Ville du melde nogen...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. marts 2014

Anonym trådstarter

dpb skriver:

I det tilfælde du skriver om, der ville jeg helt klart melde.

Men spørgsmålet er om der kan gøres noget... her tænker jeg lidt på beviser for det.

For den type mennesker er netop medvirkende til at gøre det sværere for andre, der reelt ikke har andre muligheder. Og lige her tænker jeg på det du skrev til en anden om at de får førtidspension. De gør det sværere for de er med til at gøre folk og sagsbehandlere mere mistroiske, i det øjeblik de bliver opdaget. (der har jo været andre før dem der har lavet lignende numre og er blevet fanget)

Kan slet ikke have den slags mennesker, for de er simpelthen for egoistiske til min smag. Tænker slet ikke over konsekvenserne. og det at de også stjæler fra folk der sætter grøntsager ud til salg, får simpelthen også mit p** i kog, for det er ikke nødvendigvis som du skriver de mener at de er nogle rige s***. Det kunne lige så vel være for at få lidt ekstra til de udgifter de har som deres indkomst måske ikke længere lige er så gearet til. Det kan også være en måde for ungerne at tjene lommepenge... ja, mulighederne er mange...  øv, kan ikke have det...

Jeg har heldigvis ikke selv kendskab til nogen der gør den slags.... men havde jeg blev de meldt.

Qnuz

Ja det kan virkelig også gøre mig tosset at de opfører sig sådan og stjæler fra mennesker de intet ved om, men hvor de bare retfærdiggør deres egen usle handling med at de andre jo har penge nok. Det kan netop være lommepenge til børnene og ikke mindst har man bare ikke ret til at stjåle fra andre der sætter deres ting ud med tillid til andre. De ødelægger det for alle os andre der gerne vil stole på hinandens ordentlige hensigter og har da svært ved at tro at de selv vil snydes og derfor fatter jeg ikke de har så let ved at snyde andre. Det er så kvalmende.

Er generelt bare glad for de ikke er i mit liv længere og blev bare så irreteret da min mor fortalte det forleden og så tænkte jeg det er utroligt de ikke er blevet taget i al deres snyd endnu.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2014

Patriark

Anonym skriver:

som du ved tjener deres penge sort og lever på offentlig støtte, stjæler fra butikker fordi de mener at butikkerne tjener jo penge nok eller fra folk på landet der sætter frugt, grøntsager og kartofler frem fordi de mener de er nogle rige s... (ja vil ikke skrive ordet, men sådan siger de når folk har hus eller landejndom).

De har ingen moral overhovedet og for dem handler det om at få mest ud af samfundet for deres egen skyld. Det er familie men jeg har ingen kontakt til dem af flere årsager og indtil videre har jeg tænkt: At jeg ikke vil blande mig selvom jeg mener det er dybt forkasteligt.

Men nu har jeg hørt de er ved at kigge efter hus fordi de tjener så mange penge sort. Skal siges at de altid har været sløset økonomisk og forbrugt mere end de har tjent helt selvforskyldt. Synes det er forargeligt hvis de køber hus for sorte penge når andre skal arbejde lovligt for at nå dertil men har heller aldrig brudt mig om tanken om at melde folk for den slags.

Det er trist nogen er så moralsk skrupeløse og slet ikke værdsætter vores samfunds opbygning. Men hvis det var dig hvad gjorde du så? Det er relativ tæt familie.

In a Second.

Anmeld

5. april 2014

Kasand

Kan godt forstå dilemmaet men personligt ville jeg altid melde socialt bedrageri, tyveri og sort arbejde. Altid.

Min mor er førtidspensionist pga 3 stk (4 nu faktisk) diskusprolaps og hun måtte kæmpe i årevis for at få tilkendt førtidspension. Det er pga bedragere at redelige og ordentlige mennesker skal igennem en masse møg for at "få hvad de har ret til".

Det samme gælder når vi taler tyveri, sort arbejde etc. I min verden er det meget simpelt; hvis man ved besked om at der foregår ulovligheder, så skal det meldes. Det har man da pligt til som menneske og tror faktisk at man har oplysningspligt ifølge loven?

Så ja, jeg ville melde det med det samme - men kun hvis jeg var sikker på at der foregår noget ulovligt.

tyveriet skal meldes til politiet, resten til kommunen. 

Anmeld

5. april 2014

SandraXOXO

Hvis deres børn lider ville jeg melde til kommunen. Mht sort arbejde, gider jeg ikke blande mig. Tyveri ville jeg kun melde hvis jeg havde håndgribelige beviser. Påstand mod påstand bliver ofte grimt og de skyldige går fri anyway.

Men hvor lyder de dog som et par nedern typer. Er du sikker på de ikke arbejder sort og stjæler for at klare sig på en lav indkomst som kh eller lign og historien om mange penge og hus bare er pral for at dække over et liv der måske ikke er så nemt?

Anmeld

5. april 2014

Anonymo

Nej det ville jeg ikke. Har bedre ting at give mig til 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.