Hvad skal jeg stille op med ham?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. marts 2014

TNBC

LSU skriver:

Jeg kan simpelthen ikke forstå, at I synes det er okay, at TS' kæreste tjekker hendes telefon! Det er ulovligt?! 

Jeg kan godt forstå at du ikke synes det er fedt TS, også selvom du ikke har noget at skjule. 

Det bevidner jo om, at han ikke stoler på dig... Og det ville jeg nok snakke med ham om. ��

Ikke for at være irriterende, men hvor står det med at det er ulovligt at kigge i mobilen, jeg kan nemlig kun finde det med at det er ulovligt at læse din partners smser(Hvilket ts´kæreste ikke gjorde)?? 

Men jeg ville stadigvæk ikke fare op over det, men snakker med min kæreste, for at få en forklaring, før jeg skreg op omkring det. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2014

LSU

Yurie skriver:

Ikke for at være irriterende, men hvor står det med at det er ulovligt at kigge i mobilen, jeg kan nemlig kun finde det med at det er ulovligt at læse din partners smser(Hvilket ts´kæreste ikke gjorde)?? 

Men jeg ville stadigvæk ikke fare op over det, men snakker med min kæreste, for at få en forklaring, før jeg skreg op omkring det. 

Straffelovens paragraf 263 :-) 

Det gælder skam også, at åbne breve/mails der er sendt personligt til andre. 

Jeg råder heller ikke TS til at fare op, men tage en snak med ham, om den manglende tillid :-)

Anmeld

18. marts 2014

TNBC

LSU skriver:

Straffelovens paragraf 263 :-) 

Det gælder skam også, at åbne breve/mails der er sendt personligt til andre. 

Jeg råder heller ikke TS til at fare op, men tage en snak med ham, om den manglende tillid :-)

Ja så meget kender jeg ikke til straffereglerne. 

Men viste ikke det galdt for fb også.

Ja mails/breve vidste jeg godt man ikke måtte læse, og så smser. men fb har jeg ikke hørt var ulovligt, men bare forkert. Men ja så har man lært noget nyt

Anmeld

18. marts 2014

LSU

Yurie skriver:

Ja mails/breve vidste jeg godt man ikke måtte læse, og så smser. men fb har jeg ikke hørt var ulovligt, men bare forkert. Men ja så har man lært noget nyt

Det er altid rart at lære noget nyt :-) 

Facebook hører også under reglerne for brevhemmelighed.

Det er jo breve, der er stilet personligt til folk :-)

Anmeld

18. marts 2014

TNBC

LSU skriver:

Det er altid rart at lære noget nyt :-) 

Facebook hører også under reglerne for brevhemmelighed.

Det er jo breve, der er stilet personligt til folk :-)

Super godt at lære nye ting.. og så midt om natten

Jeg har bare ikke tænkt over det, det med fb men jeg bruger det heller ikke. jeg tænker det som et åbent forum af en art, men ja der er jo også breve og chatten. 

Anmeld

18. marts 2014

Hck

Profilbillede for Hck

Jeg må jo så indrømme at jeg kan godt finde på at tjekke min mands mobil, simpelhent pga af min egen usikkerhed. Ulovligt eller ej, ( som nogle her kommer frem med ), tænker lidt af hvis han meldte mig for det, så var der grundlæggende noget helt andet galt. MEN det gør han ikke for han ved det godt og han synes at det er fint nok. Jeg ved da godt at han bare kan slette hvis der er noget jeg ikke må se, men bare det at han giver mig frit lejde til at rode rundt i hans mobil som jeg vil, giver en form for ro, så jeg faktisk ikke har "behov" for at gøre det

Anmeld

18. marts 2014

modesty

Yurie skriver:

Ja men at det er det første hun tænker, bare fordi den ligger der. Som jeg skrev til hende, den kunne være faldet ned og han lagde den tilbage. 
Bare fordi jeg hører en telefon blive lagt, og ser at min er den eneste der ligger der, ville min første tanke da ikke være at tjekke den. jeg ville ikke tænke mere over det. Derfor tænker at hun også er lidt usikker og jo er bange for at han har kigget i den. 

Selvfølgelig er der forskel på at tjekke sin egen til at tjekke en andens. Men hvad jeg ser på, hvor hurtigt hun tænker på at tjekke sin mobil. (jeg fik hende også til at tænke over det) 

Men jeg ville ikke fare op omkring det(Jeg kan kunne finde at det er ulovligt at læse smser), men jeg vil spørge ham hvorfor han gjorde det og at jeg ikke synes det er rart. Det kan jo være der er en helt logisk forklaring(ved ikke hvilken) 

Jeg er simpelthen bare uenig. Jeg synes hun har fin grund til at tænke at han har tjekket hendes mobil, ud fra omstændighederne - og sandsynligvis også ud fra deres relation generelt, det er jo nok ikke en følelse der er kommet ud af det blå.

Jeg er fuldstændig ligeglad med om det er ulovligt eller ej, det er for mig helt irrelevant.

Jeg ville heller ikke fare op - det kommer der ikke noget godt ud af. Men jeg ville fortælle ham at det på ingen måde er okay og at han skal holde op med at gøre det - nu - fordi jeg føler at han krænker mit privatliv og ikke stoler på mig. Og så ville jeg snakke med ham om hvor hans manglende tillid og hans usikkerhed kommer fra.

Anmeld

18. marts 2014

Hck

Profilbillede for Hck

Tja, min bedre halvdel tænker heldigvis ikke sådan

Anmeld

18. marts 2014

Maria-s

Selvom du intet har at skjule, er det bare et rigtig stort problem, når partnere tjekker hinandens mails, beskeder og andet.... Jalousi er en grim ting, der kan eskalere og komme ud af kontrol.... Jeg synes personligt man overskrider nogle meget stærke grænser, hvis man som partner begynder at læse den andens private beskeder. En ting er hvis man lige skimter med, når den anden sider og læser eller hvis man fanger noget af en sms der tikker ind og lyser op på skærmen. Men direkte at gå ind og læse sms-historik, FB beskeder eller lignende er altså et problem de skal tages hånd om. 

Og det er sagt af mig som til tider selv "kæmper" med trangen til at kigge sms'er (men ALDRIG har givet efter for det!) fordi jeg ved det bunder i MIT dårlige selvværd og MIN EGEN usikkerhed på MIG SELV. Hvis det endelig var at jeg troede min mand var ude på narrestreger, og jeg så tjekkede hans mobil, ja så vil jeg mene vores forhold alligevel var så langt ude, at vi skulle overveje om det skulle være os...

jeg tror på, at hvis man først går igang med at tjekke op på den man elsker, så har man seriøse problemer, der skal tages meget alvorligt. Og det er vigtigt at man, på en ordentlig måde selvfølgelig, får det italesat og snakket om HVORFOR den der gør det, har det behov. 

Jeg siger bestemt ikke at i skal gå fra hinanden, men jeg siger at jeg personligt mener, det er meget, meget vigtigt at i går talt om det, OG får det stoppet.

Anmeld

18. marts 2014

MorDk

Yurie skriver:

Facebook chat/beskeder er da det samme som mails, breve, sms... det er er privat.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.