Begge vores har gået i vs i en integreret - og det har jeg været uendelig glad for.
Selv om den ældste nu går i skole og den yngste er i børnehave, så har jeg stadig et rigtig godt forhold til flere af pædagogerne fra vs'en og snakker jævnlig med dem.
Jeg var lidt skeptisk, før den ældste skulle begynde, fordi det virkede så stort og man hører så meget mærkeligt, men af alle de forældrer, vi snakkede med i vores område, hørte vi kun den højeste ros om vs'en, mens ingen af dem, som havde dp var helt fornøjet. En var desperat efter at skifte, og de andre kom mere med kommentarer a la "Hun er jo rigtig dygtig, men ......" Min mand insisterede på vs, siden der er flere uddannede voksne og mere gennemsigtige forhold, så jeg gik med til det. Jeg har aldrig fortrudt! Alle mine fordomme blev gjort til skamme. Hvis jeg mod formodning nogensinde skulle få en nr tre vælger jeg helt klart vs igjen.
- Men hvis du er i tvivl, så snak med andre forældrer i jeres lokalområde, for det er som med så meget andet, at der findes både fantastiske og helt elendige vs'er og dp'er.
Anmeld