Hvor tit går du til tandlægen og hvorfor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. februar 2014

Loa

Jeg går til de tjek jeg bliver indkaldt til.
Har også haft en pause på et par år, men det er bare at gøre sig selv en bjørnetjeneste.
Vil helt klart hellere tage tingene i opløbet og betale for tjek oftere end den pludselig er gal og jeg skal punge ud med mange 1000 kr....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2014

Mor til Ella

Annette A skriver:

Ja er lidt nysgerrig da jeg ofte hører folk går til tandlægen med jævne mellmerum og jeg er måske nok lidt naiv på det punkt, men kunne aldrig selv finde på at gå til tandlægen uden der var en meget god grund til det. Det er jo ikke ligefrem billigt.

Da jeg var til skoletandlæge sidste gang som 17-årig var jeg først forbi en tandlæge igen som 29-årig pga. nogle visdomstænder der drillede, men slap fra besøget udelukkende med en tandrensning og mine tænder havde det iøvrigt fint. Nu er jeg 34 og har ikke just planer om at opsøge en tandlæge foruden der opstår et eller andet. Er godt klar over at jeg nok har været heldig med mine tænder og har heller aldrig haft huller hverken i mælketænder eller de nuværende.

Men fortæl gerne hvor tit I tager til tandlægen og hvad I får lavet.

En gang om året.

Jeg gør det for at opdage tingene i opløbet, så. Det ikke ender med at koste mig en masse penge

Og så er der bare ikke noget bedre end når ens tænder lige er blevet renset for tandslets m.m

Anmeld

26. februar 2014

MorDk

Hver 8. måned ca. Tjek, rens, røngten med mellemrum. 

Anmeld

26. februar 2014

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vi går 1 gang om året, hvor vi får tandeftersyn og renset tænder. Det er almindelig vedligehold.

Så kan man undre sig over børnetandlægerne kun tilbyder børn, at komme til tandlægen hver 1 1/2 år. Det burde også være 1 gang om året.

Anmeld

26. februar 2014

Christabelle

Jeg er ved tandlægen 1 gang om året til tandrensning og eftersyn.
Har dog lige været der i forgårs da jeg desværre havde fået mit første hul nogensinde

Anmeld

26. februar 2014

Papillon

Siden jeg stoppede hos skoletandlægen for fire år siden, har jeg været afsted én gang for to år siden. Jeg skal virkelig have taget mig sammen til at tage afsted igen, bliver kun ved med at udskyde det  Jeg har altså intentioner om at gå til kontrol en gang om året, men indtil videre er det kun lykkedes hvert andet år

Men jeg kan godt følge dig, det føles lidt meningsløst. Jeg har aldrig haft så meget som ét hul eller andre problemer.

Anmeld

26. februar 2014

(august)

Hvert halve år. Har aldrig haft problemer med tænderne, men kunne ikke drømme om at gå sjældnere. 

Anmeld

26. februar 2014

esioul

Annette A skriver:

Ja er lidt nysgerrig da jeg ofte hører folk går til tandlægen med jævne mellmerum og jeg er måske nok lidt naiv på det punkt, men kunne aldrig selv finde på at gå til tandlægen uden der var en meget god grund til det. Det er jo ikke ligefrem billigt.

Da jeg var til skoletandlæge sidste gang som 17-årig var jeg først forbi en tandlæge igen som 29-årig pga. nogle visdomstænder der drillede, men slap fra besøget udelukkende med en tandrensning og mine tænder havde det iøvrigt fint. Nu er jeg 34 og har ikke just planer om at opsøge en tandlæge foruden der opstår et eller andet. Er godt klar over at jeg nok har været heldig med mine tænder og har heller aldrig haft huller hverken i mælketænder eller de nuværende.

Men fortæl gerne hvor tit I tager til tandlægen og hvad I får lavet.

Jeg får alm tandlægetjek og tandrensning hver 6-8 måned og jeg er studerende. Prioiterer højt at passe på mine tænder og få dem tjekket.

Anmeld

26. februar 2014

Annette A

EnSødMor skriver:

Jeg går til tandlæge 1 gang hver år, af den simple grund jeg gerne vil passe på tænderne og vide alt er ok! 

Jeg har siden jeg var 18, er 21 nu, været det hvert år, fået en tandrensning, 83,00 kr!! Det er penge jeg mere end gerne vil give for et tjek!!

Jeg ved at prisen stiger når jeg kommer over de 25 eller 27 år, men tror altid jeg vil være typen der vedligeholder tænderne med et besøg dertil.... Begge mine forældre har ikke været der i over 30 år, indtil min far tog sig sammen, det blev til 5 huller og en masse tænder der skulle hives ud! Han har brugt mange penge på det og det var han sluppet for hvis bare han havde besøgt tandlægen....!  

men hvis du mener du har sunde tænder og du ikke behøver er det helt fint, jeg er bare mere typen der vil tjekkes engang for meget end for lidt  

Det er også billigt. Jeg måtte give 700 kr bare for et tjek og en tandrensning på den klinik jeg fandt. Men kan sagtens forstå dit argument. Jeg gjorde det nok også hvis mine tænder havde vist behov for det sidst og der havde skulle være lavet en masse. Men det kommer måske med alderen.

Anmeld

26. februar 2014

Annette A

Demosan skriver:

En gang om året. Nu har jeg så lige været lidt ekstra til tandlægen på grund af visdomstænder, men ellers så passer det meget godt. Jeg skal faktisk til årlig undersøgelse på tirsdag. 

Jeg vil gerne holde mine tænder løbende ved lige. Det er en god investering. Det koster jo heller ikke så meget bare at blive tjekket.

Det kommer lidt an på hvilken klinik man kan komme ind på. Jeg måtte give næsten 800 kr blot for et tjek og en tandresning for 5 år siden fordi det var sådan en lidt "fancy" klinik. Men kunne ikke oprettes hos nogen andre tandlæger, så det synes jeg er mange penge når der ikke skal laves noget. Men kan sagtens se at forebyggelse er en god ting, har bare aldrig tænkt over tandlægebesøg på den måde og har altid forestillet mig de finder en masse der skal laves så man skal betale store summer når man går derfra.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.