dem om det, vi kan jo ikke gå og redde hele verden?? 

- Alle gør noget der er forkert engang imellem, men derfor melder man da ikke hinanden! 

Hvis det var en forbrydelse som indeholder menneskeliv eller andet "alvorligt" så ville jeg melde ja, men det der er ikke en grund til at melde folk, det syntes jeg ikke  

du kan jo bare håbe på de en dag bliver taget i det de gør, så kan du gå og glæde dig over det, indtil da ville jeg være ligeglad vi er jo ikke alle engle  

Ja kan godt følge dine tanker, det hælder jeg også selv mest til.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.