Ville du melde nogen...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. marts 2014

Carina:-)

Anonym skriver:

Det er nemlig lige præcis sådan jeg altid har haft det. Synes der til dels er noget kujonagtigt over at melde folk og måske skulle man hellere tale med folk om det hvis det var.

Men ja tænker at hvis man vil leve sådan en paranoid tilværelse hvor man risikerer at blive taget og dermed tage de konsekvenser det kan have så er det vel deres sag. Synes også bare der er noget provokerende over at de er med til at ødelægge det samfund som de også gerne vil have stiller op for dem.

Kan simpelthen ikke forstå at man selv snyder andre hvis man ikke selv vil snydes. Men sådan er mennesker jo så forskellige.

Men tak for dit svar og din uddybning.

Forklar mig lige hvad der er kujonagtigt i at tage ansvar for vores samfund og sørge for at folk der stjæler bliver straffet?

Synes du har en dobbelt moralsk holdning.

Du synes det er kujonagtigt at melde socialt bedrageri..?

(Det er vel mere kujonagtigt at lukke øjnene-så deltager man jo i det kriminelle.)

Men samtidig er du helt indebrændt over at at der er nogen der har fundet sig en "levevej" og udover socialt bedrageri også stjæler i butikker.

Hvad er forskellen? 

Det sociale bedrageri rammer os alle,-

Og man kan jo kun gisne om hvorfor der altid er en lille flok der hver gang råber "politibetjent" 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2014

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Ja jeg ville helt klart melde dem! Det er kriminelt at stjæle. Ligesom det også er at arbejde sort. Jeg ville melde dem hvis muligt anonymt. Jeg kan slet ikke forstå bevægegrunden for sådanne handlinger.

Jeg kan dog godt forstå at det kan være svært at melde dem hvis I er venner eller lignende. Politiet skal jo bare kunne finde beviser for det ellers har de ikke rigtig nogen sag desværre.

Anmeld

24. marts 2014

Soleil

Carina:-) skriver:

Forklar mig lige hvad der er kujonagtigt i at tage ansvar for vores samfund og sørge for at folk der stjæler bliver straffet?

Synes du har en dobbelt moralsk holdning.

Du synes det er kujonagtigt at melde socialt bedrageri..?

(Det er vel mere kujonagtigt at lukke øjnene-så deltager man jo i det kriminelle.)

Men samtidig er du helt indebrændt over at at der er nogen der har fundet sig en "levevej" og udover socialt bedrageri også stjæler i butikker.

Hvad er forskellen? 

Det sociale bedrageri rammer os alle,-

Og man kan jo kun gisne om hvorfor der altid er en lille flok der hver gang råber "politibetjent" 

Dvs at fordi vi er nogen der IKKE vil melde, så er vi selv en del af det sociale bedragerri, altså at vi begår det?? 

Tænker på den sidste du skriver, med at man kun kan gisne!

Anmeld

24. marts 2014

Soleil skriver:

Dvs at fordi vi er nogen der IKKE vil melde, så er vi selv en del af det sociale bedragerri, altså at vi begår det?? 

Tænker på den sidste du skriver, med at man kun kan gisne!

Det må du selv om hvad du ligger i det.

Jeg synes det er sært at man peger fingre af folk der vil beskytte vores velfærdsamfund.

Lige som jeg synes det er sært at nogen synes det er i orden at køre fuld hjem fra byen.

Hvilke grundlag der ligger for at du synes socialt bedrageri er ok kan jeg jo kun gisne om ikke sandt?

Anmeld

24. marts 2014

Soleil

Jeg synes godt nok du går over stregen for mit vedkommende lige nu!

Hvis du læser mit indlæg kan du læse at jeg på INGEN måder peger fingrer af nogen som helst. TS spurgte om et uddybende svar og det gav jeg hende...Er det at pege fingrer?

Som jeg skrev, kan jeg godt synes det er forkert hvad folk gør i deres liv med socialt bedrageri MEN det betyder ikke at jeg vil anmelde det. At jeg ikke vil blande mig i hvad folk tager af valg i sit liv gør mig sgu da ikke selv til social bedrager!

Anmeld

24. marts 2014

EnSødMor

Anonym skriver:

som du ved tjener deres penge sort og lever på offentlig støtte, stjæler fra butikker fordi de mener at butikkerne tjener jo penge nok eller fra folk på landet der sætter frugt, grøntsager og kartofler frem fordi de mener de er nogle rige s... (ja vil ikke skrive ordet, men sådan siger de når folk har hus eller landejndom).

De har ingen moral overhovedet og for dem handler det om at få mest ud af samfundet for deres egen skyld. Det er familie men jeg har ingen kontakt til dem af flere årsager og indtil videre har jeg tænkt: At jeg ikke vil blande mig selvom jeg mener det er dybt forkasteligt.

Men nu har jeg hørt de er ved at kigge efter hus fordi de tjener så mange penge sort. Skal siges at de altid har været sløset økonomisk og forbrugt mere end de har tjent helt selvforskyldt. Synes det er forargeligt hvis de køber hus for sorte penge når andre skal arbejde lovligt for at nå dertil men har heller aldrig brudt mig om tanken om at melde folk for den slags.

Det er trist nogen er så moralsk skrupeløse og slet ikke værdsætter vores samfunds opbygning. Men hvis det var dig hvad gjorde du så? Det er relativ tæt familie.

Nej det ville jeg aldrig nogensinde gøre, jeg ville selvfølgelig være utilfreds med deres opførsel men at gå og lege politi det er ikke mit job... Ja det er træls og utroligt de gør det, men lad dem om det, vi kan jo ikke gå og redde hele verden?? 

- Alle gør noget der er forkert engang imellem, men derfor melder man da ikke hinanden! 

Hvis det var en forbrydelse som indeholder menneskeliv eller andet "alvorligt" så ville jeg melde ja, men det der er ikke en grund til at melde folk, det syntes jeg ikke  

du kan jo bare håbe på de en dag bliver taget i det de gør, så kan du gå og glæde dig over det, indtil da ville jeg være ligeglad vi er jo ikke alle engle  

Anmeld

24. marts 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Carina:-) skriver:

Det må du selv om hvad du ligger i det.

Jeg synes det er sært at man peger fingre af folk der vil beskytte vores velfærdsamfund.

Lige som jeg synes det er sært at nogen synes det er i orden at køre fuld hjem fra byen.

Hvilke grundlag der ligger for at du synes socialt bedrageri er ok kan jeg jo kun gisne om ikke sandt?

Der er jo ingen herinde der skriver at socialt bedrageri er okay. Det er din fortolkning.

Anmeld

24. marts 2014

mor:) skriver:

Der er jo ingen herinde der skriver at socialt bedrageri er okay. Det er din fortolkning.

Jep .

Og den har jeg udfra at man synes det er forkert at melde socialt bedrageri- det er i min verden lig med at så må man jo synes det er i orden. 

Anmeld

24. marts 2014

Jeg synes godt nok du går over stregen for mit vedkommende lige nu!

Hvis du læser mit indlæg kan du læse at jeg på INGEN måder peger fingrer af nogen som helst. TS spurgte om et uddybende svar og det gav jeg hende...Er det at pege fingrer?

Som jeg skrev, kan jeg godt synes det er forkert hvad folk gør i deres liv med socialt bedrageri MEN det betyder ikke at jeg vil anmelde det. At jeg ikke vil blande mig i hvad folk tager af valg i sit liv gør mig sgu da ikke selv til social bedrager!

Og det er heller ikke det jeg skriver.

Jeg skriver at man må jo så gisne om hvad grunden er.

Så slap du bare af igen med udråbstegn osv. 

Jeg har ingen steder henvist til dit indlæg-så hvorfor du føler dig så ramt må stå for egen regning.

Anmeld

24. marts 2014

dpb

Anonym skriver:

som du ved tjener deres penge sort og lever på offentlig støtte, stjæler fra butikker fordi de mener at butikkerne tjener jo penge nok eller fra folk på landet der sætter frugt, grøntsager og kartofler frem fordi de mener de er nogle rige s... (ja vil ikke skrive ordet, men sådan siger de når folk har hus eller landejndom).

De har ingen moral overhovedet og for dem handler det om at få mest ud af samfundet for deres egen skyld. Det er familie men jeg har ingen kontakt til dem af flere årsager og indtil videre har jeg tænkt: At jeg ikke vil blande mig selvom jeg mener det er dybt forkasteligt.

Men nu har jeg hørt de er ved at kigge efter hus fordi de tjener så mange penge sort. Skal siges at de altid har været sløset økonomisk og forbrugt mere end de har tjent helt selvforskyldt. Synes det er forargeligt hvis de køber hus for sorte penge når andre skal arbejde lovligt for at nå dertil men har heller aldrig brudt mig om tanken om at melde folk for den slags.

Det er trist nogen er så moralsk skrupeløse og slet ikke værdsætter vores samfunds opbygning. Men hvis det var dig hvad gjorde du så? Det er relativ tæt familie.

I det tilfælde du skriver om, der ville jeg helt klart melde.

Men spørgsmålet er om der kan gøres noget... her tænker jeg lidt på beviser for det.

For den type mennesker er netop medvirkende til at gøre det sværere for andre, der reelt ikke har andre muligheder. Og lige her tænker jeg på det du skrev til en anden om at de får førtidspension. De gør det sværere for de er med til at gøre folk og sagsbehandlere mere mistroiske, i det øjeblik de bliver opdaget. (der har jo været andre før dem der har lavet lignende numre og er blevet fanget)

Kan slet ikke have den slags mennesker, for de er simpelthen for egoistiske til min smag. Tænker slet ikke over konsekvenserne. og det at de også stjæler fra folk der sætter grøntsager ud til salg, får simpelthen også mit p** i kog, for det er ikke nødvendigvis som du skriver de mener at de er nogle rige s***. Det kunne lige så vel være for at få lidt ekstra til de udgifter de har som deres indkomst måske ikke længere lige er så gearet til. Det kan også være en måde for ungerne at tjene lommepenge... ja, mulighederne er mange...  øv, kan ikke have det...

Jeg har heldigvis ikke selv kendskab til nogen der gør den slags.... men havde jeg blev de meldt.

Qnuz

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.