Erikssons teori

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. februar 2014

Rixer

mor:) skriver:

Jeg ville skrive at honneth taler om tre former for anerkendelse: en privat anerkendelse som typisk foregår i hjemmet eller blandt nære venner, en retslig, som omhandler de rettigheder borgeren er berretiget til og en socialsolidarisk. Det er den sidstnævnte jeg vil fokusere på grundet......

(Jeg ville skrive noget i den dur og så uddybe den sidste. Jeg ved ikke om jeg ville formulere det sådan. Det er bare lige hurtigt) 

Det er også sådan jeg har formuleret det så

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2014

Rixer

Oplyse brugeren om dennes rettigheder. F.eks. skal vi ifølge dagtilbudsloven og serviceloven give børn lige mulighed for udvikling, trivsel, læring osv. Dvs. at vi skal behandle alle lige, men det er ikke ensbetydende med at vi skal behandle alle ens. 

En anden del af retslig anerkendelse er også ikke at nægte brugeren dennes rettigheder...det ville ifølge Honneth være en retslig krænkelse.

Hey

hvor står denne § henne ?

Oplyse brugeren om dennes rettigheder. F.eks. skal vi ifølge dagtilbudsloven og serviceloven give børn lige mulighed for udvikling, trivsel, læring osv. Dvs. at vi skal behandle alle lige, men det er ikke ensbetydende med at vi skal behandle alle ens.

Anmeld

26. februar 2014

Rixer

FrkGranger skriver:

Der skal du som du selv siger, jeg kan se du er ked af det og det er ok at blive vred/ked af det men man må ikke sige sådan eller slå, istedet kan du gøre sådanne.....

Du anerkender deres følelser og acceptere at de er blevet kede af det, men at du f.eks. ikke vil anerkende at slå, er løsningen

Men jeg giver vel også råd til hvad de kan gøre ??

Anmeld

26. februar 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Rixer skriver:

Hey

hvor står denne § henne ?

I Serviceloven står det bl.a. paragraf 46. Kan ikke huske med dagtilbudsloven. Men ellers står det også i FN konventionen.

Anmeld

26. februar 2014

Rixer

I Serviceloven står det bl.a. paragraf 46. Kan ikke huske med dagtilbudsloven. Men ellers står det også i FN konventionen.

tak for det..

Håber på at bestå ! Gør alt hvad jeg kan for at bare forstå det.. Jeg er kun oppe på 12.000 anslag

Anmeld

26. februar 2014

Rixer

Så jeg skal under retslig skrive at de unge bliver anerkendt af lovgivningen da det er lovbestemt at støtte børn ifølge paragraf 46?

Anmeld

27. februar 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Rixer skriver:

Så jeg skal under retslig skrive at de unge bliver anerkendt af lovgivningen da det er lovbestemt at støtte børn ifølge paragraf 46?

Nej jeg ville kun skrive det jeg skrev tidligere. Jeg ville ikke uddybe andre end den sociale. Skulle du så blive spurgt ind til det kan du nævne paragraf 46 som eksempel

Anmeld

27. februar 2014

Rixer

Nej jeg ville kun skrive det jeg skrev tidligere. Jeg ville ikke uddybe andre end den sociale. Skulle du så blive spurgt ind til det kan du nævne paragraf 46 som eksempel

Yes ok 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.