Hvor tit går du til tandlægen og hvorfor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. februar 2014

Annette A

Maria-s skriver:

Virkelig sjældent...  Har lige været for nylig fordi jeg var bange for et evt hul, men der var intet, heldigvis  Er også gravid og har hørt det derfor er ekstra godt lige at få tjekket tænder, ellers var jeg nok ikke taget afsted... Kom af med omkring 500kr mener jeg for tjek og en tandrensning jeg hverken kunne mærke eller se. Og det er i hvert fald 7 år siden jeg sidst var ved tandlæge  (Hvis ikke nærmere de 9 år... )

Dejligt at høre jeg ikke er den eneste der har lange pauser i tandlægebesøgene.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2014

Annette A

Christabelle skriver:

Jeg er ved tandlægen 1 gang om året til tandrensning og eftersyn.
Har dog lige været der i forgårs da jeg desværre havde fået mit første hul nogensinde

Æv, det var da skidt.

Anmeld

26. februar 2014

Blirnokaldrigfru

Hvor vildt at se så mange der kun går til tandlæge en gang om året :p jeg har brugt flere år på at sidde hos tandlægen!

Jeg har gået til jævne og almindelige kontroller hele mit 25 årige liv.. da jeg var 18, fik jeg togskinner på, som jo gir en masse ekstra kontroller og opstramninger osv, jeg har fået 3 ud af 4 visdomstænder, fået en kæmpe kæbeoperation hvori jeg fik flyttet overkæbe frem og underkæbe tilbage (som man nok kan regne ud, gav det voldsomt mange kontroller i en periode), fået fjernet en skrue fra operationen der generede, har fået skåret mit læbebånd over og transplanteret tandkød fra ganen og ned på mine fortænderne i undermunden (de kunne ikke tåle tandreguleringen og derfor har mit tandkød der, trukket sig helt ned desværre), jeg bruger en ganeplade nu og går stadig til halvårlige kontroller med ganepladen og helårligt kontroller ovenpå operationen , og almindelige tandlæge kontroller - så ca 4-5 kontroller om året pt

Anmeld

26. februar 2014

Annette A

Frk P. skriver:

Hvor vildt at se så mange der kun går til tandlæge en gang om året :p jeg har brugt flere år på at sidde hos tandlægen!

Jeg har gået til jævne og almindelige kontroller hele mit 25 årige liv.. da jeg var 18, fik jeg togskinner på, som jo gir en masse ekstra kontroller og opstramninger osv, jeg har fået 3 ud af 4 visdomstænder, fået en kæmpe kæbeoperation hvori jeg fik flyttet overkæbe frem og underkæbe tilbage (som man nok kan regne ud, gav det voldsomt mange kontroller i en periode), fået fjernet en skrue fra operationen der generede, har fået skåret mit læbebånd over og transplanteret tandkød fra ganen og ned på mine fortænderne i undermunden (de kunne ikke tåle tandreguleringen og derfor har mit tandkød der, trukket sig helt ned desværre), jeg bruger en ganeplade nu og går stadig til halvårlige kontroller med ganepladen og helårligt kontroller ovenpå operationen , og almindelige tandlæge kontroller - så ca 4-5 kontroller om året pt

Hold da lige fast, du har da også været hårdt ramt vil jeg sige.

Anmeld

26. februar 2014

Masig

Annette A skriver:

Ja er lidt nysgerrig da jeg ofte hører folk går til tandlægen med jævne mellmerum og jeg er måske nok lidt naiv på det punkt, men kunne aldrig selv finde på at gå til tandlægen uden der var en meget god grund til det. Det er jo ikke ligefrem billigt.

Da jeg var til skoletandlæge sidste gang som 17-årig var jeg først forbi en tandlæge igen som 29-årig pga. nogle visdomstænder der drillede, men slap fra besøget udelukkende med en tandrensning og mine tænder havde det iøvrigt fint. Nu er jeg 34 og har ikke just planer om at opsøge en tandlæge foruden der opstår et eller andet. Er godt klar over at jeg nok har været heldig med mine tænder og har heller aldrig haft huller hverken i mælketænder eller de nuværende.

Men fortæl gerne hvor tit I tager til tandlægen og hvad I får lavet.

At du har været heldig og undgå problemer i alle de år, er jo bare fedt for dig, men du kunne ligeså godt have fået alvorlige problemer, og hvis man venter for længe med at få det undersøgt, så kan det blive meget meget dyrt.

Jeg vil meget hellere give 4-500 kr en gang om året og så tage problemerne i opløbet mens det stadig er forholdsvis billigt at fikse det, fremfor at vente og så risikere en kæmpe regning.

Så jeg er til tandlæge en gang om året. Det er sjældent der er problemer, og hvis der er, er det et lille hul... Men hellere være på den sikre side, så jeg ikke pludselig skal af med en formue.

Og så synes jeg bare rent hygiejnisk at det er rart lige at få det tjekket og renset en gang om året...

Anmeld

26. februar 2014

Karina84

Saa sjældent som overhovedet muligt, da jeg lider af tandlæge skræk... 

Maatte tage mig sammen og var afsted her den anden dag, hun skulle kun lige kigge hvad der skulle laves, og jeg tud flævede 

Det var 7 aar siden og der var selvfølgelig lidt der skal laves (var jeg ogsaa klar over, ellers var jeg ikke taget derind).

Saa nu skal jeg igennem 2 behandlinger, og jeg har bedt om at faa nogle piller, der skal kunne faa mig til at slappe af og nærmest føle jeg er paa vej hjem fra en rigtig god bytur, fuld og mega træt. Jeg har ikke prøvet dem, saa er spændt paa om det virker.

Anmeld

26. februar 2014

-Sigrid-

Annette A skriver:

Ja er lidt nysgerrig da jeg ofte hører folk går til tandlægen med jævne mellmerum og jeg er måske nok lidt naiv på det punkt, men kunne aldrig selv finde på at gå til tandlægen uden der var en meget god grund til det. Det er jo ikke ligefrem billigt.

Da jeg var til skoletandlæge sidste gang som 17-årig var jeg først forbi en tandlæge igen som 29-årig pga. nogle visdomstænder der drillede, men slap fra besøget udelukkende med en tandrensning og mine tænder havde det iøvrigt fint. Nu er jeg 34 og har ikke just planer om at opsøge en tandlæge foruden der opstår et eller andet. Er godt klar over at jeg nok har været heldig med mine tænder og har heller aldrig haft huller hverken i mælketænder eller de nuværende.

Men fortæl gerne hvor tit I tager til tandlægen og hvad I får lavet.

Jeg har aldrig haft huller eller andre problemer, så ud over at jeg var til tandlægen et par dage før jeg blev 18 regner jeg ikke med at tage derind før jeg har tandpine 

Anmeld

26. februar 2014

LinLin

Jeg bliver indkaldt hver 8. Måned ca, men bestiller først tid når jeg synes det passe det er som regel efter to rykker plus lidt tid...

Jeg danner meget tandsten, men det koster det samme om der er gået 8 eller 18 mdr... Jeg har aldrig haft et hul i mit liv! Jeg synes 500 kr er meget, så gider altså ikke komme oftere end een gang om året

Dog har jeg nu fået min første visdomstand (i en alder af 29) som jeg tror sidder skævt, men som ikke generer... Men mon ikke jeg lige skal forbi ham et smut snart

Anmeld

26. februar 2014

Blirnokaldrigfru

Annette A skriver:

Hold da lige fast, du har da også været hårdt ramt vil jeg sige.

Tjah, de fleste af tingene har haft forbindelse til min operation - som naturligvis var frivillig , så et eller andet sted har jeg jo selv taget valget og været opmærksom på alle risici derved men hårdt har det bestemt været! Og jeg har stor skræk for nåle i min mund nu til dags og kører hellere end gerne 2 timer i bil for at komme til en bestemt tandlæge hvis der absolut skal nåle i munden

Anmeld

26. februar 2014

BabyMus

Ca. hver 4. måned. Og det jeg for lavet er vel bare en almindelig tandrensning tror jeg det hedder. Det er et punkt jeg aldrig kunne finde på at skære ned på. Og ja det er dyrt, men det går jeg ikke på kompromis med. Grunden til jeg går hver 4. måned er fordi jeg har meget sart tandkød så det er bedre at få renset inden det når at sætte sig for meget. Jeg bløder vildt når hun går i gang. Hvis det i en periode går bedre så er det kun hver 6 måned jeg går. Det er det absolut længste jeg går i mellem.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.