Frk P. skriver:
Netop sådan jeg har det :p har du været igennem et langt bøjleforløb? Eller hvad er der sket? 
Min egen mor har voldsom tsbdlægeskræk, og på en måde irriterer det mig fordi jeg har skullet gennem så meget og så tør hun ikke engang blive tjekket eller få lavet en tandrensning - og ingen af delene dør man af :p
Ikke videre langt med en bøjle. Havde togskinner i 3 år, hvor de rykkede tænderne i overmunden frem.
Jeg slog begge fortænderne ud som 8 årig, og fik dem sat op igen. Men rødderne havde fået for meget luft, og jeg havde dannet nogen blodbobler der hvor rødderne skulle sidde. Så det blev aldrig godt igen... De rev dem ud da jeg var 10, hvor jeg fik togskinner på, og de rykkede alle tænderne frem. Bøjlen fik jeg af som 13 årig, og de tænder som oprindeligt sidder ved siden af fortænderne, fik jeg bygget op med plastik, og fungerede som fortænderne.
Da jeg var næsten 25 fik jeg 2 kroner på begge tænderne, og har i dag heldigvis ingen problemer. Men skal nok have nye kroner på når jeg bliver 50
Hverken min mor eller far er glade for tandlæger, men det er simpelthen pga mit forløb. Det var dem der måtte stå og kigge på jeg nærmest blev pint i en tandlægestol.
Da de oprindelige fortænderne blev sat op, måtte jeg jævnligt gå til tandlæge. 1-2 gange om ugen, hvor jeg fik rodbehandlinger. Har fået fjernet tandkød, fordi det hævede for meget under bøjleforløbet...
Så bestemt også et irriterende forløb at skulle igennem, men jeg har overlevet... 
Anmeld