Annette A skriver:
Ja er lidt nysgerrig da jeg ofte hører folk går til tandlægen med jævne mellmerum og jeg er måske nok lidt naiv på det punkt, men kunne aldrig selv finde på at gå til tandlægen uden der var en meget god grund til det.
Det er jo ikke ligefrem billigt.
Da jeg var til skoletandlæge sidste gang som 17-årig var jeg først forbi en tandlæge igen som 29-årig pga. nogle visdomstænder der drillede, men slap fra besøget udelukkende med en tandrensning og mine tænder havde det iøvrigt fint. Nu er jeg 34 og har ikke just planer om at opsøge en tandlæge foruden der opstår et eller andet. Er godt klar over at jeg nok har været heldig med mine tænder og har heller aldrig haft huller hverken i mælketænder eller de nuværende.
Men fortæl gerne hvor tit I tager til tandlægen og hvad I får lavet.

At du har været heldig og undgå problemer i alle de år, er jo bare fedt for dig, men du kunne ligeså godt have fået alvorlige problemer, og hvis man venter for længe med at få det undersøgt, så kan det blive meget meget dyrt.
Jeg vil meget hellere give 4-500 kr en gang om året og så tage problemerne i opløbet mens det stadig er forholdsvis billigt at fikse det, fremfor at vente og så risikere en kæmpe regning.
Så jeg er til tandlæge en gang om året. Det er sjældent der er problemer, og hvis der er, er det et lille hul... Men hellere være på den sikre side, så jeg ikke pludselig skal af med en formue.
Og så synes jeg bare rent hygiejnisk at det er rart lige at få det tjekket og renset en gang om året...
Anmeld