Hvor tit går du til tandlægen og hvorfor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.278 visninger
51 svar
42 synes godt om
26. februar 2014

Annette A

Ja er lidt nysgerrig da jeg ofte hører folk går til tandlægen med jævne mellmerum og jeg er måske nok lidt naiv på det punkt, men kunne aldrig selv finde på at gå til tandlægen uden der var en meget god grund til det. Det er jo ikke ligefrem billigt.

Da jeg var til skoletandlæge sidste gang som 17-årig var jeg først forbi en tandlæge igen som 29-årig pga. nogle visdomstænder der drillede, men slap fra besøget udelukkende med en tandrensning og mine tænder havde det iøvrigt fint. Nu er jeg 34 og har ikke just planer om at opsøge en tandlæge foruden der opstår et eller andet. Er godt klar over at jeg nok har været heldig med mine tænder og har heller aldrig haft huller hverken i mælketænder eller de nuværende.

Men fortæl gerne hvor tit I tager til tandlægen og hvad I får lavet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2014

EnSødMor

Annette A skriver:

Ja er lidt nysgerrig da jeg ofte hører folk går til tandlægen med jævne mellmerum og jeg er måske nok lidt naiv på det punkt, men kunne aldrig selv finde på at gå til tandlægen uden der var en meget god grund til det. Det er jo ikke ligefrem billigt.

Da jeg var til skoletandlæge sidste gang som 17-årig var jeg først forbi en tandlæge igen som 29-årig pga. nogle visdomstænder der drillede, men slap fra besøget udelukkende med en tandrensning og mine tænder havde det iøvrigt fint. Nu er jeg 34 og har ikke just planer om at opsøge en tandlæge foruden der opstår et eller andet. Er godt klar over at jeg nok har været heldig med mine tænder og har heller aldrig haft huller hverken i mælketænder eller de nuværende.

Men fortæl gerne hvor tit I tager til tandlægen og hvad I får lavet.

Jeg går til tandlæge 1 gang hver år, af den simple grund jeg gerne vil passe på tænderne og vide alt er ok! 

Jeg har siden jeg var 18, er 21 nu, været det hvert år, fået en tandrensning, 83,00 kr!! Det er penge jeg mere end gerne vil give for et tjek!!

Jeg ved at prisen stiger når jeg kommer over de 25 eller 27 år, men tror altid jeg vil være typen der vedligeholder tænderne med et besøg dertil.... Begge mine forældre har ikke været der i over 30 år, indtil min far tog sig sammen, det blev til 5 huller og en masse tænder der skulle hives ud! Han har brugt mange penge på det og det var han sluppet for hvis bare han havde besøgt tandlægen....!  

men hvis du mener du har sunde tænder og du ikke behøver er det helt fint, jeg er bare mere typen der vil tjekkes engang for meget end for lidt  

Anmeld

26. februar 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Vi plejede at gå ca. hver 9. mdr. men efter de nye tilskudsregler så kommer vi til kun at gå en gang om året for at kunne betale det med tilskud...

Vi går for at få renset tænderne for tandsten der er et stort problem for os begge og til gene når der er gået noget tid uden rensning...

derudover går vi for at have tjek på om der er begyndende huller som vi måske kan undgå bliver til huller der skal gøres noget ved at vi ved det er der og så kan vi gøre lidt ekstra med tandbørste osv for at holde det væk..

Har jeg specielt været glad for at kunne følge med i og undgå at skulle igennem at blive boret og bedøvet osv...

Har indtil nu undgået ca. 8 huller forskellige steder ved at tandlægen har fortalt at nu var der begyndede hul et sted og så har jeg haft fokus på det sted og næste gang vi var der så var det væk igen...

det er mange penge sparet i forhold til at skulle have haft lavet de 8 huller henover samme periode faktisk...

Anmeld

26. februar 2014

Astoria

Profilbillede for Astoria

En gang om året. Nu har jeg så lige været lidt ekstra til tandlægen på grund af visdomstænder, men ellers så passer det meget godt. Jeg skal faktisk til årlig undersøgelse på tirsdag. 

Jeg vil gerne holde mine tænder løbende ved lige. Det er en god investering. Det koster jo heller ikke så meget bare at blive tjekket.

Anmeld

26. februar 2014

VIPpigen

Jeg er afsted en gang om året, til det alm tandeftersyn...

Jeg passer rigtig godt på mine tænder, og fra jeg var 8, til jeg var 10 var jeg til tandlæge 1-2 gange i ugen, pga en alvorlig ulykke hvor fortænderne blev slemt skadet.

Derefter gik jeg til tandlæge ca 1-2-3 gange om måneden, og da jeg var 13 blev det meste afsluttet. Fra jeg var 13 frem til jeg var 24 gik jeg mindst hver 6 måned, igen stadig pga skaden. Som 24 årig fik jeg krone på, og endelig afsluttet. Og skulle bare komme til det alm tandeftersyn...

Jeg er generelt meget påpasselig med mine tænder, men jeg kender næsten heller ikke til andet. Pengene rører mig ikke, og jeg lider ikke af tandlægeskræk, så jeg sætter mig bare i stolen, og snupper mig en lille lur mens de fikset hvad de nu skal

Anmeld

26. februar 2014

et-ønske

Jeg har i mange år haft det som dig hvorfor skulle jeg tage afsted? Det gjorde jo ikke ondt....

Men sidste år fik jeg to tandbylder, og var jo igang med projekt baby, og ville ikke risikere at betændelsen var skyld i at jeg ikke blev gravid.

Min tandlæge pause på 5 år kostede lige 10.000 kr så nu bliver jeg indkaldt en gang om året! Skal dælme ikke have flere af den slags "overraskelser"

Anmeld

26. februar 2014

Maria-s

Virkelig sjældent...  Har lige været for nylig fordi jeg var bange for et evt hul, men der var intet, heldigvis  Er også gravid og har hørt det derfor er ekstra godt lige at få tjekket tænder, ellers var jeg nok ikke taget afsted... Kom af med omkring 500kr mener jeg for tjek og en tandrensning jeg hverken kunne mærke eller se. Og det er i hvert fald 7 år siden jeg sidst var ved tandlæge  (Hvis ikke nærmere de 9 år... )

Anmeld

26. februar 2014

Carina:-)

Hvert ½ år.

Der er sjældent noget,men vil gerne være på forkant

Vil gerne passe på mine tænder,og mange har rigtig dårlige tænder og paradentose uden at vide det fordi det først viser sig når det nærmest er umuligt at redde igen .

Smerterne kommer jo først når nerverne bliver påvirket .

Anmeld

26. februar 2014

*Mor Til Albert*

Min tandlæge vil gerne se mig hvert halve år, da jeg danner meget tandsten..
Jeg er ikke så vild med den beslutning, da jeg HADER tandlæger.... *S*

Anmeld

26. februar 2014

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Hver 7.-8. Måned. Bare rent tjek. Elsker at vide at mine tænder intet fejler. Får så også fjernet tandsten som jeg let får ved de nederste tænder inde i gabet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.