Hvor lang tid mellem barn nr 1 og 2?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvor langt er der mellem jeres børn?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

3.883 visninger
42 svar
29 synes godt om
3. marts 2014

sulo

Siden vores søn blev født for 4 mdr siden har vi fået en del stik piller om at komme i gang med PB nr 2.

Men jeg har mest lyst til at vores søn gerne skulle være startet i dagpleje (som min.)  inden jeg evt skulle have termin igen, ville gerne kunne følge ham i dagpleje den første tid.

Men her til vores barnedåb og bryllup blev der presset gevaldigt på, især meget fra min mor og reserve farmor.

Spurgte direkte min mor om hun virkelig mente at vi skulle lave nr 2, ja hvorfor ikke svarede hun, det går jo så fint nu.

Men men, vi står over for en flytning så snart der bliver noget ledigt og skal vi ha nr 2, skal vi have en større bil, den udgift ER en nødvendighed.

Men det er også lige det, hvordan er hverdagen med to små med kort tid imellem?

Jer med børn kort efter hinanden, hvad er jeres erfaringer?

ville i  gøre det igen eller vil i anbefale at vente.

Kristian er undfanget d. 8/3 og født d. 24/10, 5 uger for tidligt.

Vi har samtidig 2 års dag d. 8/3

Har hørt et par gange at enten skal man vælge under to år i mellem ellers skal man helst vente til over 3 - 4 års aldren da der godt kan blive jalousi fra den store, hvad siger i?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2014

modesty

Siden vores søn blev født for 4 mdr siden har vi fået en del stik piller om at komme i gang med PB nr 2.

Men jeg har mest lyst til at vores søn gerne skulle være startet i dagpleje (som min.)  inden jeg evt skulle have termin igen, ville gerne kunne følge ham i dagpleje den første tid.

Men her til vores barnedåb og bryllup blev der presset gevaldigt på, især meget fra min mor og reserve farmor.

Spurgte direkte min mor om hun virkelig mente at vi skulle lave nr 2, ja hvorfor ikke svarede hun, det går jo så fint nu.

Men men, vi står over for en flytning så snart der bliver noget ledigt og skal vi ha nr 2, skal vi have en større bil, den udgift ER en nødvendighed.

Har hørt et par gange at enten skal man vælge under to år i mellem ellers skal man helst vente til over 3 - 4 års aldren da der godt kan blive jalousi fra den store, hvad siger i?

What?! Det lyder da helt vildt. Jeg ville ærligt talt blive meget irriteret hvis der blev presset på fra familien på den måde. De skal da ikke blande sig i hvornår I skal have nr. 2 og da SLET ikke så tidligt. 

Uanset hvad I vælger, så vær fuldstændigt sikre på at I vælger det som er bedst for jer, IKKE det som jeres forældre synes I skal gøre.

Anmeld

3. marts 2014

stjernehimmel

her bliver der ihvertfald 9 år mellem da min datter fylder 9 til oktober... og jeg er endnu ikke gravid (af hvad jeg ved)

Anmeld

3. marts 2014

LinLin

Der er 4 år og en uge præcist mellem nr 1&2 og om alt går vel bliver der 4 år og 1 måned mellem 2&3

Anmeld

3. marts 2014

ModerNatur

Jeg kan kun fortælle hvordan det har været hos os.. Der er 22 mdr imellem vores..
Jeg ville lyve hvis jeg sagde det ikke er hårdt, så der skal være ro på hjemmefronten efter min mening (bolig), og herhjemme er vi begge ligeværdige forældre, så når begge unger er syge/kede har vi en hver

Når det så er sagt så ville jeg ikk ha ønsket længere imellem dem.. Alt har været SÅ perfekt mellem dem.. Hun har udvist meget lidt jalousi, og allerede fra første sekund fik han kys og kram.. De leger utroligt godt sammen allerede ( 10 mdr og 2,8 år) og søger også hinanden meget.. Det er fantastisk at se!

Anmeld

3. marts 2014

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

min søn fyldte 6 år i januar og jeg ville gerne have haft en til sådan at der var ca. 3 år mellem dem, men kæresten ville ikke have flere...

Nu er jeg så sammen med en anden og har termin med vores første til april...

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

3. marts 2014

-Sigrid-

Vores store pige er fra jan'12 og vores lille pige har termin i aug'14, så der kommer cirka til at være 2 år og 7 mdr imellem. Jeg tror jalousi er meget individuelt, herhjemme glææææder Nethe sig til at lillesøster kommer, selvom hun jo ikke er helt klar over hvad det betyder. Men hun ved at der kommer en baby, har været med til to scanninger og kigger ned i alle barnevogne, så for os tror jeg ikke der bliver "unødvendigt" meget jalousi.

Og hvad er det for en familie?! De skal da bare holde deres snuder for dem selv! Min svigermor spurgte 11 timer efter vores datter var kommet til verdenen, hvornår den næste skulle komme, og der fik hun af vide at den næste kom aldrig... Og der gik da laaang tid (haha, okay, kun et år) før jeg var skruk igen. Men derfor skal din mor/farmor da ikke blande sig! Desuden lyder du egentlig ikke til (lige nu, i hvert fald) at have lyst til at få flere børn?

Dumme dumme mor 

Anmeld

3. marts 2014

FruStolpe

Jeg har termin først i juni, så vi kommer til at have 3 1/2år mellem de to piger ♥

Anmeld

3. marts 2014

sulo

modesty skriver:

What?! Det lyder da helt vildt. Jeg ville ærligt talt blive meget irriteret hvis der blev presset på fra familien på den måde. De skal da ikke blande sig i hvornår I skal have nr. 2 og da SLET ikke så tidligt. 

Uanset hvad I vælger, så vær fuldstændigt sikre på at I vælger det som er bedst for jer, IKKE det som jeres forældre synes I skal gøre.

Jeg føler som sådan ikke at det er et pres, før jeg fødte snakkede vi også meget om hvornår nr to skulle komme.

Tre dage efter Kristian blev født, udtalte jeg at jeg var klar til at gøre det igen, men det er hårdt at blive forældre og vi er ikke 22 år længere kan vi godt mærke.

Men alderen er også det vi har imod os og vi er klar over at det kun bliver hårdere, hvis vi venter for længe.

Anmeld

3. marts 2014

SjeBets

Jeg har 4 år og 3 mdr mellem mine to store børn, og jeg har så en datter på 12 uger og hendes søskende er 13 og 9 år i dag

jeg var 21 da jeg fik den store 25 da jeg fik den næste og så 34 da jeg fik efternøleren, og ærligt, så synes jeg ikke det er hårdere fordi jeg er de 9 år ældre end den sidste. Jeg havde troede at det ville blive drøn hårdt fordi at det er længe siden og fordi jeg er blevet det ældre, men er meget overrasket over hvor meget energi jeg har, og vil sige at jeg har mere overskud end da jeg var det yngre. men jeg tror også det er fordi at jeg hviler mere i mig selv, ikke fordi manden hjælper mere, da jeg har fundet mig en ny som er selvstændig og ham ser jeg da minimalt, i forhold til da jeg fik de to store hvor manden var der til at dele sagerne.

Så det behøver ikke blive hårdere fordi man bliver ældre, jeg ville aldrig kunne få børn tæt på hinanden, men det er bare mig, min bror har to med et år imellem, og han siger også det er for tæt, men han ville så heller ikke havde 4 år lige som mig. så det er jo en smags sag.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.