Dagpleje eller vs?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.843 visninger
57 svar
29 synes godt om
4. marts 2014

Trekløver(:

Vi står og skal have skrevet vores datter op til institution, og er lidt i tvivl om vi ønsker dagpleje eller vuggestueplads.

Hun vil være omkring 13-14 måneder, når hun skal starte.

Hun vil have forholdsvis korte dage 8-14.

Har indtil videre hældt til vuggestue, fordi man kommer udenom gæstedagpleje, og de er flere voksne, og kan dermed kigge hinanden lidt over skulderen. Men er alligevel kommet i tvivl om det er det rigtige.

Så del gerne erfaringer, og hvorfor i har valgt som i har.

Vh

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2014

L&V

M_V skriver:

Vi står og skal have skrevet vores datter op til institution, og er lidt i tvivl om vi ønsker dagpleje eller vuggestueplads.

Har indtil videre hældt til vuggestue, fordi man kommer udenom gæstedagpleje, og de er flere voksne, og kan dermed kigge hinanden lidt over skulderen. Men er alligevel kommet i tvivl om det er det rigtige.

Vh

Vi har den store i dagpleje og det funger bare ikke for os så mindste manden kommer i vuggestue..

Jeg er slet heller ikke til gæstepleje og syntes der mangler en masse pædagogisk i dagplejen og her taler jeg jo kun ud fra de dagplejere jeg kender.. Også er jeg ikke til at der kun er et sæt øjne på mit barn, vil gerne de ses fra flere vinkler hvis det gir mening

Anmeld

4. marts 2014

Trekløver(:

Lækkermåsen og vildbassens mor skriver:

Vi har den store i dagpleje og det funger bare ikke for os så mindste manden kommer i vuggestue..

Jeg er slet heller ikke til gæstepleje og syntes der mangler en masse pædagogisk i dagplejen og her taler jeg jo kun ud fra de dagplejere jeg kender.. Også er jeg ikke til at der kun er et sæt øjne på mit barn, vil gerne de ses fra flere vinkler hvis det gir mening

Det giver fin mening, og er lige præcis de samme tanker, vi går med. Men på den anden side forestiller jeg mig, at en dagplejemor har tid til at være mere nærværende og hygge om børnene. Men ja jeg ved det virkelig ikke, har ingen erfaring andet end fra et par veninder med børn i dp.

Anmeld

4. marts 2014

L&V

M_V skriver:

Det giver fin mening, og er lige præcis de samme tanker, vi går med. Men på den anden side forestiller jeg mig, at en dagplejemor har tid til at være mere nærværende og hygge om børnene. Men ja jeg ved det virkelig ikke, har ingen erfaring andet end fra et par veninder med børn i dp.

Jah det tror jeg os varriere alt efter hvilke børn hun har i gruppen..

Det første år min datter gik i hendes dp var det fint for hun var den lille og der var 1 anden på hendes alder og 2 store her 2 år er hun den store sammen med en anden også er der 2 babyer på 8 måneder og de tager bare super meget af hendes til naturligvis så der kan man godt mærke de er meget overladt til sig selv og at dagen køre efter de små. Så vi glæder os til børnehave

Anmeld

4. marts 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Vi har dp fordi vi tænkte det var tryggest og rarest for barnet. Men, nu ville vi langt hellere have vs. Det kommer SÅ meget an på hvilken dp man får, og ærligt så er der virkelig langt imellem de engagerede dp'er i vores område  

Ville vælge vs af samme grunde som du nævner. Der er flere øjne på og de snakker også indbyrdes om hinandens tilgang og bliver holdt mere op på deres ansvar osv. Og så ville det være 100 gange nemmere ift logistikken for os, vi har nemlig ikke bil og det er seriøst røvtur hvis dp pludselig er syg og man står der og må komme 1time for sent på arbejde  

kommer også an på dit barn jo. Kan det håndterer støj og mange børn osv? Hvis man har er følsomt barn er vs måske ikke det optimale at starte ud med, omvendt har udd personale nogen gange nogen gode midler til at hjælpe barnet. Min venindes dreng har altid været en anelse sensitiv, men for ham er vs det helt rigtige! Han har været i begge dele, men i vs udvikler han sig bare med lynets hast og er bare blevet den gladeste dreng med mod på mange flere ting end før. der er også blevet sat fokus på at hjælpe ham, det var der slet ikk i hans tid ved dp.

det blev langt. Tror langt hen ad vejen det er lidt en smagssag og så er der også bare vildt meget forskel på både dp'er og pædagoger. man kan være heldig, men også ufattelig UHeldig 

Anmeld

4. marts 2014

maria_wlt

M_V skriver:

Vh

Jeg er selv tilhænger af VS.

Min søn startede i DP og der gik ikke ret længe før det gik op af bakke. 

--Blev ringet hjem hver 7-10 dag (Efter han kom i VS-BH er han blevet ringet hjem 1 gang på 2 år)

-Der bliv helt tiden spurgt hvornår man kom og hentede 

-Gæstedagpleje var en by i rusland

- Dagplejemor'en brokkede sig og bagtalte de andre forældre.

Anmeld

4. marts 2014

FruStolpe

M_V skriver:

Vh

Vi valgte vuggestue, af mange årsager.

Åbningstiderne, ingen lukkedage, stor fokus på motorisk udvikling, nul sukker, madordning, ingen normeringer(den er privat), og mange andre fantastiske ting.

Ulempen er prisen på 3450, men den dækker dog ALT, så man blot skal aflevere sit barn med skiftetøj.

Anmeld

4. marts 2014

Trekløver(:

Lækkermåsen og vildbassens mor skriver:

Jah det tror jeg os varriere alt efter hvilke børn hun har i gruppen..

Det første år min datter gik i hendes dp var det fint for hun var den lille og der var 1 anden på hendes alder og 2 store her 2 år er hun den store sammen med en anden også er der 2 babyer på 8 måneder og de tager bare super meget af hendes til naturligvis så der kan man godt mærke de er meget overladt til sig selv og at dagen køre efter de små. Så vi glæder os til børnehave

Det kan jeg godt se, så er det ikke så sjovt for de store. Der er jo netop som regel en "storegruppe" i vs.

Tak for dit svar. Det var brugbart.

Anmeld

4. marts 2014

L&V

M_V skriver:

Det kan jeg godt se, så er det ikke så sjovt for de store. Der er jo netop som regel en "storegruppe" i vs.

Tak for dit svar. Det var brugbart.

Det er nemlig det.. Hun har altid været glad for at komme afsted og hun har absolut os lært meget men nu trænger hun os til noget andet og vi glæder os til at lillebror starter i vuggestue..

Det var godt er glad for du ku bruge det

Anmeld

4. marts 2014

et-ønske

Jeg har simpelthen ikke temp til dp! Det var ikke andet end bøvl med min datter... Så var dp syg - så hendes barn - så have hun ferie/kursus osv. Så efter 3 mdr fik vi heldigvis en plads i vs
Vil helt klart have tvillingerne i vs

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.