Hvor lang tid mellem barn nr 1 og 2?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. marts 2014

Aabye

sulo skriver:

Siden vores søn blev født for 4 mdr siden har vi fået en del stik piller om at komme i gang med PB nr 2.

Men jeg har mest lyst til at vores søn gerne skulle være startet i dagpleje (som min.)  inden jeg evt skulle have termin igen, ville gerne kunne følge ham i dagpleje den første tid.

Men her til vores barnedåb og bryllup blev der presset gevaldigt på, især meget fra min mor og reserve farmor.

Spurgte direkte min mor om hun virkelig mente at vi skulle lave nr 2, ja hvorfor ikke svarede hun, det går jo så fint nu.

Men men, vi står over for en flytning så snart der bliver noget ledigt og skal vi ha nr 2, skal vi have en større bil, den udgift ER en nødvendighed.

Men det er også lige det, hvordan er hverdagen med to små med kort tid imellem?

Jer med børn kort efter hinanden, hvad er jeres erfaringer?

ville i  gøre det igen eller vil i anbefale at vente.

Kristian er undfanget d. 8/3 og født d. 24/10, 5 uger for tidligt.

Vi har samtidig 2 års dag d. 8/3

Har hørt et par gange at enten skal man vælge under to år i mellem ellers skal man helst vente til over 3 - 4 års aldren da der godt kan blive jalousi fra den store, hvad siger i?

Vi har 18 mdr mellem vores. Og her passede det super godt ind at der er så kort mellem dem..
Den store var jo startet i dagpleje, og var kørt rigtig godt ind der.. Ud over det så ligger dagplejen i gå afstand fra os.. 

Desuden gjorde jeg det meget gerne igen.. Nu er vores yngste så 16 mdr, og jeg har egentlig fået at vide fra lægerne at det nok ikke er smart at få en 3'er (jeg har mega dårligt bækken, og i 2 graviditet fik jeg bækkenløsning allerede i 7-8 uge).. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2014

-Sigrid-

sulo skriver:

Det med den personlige grænse for hvornår det er slut med at avle videre, kender jeg.

Da jeg var "ung" sagde jeg: skulle gerne have første barn eller være gravid med den første når jeg blev 25 og den sidste senest når jeg blev 30

Det blev så ikke til noget jeg er 31 nu og bliver 32 til sommer.

Så hvis vi laver en hurtig hovedregning, at Kristian skal være tre år inden nr tre kommer, vil jeg så være 34, snakker vi så evt nr 3 vil jeg være 37 år

Nej, det er jo det 

Anmeld

4. marts 2014

sommerfuglen82

Her er der 2 år og næsten 7 mdr imellem vores to børn.

Når vores 3 kommer her i Juli vil der være 7år,9mdr mellem storebror og nye..og 5år,2mdr mellem storesøster og den nye 

Anmeld

4. marts 2014

lineog4

sulo skriver:

Det med den personlige grænse for hvornår det er slut med at avle videre, kender jeg.

Da jeg var "ung" sagde jeg: skulle gerne have første barn eller være gravid med den første når jeg blev 25 og den sidste senest når jeg blev 30

Det blev så ikke til noget jeg er 31 nu og bliver 32 til sommer.

Så hvis vi laver en hurtig hovedregning, at Kristian skal være tre år inden nr tre kommer, vil jeg så være 34, snakker vi så evt nr 3 vil jeg være 37 år

Grænser kan jo heldigvis flyttes når livet ændrer sig fra drømmene. 

Jeg blev mor som 29 årig, og igen da jeg var 32 og 33. Fik den sidste da 36 og følte mig ikke som en gammel mor.  Skulle min mand mirakuløst skifte mening ville jeg endda få barn igen her på den anden side af de 40 og stadig ikke føle mig for gammel.

Jeg har lært livet ikke kan planlægges og det man får er lige præcis det perfekte

Anmeld

4. marts 2014

Miss Church

sulo skriver:

Siden vores søn blev født for 4 mdr siden har vi fået en del stik piller om at komme i gang med PB nr 2.

Men jeg har mest lyst til at vores søn gerne skulle være startet i dagpleje (som min.)  inden jeg evt skulle have termin igen, ville gerne kunne følge ham i dagpleje den første tid.

Men her til vores barnedåb og bryllup blev der presset gevaldigt på, især meget fra min mor og reserve farmor.

Spurgte direkte min mor om hun virkelig mente at vi skulle lave nr 2, ja hvorfor ikke svarede hun, det går jo så fint nu.

Men men, vi står over for en flytning så snart der bliver noget ledigt og skal vi ha nr 2, skal vi have en større bil, den udgift ER en nødvendighed.

Men det er også lige det, hvordan er hverdagen med to små med kort tid imellem?

Jer med børn kort efter hinanden, hvad er jeres erfaringer?

ville i  gøre det igen eller vil i anbefale at vente.

Kristian er undfanget d. 8/3 og født d. 24/10, 5 uger for tidligt.

Vi har samtidig 2 års dag d. 8/3

Har hørt et par gange at enten skal man vælge under to år i mellem ellers skal man helst vente til over 3 - 4 års aldren da der godt kan blive jalousi fra den store, hvad siger i?

Har stemt blankt, for der er kun få sekunder imellem

Tror bestemt jeg ville vente 1,5-2 år, før jeg begyndte at planlægge nr. 2, hvis det ikke var fordi vi fik tvillinger. 

Anmeld

4. marts 2014

sulo

lineog4 skriver:

Grænser kan jo heldigvis flyttes når livet ændrer sig fra drømmene. 

Jeg blev mor som 29 årig, og igen da jeg var 32 og 33. Fik den sidste da 36 og følte mig ikke som en gammel mor.  Skulle min mand mirakuløst skifte mening ville jeg endda få barn igen her på den anden side af de 40 og stadig ikke føle mig for gammel.

Jeg har lært livet ikke kan planlægges og det man får er lige præcis det perfekte

Nej livet kan og skal ikke altid planlægges det vil jeg give dig helt ret i og nogen gange skal man vende skuden og sejle den anden vej, det giver nogle gange gode udsigter

Siger jeg der for lidt over to år siden sad håbløst fast i et dårligt forhold både psykisk og økonomisk.

På under to år har jeg opnået at leve i et godt forhold med en skøn mand, blive mor og blev gift i lørdags, det var en helt utænkelig tanke for to år siden.

Så jo nogen gange skal man bare springe ud i det, man risikere at få noget godt ud af det

Anmeld

4. marts 2014

sulo

Jeg takker mange gange for alle jeres svar, jeg ved ikke lige hvorfor, men det tyder på jeres svar, at de fleste læser det som om det var et dicideret pres fra familien med PB 2, det var slet ikke i den tone det kom frem.

Det var på en lidt drillende måde, men stadig kom det ud mellem linjerne at de mener at vi skal få nogle flere børn snart, jeg tolker det som om, at de nok ser noget som vi ikke ser

Men jeg har taget jeres svar op til overvejelse og besluttet at overveje sagen igen omkring august måned, om vi skal tænke mere på det der eller vente til næste forår (har nemlig besluttet mig for at jeg gerne vil undgå at være gravid fra uge 20 og frem i sommervarmen, synes det var sååå varmt og kunne kun holde ud til at sidde i skyggen, og det bliver nok ikke nemt at gøre igen med Kristian

Anmeld

4. marts 2014

lineog4

sulo skriver:

Jeg takker mange gange for alle jeres svar, jeg ved ikke lige hvorfor, men det tyder på jeres svar, at de fleste læser det som om det var et dicideret pres fra familien med PB 2, det var slet ikke i den tone det kom frem.

Det var på en lidt drillende måde, men stadig kom det ud mellem linjerne at de mener at vi skal få nogle flere børn snart, jeg tolker det som om, at de nok ser noget som vi ikke ser

Men jeg har taget jeres svar op til overvejelse og besluttet at overveje sagen igen omkring august måned, om vi skal tænke mere på det der eller vente til næste forår (har nemlig besluttet mig for at jeg gerne vil undgå at være gravid fra uge 20 og frem i sommervarmen, synes det var sååå varmt og kunne kun holde ud til at sidde i skyggen, og det bliver nok ikke nemt at gøre igen med Kristian

Jeg har været gravid to gange i sommervarmen og det endda to år i træk, så kan sagtens forstå dig. 

Anmeld

4. marts 2014

Nemesis

Mellem nr. 1 og 2 er der næsten 12 år.

Mellem nr. 2 og 3 er der 3, 2 år..og de elsker hinanden, søger hinanden, leger ALTID med hinanden, passer på hinanden, trøster hinanden..De er pot og pande!

Personligt er jeg dog glad for nr. 2 var rimelig selvhjulpen, da nr. 3 kom..det gør det altså lidt nemmere.

Vi har ingen jalousi oplevet overhovedet.

Jeg synes da i skal vente med nr. 2 til I har lyst til en mere..og ikke bare fordi folk presser jer. Synes også det er ualmindeligt tidligt de gør det!

Anmeld

5. marts 2014

(august)

Har knap 17mdr mellem nr 1&2. Det var hårdt det første år, men det hele værd nu. Vi var dig enige om at hvis/når nr 3 skulle komme var det ikke efter 17mdr. 

Nu bliver der knap 2år og 4/5mdr mellem nr 2&3. Det er vi meget spændte på hvordan kommer til at gå. Vi er jo vant til to som er tætte. 

Det vigtigste synes jeg er når man er klar og lyst til flere børn og IKKE af pres fra familie og venner. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.