Ville du melde nogen...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. marts 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Det er det som jeg synes der er svært. Hvornår skal man blande sig.

Kender en der får førtidspension og han fortæller mig grinende hvordan han fik diagnosen posttraumatisk stress fordi han er en god skuespiller. Han griner af at han kan få sine pnge "gratis" mens andre skal arbejde for dem. Skal man melde ham?

Kender en der har altid har tjent sine penge sort men har "meldt" sig ud af samfundet og får intet herfra. Skal han meldes?

Kender en der arbejder sort ved siden af sit hvide arbejde. Skal hun meldes?

Kender nogen der lever sammen men får børnebidrag fordi de er tilmeldt to forskellige adresser. Skal de meldes?

Man har mest lyst til at lukke øjnene selvom det er svært og det hele er jo forkert. Men vil helst ikke blande mig i andres valg men undres over de tør leve sådan og har god samvittighed til det.

Jeg ville ikke gøre det i nogen af de tilfælde. Det som jeg synes gør at jeg vil overveje at melde familien du beskriver i dit første indlæg er at de også stjæler fra normale familier. De virker ret skruppelløse

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2014

hesøth

JA!

Anmeld

24. marts 2014

Elgaard73

Anonym skriver:

som du ved tjener deres penge sort og lever på offentlig støtte, stjæler fra butikker fordi de mener at butikkerne tjener jo penge nok eller fra folk på landet der sætter frugt, grøntsager og kartofler frem fordi de mener de er nogle rige s... (ja vil ikke skrive ordet, men sådan siger de når folk har hus eller landejndom).

De har ingen moral overhovedet og for dem handler det om at få mest ud af samfundet for deres egen skyld. Det er familie men jeg har ingen kontakt til dem af flere årsager og indtil videre har jeg tænkt: At jeg ikke vil blande mig selvom jeg mener det er dybt forkasteligt.

Men nu har jeg hørt de er ved at kigge efter hus fordi de tjener så mange penge sort. Skal siges at de altid har været sløset økonomisk og forbrugt mere end de har tjent helt selvforskyldt. Synes det er forargeligt hvis de køber hus for sorte penge når andre skal arbejde lovligt for at nå dertil men har heller aldrig brudt mig om tanken om at melde folk for den slags.

Det er trist nogen er så moralsk skrupeløse og slet ikke værdsætter vores samfunds opbygning. Men hvis det var dig hvad gjorde du så? Det er relativ tæt familie.

Du kan trøste dig med, at det med huskøb højst sandsynligt ikke kommer til at ske. 

De vil få meget svært ved at blive godkendt til huslån/kreditforeningslån på offentlige indkomster og en sløset økonomisk fortid/forhistorie.

De "sorte penge" kan jo ikke på nogen som helst måde gå ind og figurere i beregningerne. Og vælger de at være dumsmarte og købe det kontant, kan du være ret sikker på at de kommer til (overfor SKAT) at skulle redegøre for hvor de penge kommer fra. Og det kan de jo ligesom ikke og så klapper fælden. Og ja, så behøver du slet ikke at spekulere på om du skal melde eller ej 

Anmeld

24. marts 2014

Chrissi_lgh@hotmail.com

Anonym skriver:

som du ved tjener deres penge sort og lever på offentlig støtte, stjæler fra butikker fordi de mener at butikkerne tjener jo penge nok eller fra folk på landet der sætter frugt, grøntsager og kartofler frem fordi de mener de er nogle rige s... (ja vil ikke skrive ordet, men sådan siger de når folk har hus eller landejndom).

De har ingen moral overhovedet og for dem handler det om at få mest ud af samfundet for deres egen skyld. Det er familie men jeg har ingen kontakt til dem af flere årsager og indtil videre har jeg tænkt: At jeg ikke vil blande mig selvom jeg mener det er dybt forkasteligt.

Men nu har jeg hørt de er ved at kigge efter hus fordi de tjener så mange penge sort. Skal siges at de altid har været sløset økonomisk og forbrugt mere end de har tjent helt selvforskyldt. Synes det er forargeligt hvis de køber hus for sorte penge når andre skal arbejde lovligt for at nå dertil men har heller aldrig brudt mig om tanken om at melde folk for den slags.

Det er trist nogen er så moralsk skrupeløse og slet ikke værdsætter vores samfunds opbygning. Men hvis det var dig hvad gjorde du så? Det er relativ tæt familie.

Personligt ville jeg aldrig melde en håndværker (bare et eksempel), der lige tjente lidt ekstra ved siden af sin løn, da sorte penge ofte bliver brugt til forbrug, hvilket er en positiv ting for samfundsøkonomien. 

MEN.... Sådan nogle som dem du beskriver (), dem ville jeg have meldt for længst - og med god samvittighed. Magen til frækhed - ikke kun overfor det offentlige, men også privatpersoner.....! 
Tænk sig at man kan have så lidt moral. 

- Synes du skal melde dem. Jo før desto bedre. Og så skal du have god samvittighed, da du gør samfundet og andre private en tjeneste! 

Anmeld

24. marts 2014

modesty

Anonym skriver:

Nej, det ville jeg ikke. Hvis jeg havde cuttet forbindelsen, så ville jeg gøre alt hvad jeg kunne for at glemme dem og holde dem ude af mit liv. Sådan et tiltag vil uværgerligt bringe dem ind i dit liv igen, hvis ikke på anden måde, så i dine tanker.

Kom videre og fokusér på at skabe et godt liv for dig selv. 

Anmeld

24. marts 2014

Anonym trådstarter

Ja det vil jeg gerne 

Mest af alt fordi jeg ikke vil blande mig i hvordan andre lever og ikke vil dømme om det er rigtigt eller forkert det de gør.

Jeg kan selvfølgelig godt have en mening om det og synes også at det er forkert, men det er ikke nok til at jeg ville melde dem. De har forhåbenlig deres egen samvittighed at tynges med...

Hvis der er børn involveret hvor de lider fysisk eller psykisk skade, så ja. Men jeg ville 100% også undersøge grundene til det før jeg tog tlf og meldte det.

Men ikke lige hvad den her sag angår

Det er nemlig lige præcis sådan jeg altid har haft det. Synes der til dels er noget kujonagtigt over at melde folk og måske skulle man hellere tale med folk om det hvis det var.

Men ja tænker at hvis man vil leve sådan en paranoid tilværelse hvor man risikerer at blive taget og dermed tage de konsekvenser det kan have så er det vel deres sag. Synes også bare der er noget provokerende over at de er med til at ødelægge det samfund som de også gerne vil have stiller op for dem.

Kan simpelthen ikke forstå at man selv snyder andre hvis man ikke selv vil snydes. Men sådan er mennesker jo så forskellige.

Men tak for dit svar og din uddybning.

Anmeld

24. marts 2014

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Jeg ville ikke gøre det i nogen af de tilfælde. Det som jeg synes gør at jeg vil overveje at melde familien du beskriver i dit første indlæg er at de også stjæler fra normale familier. De virker ret skruppelløse

Ja de har en ganske ubehagelig måde at opføre sig overfor andre mennesker på. Er glad for de ikke er en del af mit liv for sådanne mennesker er ikke værd at omgås, familie eller ej.

Anmeld

24. marts 2014

Anonym trådstarter

Elgaard73 skriver:

Du kan trøste dig med, at det med huskøb højst sandsynligt ikke kommer til at ske. 

De vil få meget svært ved at blive godkendt til huslån/kreditforeningslån på offentlige indkomster og en sløset økonomisk fortid/forhistorie.

De "sorte penge" kan jo ikke på nogen som helst måde gå ind og figurere i beregningerne. Og vælger de at være dumsmarte og købe det kontant, kan du være ret sikker på at de kommer til (overfor SKAT) at skulle redegøre for hvor de penge kommer fra. Og det kan de jo ligesom ikke og så klapper fælden. Og ja, så behøver du slet ikke at spekulere på om du skal melde eller ej 

Ja det har du vel også ret i. Så langt tænker de helt sikkert ikke. Har nu også mine tvivl for de er typerne der ikke kan få et budget til at løbe rundt selvom de tjente en million om dagen.

De har altid haft et tæt forhold til fogeden og det er svært at tro de skulle kunne håndtere et huskøb og som du skriver har de nok allerede gjort det umuligt for dem selv.

Anmeld

24. marts 2014

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Nej, det ville jeg ikke. Hvis jeg havde cuttet forbindelsen, så ville jeg gøre alt hvad jeg kunne for at glemme dem og holde dem ude af mit liv. Sådan et tiltag vil uværgerligt bringe dem ind i dit liv igen, hvis ikke på anden måde, så i dine tanker.

Kom videre og fokusér på at skabe et godt liv for dig selv. 

Ja det er også sådan jeg har gjort hidtil. Kan bare blive så harm overfor deres opførsel hvis jeg tænker for meget over det. Men du har ret i det du skriver. Det er dumt at spilde sin energi på dem.

Anmeld

24. marts 2014

Anonym trådstarter

Clgh skriver:

Personligt ville jeg aldrig melde en håndværker (bare et eksempel), der lige tjente lidt ekstra ved siden af sin løn, da sorte penge ofte bliver brugt til forbrug, hvilket er en positiv ting for samfundsøkonomien. 

MEN.... Sådan nogle som dem du beskriver (), dem ville jeg have meldt for længst - og med god samvittighed. Magen til frækhed - ikke kun overfor det offentlige, men også privatpersoner.....! 
Tænk sig at man kan have så lidt moral. 

- Synes du skal melde dem. Jo før desto bedre. Og så skal du have god samvittighed, da du gør samfundet og andre private en tjeneste! 

Ja til det første du skriver er jeg også enig.

Men ja de er simpelthen de mest usympatiske og beregnende mennesker og har så lidt respekt for andre mennesker og de som andre mennesker har arbejdet sig til at opnå.

Er så glad for jeg ikke længere skal omgås dem. De brød selv kontakten med mig da jeg fik mit tredie barn fordi det ikke passede dem. Grundene dertil kan jeg kun gætte mig til, men savner dem bestemt ikke.

Men ja erklærer mig enig i dit indlæg.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.