Tvebakken skriver:
Hmm.. Jeg er altså også nødt til at svare - synes godt nok dagplejen får en hård medfart.
Vi har haft alle vores 3 i dagpleje, forskellige steder, forskellige byer - og hvor har de da bare været gode alle sammen på hver deres måde. Forskellige men rigtig gode.
Min yngste går nu i dagpleje, hvor vi også har meldt, at sidstebarnet skal ind, når den tid kommer - og hun er helt fantastisk.
De er næsten altid ude, om sommeren spiser de også ude. Hun melder dem til alle mulige aktiviteter, i øjeblikket går de til noget musik gøjl i en børnehave hver fredag. De er i legestue her anden uge, og derimellem mødes de også med andre dagplejere.
Min datter elsker at være der, hun er som et andet hjem for hende. Vi er vist blevet ringet hjem en enkelt gang, og min datter har gået der et år. Og eneste tidspunkt hun måtte melde fra, var da et nært familiemedlem pludselig døde.
Vi har da helt sikkert været heldige, men på den anden side, i de mange år, vi har haft børn i dagpleje, i mange forskellige byer, har jeg kun mødt 1 dagplejemor, hvor jeg ikke ville have mit barn passet, og det er 8-9 år siden.
Jeg har ikke et øjeblik fortrudt vores valg af dagpleje fremfor vuggestue ( og der er en integreret mindre end 200 meter fra vores hoveddør).
Tak for dit svar, det er rigtigt rart at høre om nogle positive historier, og vælger også at tro, at de fleste dagplejere er gode. Men efter alle de dårlige oplevelser folk har haft, syntes jeg bare den er lidt svær.
Hvis jeg vidste hun ville ende hos sådan en super dagpleje, som du beskriver du har haft til dine børn, så var det meget muligt det blev det vi valgte. Er bare så bange for hun ender, hos en vi slet ikke bliver glade for, og det er ikke bare sådan lige at skifte.
Men det er slet ikke sikkert vi kan få en vs plads til hende, da vi flytter til en lille by, hvor der kun er 1 vs, og mange dagplejere. Så hvis det bliver en dp plads vi får til hende, så

for at det er sådan en sød (mor) hun ender hos.
Jeg gik selv i dagpleje som barn, og husker det kun som noget positivt.