Ville du melde nogen...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. marts 2014

Anonym trådstarter

Men forstår blot ikke at huset lige er det der vælter læsset hos dig, derfor jeg tænker lidt jalousi. I min verden har de da ikke fortjent NOGET som helst af det som de har stjålet af  penge og butiks varer.... Men ja.. Som sagt, havde meldt for længst

Jamen så kald det jalousi, det er vel ligemeget. Ja kunne da sagtens ønske mig at bo i hus en dag og ja kan da sagtens misunde andre der har hus men har dyb respekt for at de har råd til det og er også sikker på vi selv får råd til hus en dag. Men om det er jalousi eller fordi jeg synes det har de ikke fortjent så har du ret i at det hele tiden har været forkert. Nogen gange er det nok også bare dråben der får glasset til at flyde over og ja må indrømme jeg kender andre der også snyder systemet og er bare ikke så god til det med at melde andre. Men er også bare blevet mere bevidst om hvor meget det ødelægger vores samfund og nu har jeg ikke haft kontakt med dem i flere år og derfor har jeg ikke gået og tænkt så meget over det.

Da min mor så fortæller mig det om huset forleden blev det vakt til live igen og synes efterhånden de burde tages i deres snyd og det er ærgeligt det ikke er blevet opdaget endnu for risikoen er bestemt til stede.

Men igen du har ret, det har hele tiden været forkert.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg ville generelt ikke blande mig, men det ville jeg i den her situation. Det virker jo helt skørt og dem ville jeg melde. 

Anmeld

24. marts 2014

Anonym trådstarter

Soleil skriver:

Nej, jeg ville aldrig melde nogen... 

Ok vil du uddybe hvorfor?

Anmeld

24. marts 2014

Carina:-)

Ja selvfølgelig havde jeg det-Men havde gjort det for længe siden.

Kan ikke fordrage socialt bedrageri.-Og mener at det er alles ansvar at stoppe det. 

Anmeld

24. marts 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Ok. Ja det er jo også det rigtige at gøre specielt når folk ovenikøbet sidder og siger det åbenlyst. Her lader de som om de betaler skat af det men ved godt bedre.

Hvordan meldte han hende? På kommunens hjemmeside eller ringede han om det.

Over hjemmesiden tror jeg. Vi har ikk snakket i detaljer omkring det. 

Anmeld

24. marts 2014

MorDk

Ja gu ville jeg det (lige i denne situation) men ellers render jeg ikke rundt og melder folk (trods viden omkring skattesnyd osv. Mit liv er for kort til at lege "politibetjent"

Anmeld

24. marts 2014

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Jeg ville generelt ikke blande mig, men det ville jeg i den her situation. Det virker jo helt skørt og dem ville jeg melde. 

Det er det som jeg synes der er svært. Hvornår skal man blande sig.

Kender en der får førtidspension og han fortæller mig grinende hvordan han fik diagnosen posttraumatisk stress fordi han er en god skuespiller. Han griner af at han kan få sine pnge "gratis" mens andre skal arbejde for dem. Skal man melde ham?

Kender en der har altid har tjent sine penge sort men har "meldt" sig ud af samfundet og får intet herfra. Skal han meldes?

Kender en der arbejder sort ved siden af sit hvide arbejde. Skal hun meldes?

Kender nogen der lever sammen men får børnebidrag fordi de er tilmeldt to forskellige adresser. Skal de meldes?

Man har mest lyst til at lukke øjnene selvom det er svært og det hele er jo forkert. Men vil helst ikke blande mig i andres valg men undres over de tør leve sådan og har god samvittighed til det.

Anmeld

24. marts 2014

Anonym trådstarter

MorDk skriver:

Ja gu ville jeg det (lige i denne situation) men ellers render jeg ikke rundt og melder folk (trods viden omkring skattesnyd osv. Mit liv er for kort til at lege "politibetjent"

Ja sådan har jeg det nemlig også og kender de første 4-5 stykker der snyder systemet men vil bare helst ikke blande mig. Synes bare de er noget ekstreme.

Anmeld

24. marts 2014

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Over hjemmesiden tror jeg. Vi har ikk snakket i detaljer omkring det. 

Ok

Anmeld

24. marts 2014

Soleil

Anonym skriver:

Ok vil du uddybe hvorfor?

Ja det vil jeg gerne 

Mest af alt fordi jeg ikke vil blande mig i hvordan andre lever og ikke vil dømme om det er rigtigt eller forkert det de gør.

Jeg kan selvfølgelig godt have en mening om det og synes også at det er forkert, men det er ikke nok til at jeg ville melde dem. De har forhåbenlig deres egen samvittighed at tynges med...

Hvis der er børn involveret hvor de lider fysisk eller psykisk skade, så ja. Men jeg ville 100% også undersøge grundene til det før jeg tog tlf og meldte det.

Men ikke lige hvad den her sag angår

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.