Hvor lang tid mellem barn nr 1 og 2?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. marts 2014

sulo

-Sigrid- skriver:

Vores store pige er fra jan'12 og vores lille pige har termin i aug'14, så der kommer cirka til at være 2 år og 7 mdr imellem. Jeg tror jalousi er meget individuelt, herhjemme glææææder Nethe sig til at lillesøster kommer, selvom hun jo ikke er helt klar over hvad det betyder. Men hun ved at der kommer en baby, har været med til to scanninger og kigger ned i alle barnevogne, så for os tror jeg ikke der bliver "unødvendigt" meget jalousi.

Og hvad er det for en familie?! De skal da bare holde deres snuder for dem selv! Min svigermor spurgte 11 timer efter vores datter var kommet til verdenen, hvornår den næste skulle komme, og der fik hun af vide at den næste kom aldrig... Og der gik da laaang tid (haha, okay, kun et år) før jeg var skruk igen. Men derfor skal din mor/farmor da ikke blande sig! Desuden lyder du egentlig ikke til (lige nu, i hvert fald) at have lyst til at få flere børn?

Dumme dumme mor 

Jeg føler som sagt ikke at det er noget pres og jo jeg ønsker at få flere børn, også gerne flere end vi desværre ikke kan nå, pga alderen

Åh jo, skruk er man vel altid

Men det jeg er bange for, er at hvis vi går i gang med PB 2, og får et barn om 9-10 mdr igen, at overskudet ryger enten til Kristian, den lille ny eller min mand og det er bestemt ikke det jeg ønsker.

Det jeg håber at høre, er om der sidder nogen med erfaring i børn meget tæt på hinanden, om det kan frarådes eller anbefales.

selvfølgelig også at høre et gennemsnit, af hvor langt folk har mellem deres børn.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2014

Frk.S

Hvor lang tid imellem der er ideelt er jo i individuelt. Men én ting er sikkert, man skal da ikke vælge at få nr. 2 pga. pres fra familien.

Jeg har termin med lillesøster knap 2 mdr. før Freja bliver 3 år.... det synes jeg er meget passende.

Anmeld

3. marts 2014

-Sigrid-

sulo skriver:

Jeg føler som sagt ikke at det er noget pres og jo jeg ønsker at få flere børn, også gerne flere end vi desværre ikke kan nå, pga alderen

Åh jo, skruk er man vel altid

Men det jeg er bange for, er at hvis vi går i gang med PB 2, og får et barn om 9-10 mdr igen, at overskudet ryger enten til Kristian, den lille ny eller min mand og det er bestemt ikke det jeg ønsker.

Det jeg håber at høre, er om der sidder nogen med erfaring i børn meget tæt på hinanden, om det kan frarådes eller anbefales.

selvfølgelig også at høre et gennemsnit, af hvor langt folk har mellem deres børn.

Jeg kan godt forstå det med en personlig grænse for hvornår man gerne vil stoppe med at få børn, min går ved senest 30 år, men det hænger sammen med at været datter vil være 13 til den tid, og det syntes jeg er for sent for hende at blive storesøster på. For dig har du jo ikke det hensyn, så hvorfor ikke tage sin tid? Mændenes fertilitet falder ikke med alderen på samme måde som kvinders gør, og kvinders ligger først omkring 35 - det er der jo flere "børn" til, også selvom du ikke begynder med babyprojekter nu
Vi ventede til Nethe var to, dels pga uddannelse, men især fordi jeg sidst havde hyperemesis og har det endnu værre denne gang (15 uger henne, sygemeldt resten af graviditeten og har lige fået ordineret piller i dag som sidste udvej, efter jeg har fået akupunktur og væske + "det normale"). Så jeg kan godt følge dig mht fokus. Hvor langt havde du selv regnet med at der ville være imellem dine børn, dengang "du var lille"

Anmeld

3. marts 2014

Mor til Ella

sulo skriver:

Siden vores søn blev født for 4 mdr siden har vi fået en del stik piller om at komme i gang med PB nr 2.

Men jeg har mest lyst til at vores søn gerne skulle være startet i dagpleje (som min.)  inden jeg evt skulle have termin igen, ville gerne kunne følge ham i dagpleje den første tid.

Men her til vores barnedåb og bryllup blev der presset gevaldigt på, især meget fra min mor og reserve farmor.

Spurgte direkte min mor om hun virkelig mente at vi skulle lave nr 2, ja hvorfor ikke svarede hun, det går jo så fint nu.

Men men, vi står over for en flytning så snart der bliver noget ledigt og skal vi ha nr 2, skal vi have en større bil, den udgift ER en nødvendighed.

Men det er også lige det, hvordan er hverdagen med to små med kort tid imellem?

Jer med børn kort efter hinanden, hvad er jeres erfaringer?

ville i  gøre det igen eller vil i anbefale at vente.

Kristian er undfanget d. 8/3 og født d. 24/10, 5 uger for tidligt.

Vi har samtidig 2 års dag d. 8/3

Har hørt et par gange at enten skal man vælge under to år i mellem ellers skal man helst vente til over 3 - 4 års aldren da der godt kan blive jalousi fra den store, hvad siger i?

Her bliver der 2 år og 3 mdr mellem pigerne

Det er et helt bevist valg at det bliver inden Ella bliver 3 da jeg synes der sejr rigtig mange ting når de har den alder!

Og så har jeg selv en bror der ikke er meget ældre end jeg, og det var fantastisk som børn at have hinanden

Anmeld

3. marts 2014

ønskebørn74

sulo skriver:

Siden vores søn blev født for 4 mdr siden har vi fået en del stik piller om at komme i gang med PB nr 2.

Men jeg har mest lyst til at vores søn gerne skulle være startet i dagpleje (som min.)  inden jeg evt skulle have termin igen, ville gerne kunne følge ham i dagpleje den første tid.

Men her til vores barnedåb og bryllup blev der presset gevaldigt på, især meget fra min mor og reserve farmor.

Spurgte direkte min mor om hun virkelig mente at vi skulle lave nr 2, ja hvorfor ikke svarede hun, det går jo så fint nu.

Men men, vi står over for en flytning så snart der bliver noget ledigt og skal vi ha nr 2, skal vi have en større bil, den udgift ER en nødvendighed.

Har hørt et par gange at enten skal man vælge under to år i mellem ellers skal man helst vente til over 3 - 4 års aldren da der godt kan blive jalousi fra den store, hvad siger i?

Synes det helt skal være op til jer selv.. 

Mine er der 1 minut imellem og ville ikke undvære nogen af dem, men shit det er hårdt med to små på en gang.. 

Anmeld

3. marts 2014

Kløver

Der er 14 mdr mellem mr 1 og 2 og bliver 2 år og 2mdr mellem nr 2 og nr 3

Anmeld

3. marts 2014

BigHope13

sulo skriver:

Jeg har ikke valgt at svare da jeg, som du ved, kun har Thor på knap 4 mdr.
Jeg synes bare rigtig mange skriver at i ikke skal lade jer presse af familie og omgangskreds men det nu heller ikke sådan jeg læser det, så vil blot sige at det er helt op til jer selv, få det snakket godt igennem, og tænk over hvordan det vil hænge sammen med de ekstra udgifter i vil få,, samt hvordan i bedst formår at få hverdagen til at køre.
Skriver sådan fordi det er det som går gennem mit hovede angående baby projekt vol 2 her skal der dog noget økonomisk stabilitet til i forhold til arbejde førend vi begynder., havde vi ikke haft det problem tror jeg faktisk vi var gået igang igen

må jeg spørge hvad du mener med at i ikke kan nå at få så mange børn i ønsker pga alder?? Kan ikke huske hvor gammel du og din mand er! men går jo selv med samme tanker da min kæreste er 10 år ældre end mig.

Håber i finder en gylden vej til beslutningen om hvornår jeres skønne dreng skal være storebror

Anmeld

3. marts 2014

lineog4

Jeg tror der er fordele og ulemper ligegyldigt hvilken aldersforskel. 

Jeg personligt var slet ikke skruk før Dina var over to år, kunne slet kkke forestille mig jeg kunne rumme endnu et barn.... Og selv da jeg blev skruk var det med bævende hjerte for var så bange for at jeg ville miste noget af tiden med min skønne datter.

nu har jeg så fået en del børn, og det er fantastisk, men der går også noget fra tiden med børnene ved at man har mere end et og det kan jeg stadig få helt ondt i maven over. At jeg så kan se de ikke har ondt i maven over det og har er fantastisk liv er en anden historie.

Der er ikke den perfekte aldersforskel for alle børn og alle familier, så man skal gøre det man føler for. Og så kan man få børn og være en fantastisk mor også selvom man har en del år på bagen. Fik min sidste som 38 årig og synes da jeg er en god mor alligevel 

Anmeld

3. marts 2014

janne1986

sulo skriver:

Her er der 2 år 9 mdr og 1 dag imellem  

Anmeld

4. marts 2014

LMX

2½ år mellem nr 1 og 2

11½ år mellem 2 og 3

Og der bliver 14mdr mellem 3 og 4

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.