Anonym skriver:
som du ved tjener deres penge sort og lever på offentlig støtte, stjæler fra butikker fordi de mener at butikkerne tjener jo penge nok eller fra folk på landet der sætter frugt, grøntsager og kartofler frem fordi de mener de er nogle rige s... (ja vil ikke skrive ordet, men sådan siger de når folk har hus eller landejndom).
De har ingen moral overhovedet og for dem handler det om at få mest ud af samfundet for deres egen skyld. Det er familie men jeg har ingen kontakt til dem af flere årsager og indtil videre har jeg tænkt: At jeg ikke vil blande mig selvom jeg mener det er dybt forkasteligt.
Men nu har jeg hørt de er ved at kigge efter hus fordi de tjener så mange penge sort. Skal siges at de altid har været sløset økonomisk og forbrugt mere end de har tjent helt selvforskyldt. Synes det er forargeligt hvis de køber hus for sorte penge når andre skal arbejde lovligt for at nå dertil men har heller aldrig brudt mig om tanken om at melde folk for den slags.
Det er trist nogen er så moralsk skrupeløse og slet ikke værdsætter vores samfunds opbygning. Men hvis det var dig hvad gjorde du så? Det er relativ tæt familie.
I det tilfælde du skriver om, der ville jeg helt klart melde.
Men spørgsmålet er om der kan gøres noget... her tænker jeg lidt på beviser for det.
For den type mennesker er netop medvirkende til at gøre det sværere for andre, der reelt ikke har andre muligheder. Og lige her tænker jeg på det du skrev til en anden om at de får førtidspension. De gør det sværere for de er med til at gøre folk og sagsbehandlere mere mistroiske, i det øjeblik de bliver opdaget. (der har jo været andre før dem der har lavet lignende numre og er blevet fanget)
Kan slet ikke have den slags mennesker, for de er simpelthen for egoistiske til min smag. Tænker slet ikke over konsekvenserne. og det at de også stjæler fra folk der sætter grøntsager ud til salg, får simpelthen også mit p** i kog, for det er ikke nødvendigvis som du skriver de mener at de er nogle rige s***. Det kunne lige så vel være for at få lidt ekstra til de udgifter de har som deres indkomst måske ikke længere lige er så gearet til. Det kan også være en måde for ungerne at tjene lommepenge... ja, mulighederne er mange...
øv, kan ikke have det...
Jeg har heldigvis ikke selv kendskab til nogen der gør den slags.... men havde jeg blev de meldt.
Qnuz
Anmeld