Hvad mener I om tonen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. februar 2014

isabellasmor

Anonym skriver:

Måske skulle jeg have tilføjet i mine indlæg her, at det ikke er første gang, drengen ryger, og at forældrene hidtil har haft en fin kommunikation med os om det, hvor de har bakket os op. Det nye er, at han ikke kun har røget uden forældrenes tilladelse, men også mod skolens nye regler. Derfor er jeg også ekstra uforstående over deres reaktion. Jeg mener ikke, at vi hver eneste gang behøver at pakke budskabet ind i høflighedsfraser. 

Der er vi så uenige og jeg ser det faktisk som en tand uprofessionelt ... Vi alle er vel trætte af et eller andet i forhold til job eller skole, men det mener jeg ikke er en undskyldning for at "sløse" eller agere ligegyldig og ligeglad, som du jo selv siger du er..  jaja, men det er en del af dit job, og det skal ikke gå "ud over" forældrene og din måde at kommunikere med dem på. 

Men det var blot mine tanker. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2014

Isabella_mor

I min verden er dette blot en informerende mail. De pågældende forældre står jo for opdragelsen af deres børn, så det er jo bare en heads up... Det er jo forældren der sætter tonen når de læser noget... Det kan ikke passe at man skal sætte smileyer alle steder for at understrege tonen i det skrevne.

Anmeld

18. februar 2014

stjernehimmel

Anonym skriver:

Hvad synes I om tonen i denne mail fra en lærer til forældrene til to elever? 

"Kære forældre. X og Y har i dag overtrådt skolens nye regler ved at ryge i frikvarteret. De valgte desuden at gøre det i en opgang, hvilket hele tiden har været strengt forbudt. Mvh. Z 

Kort, præcis og neutral... Synes den er ganske ok, og uden egne holdninger....

nogle forældre har jeg grum vane med at se det negative, når de får en mail omkring deres barn...

ville le egentlig blive glad hvis jeg fik en sådan mail, her har vi desværre lærer og ledelse der ikke sender beskeder eller gør noget! 

Anmeld

18. februar 2014

Carina:-)

Anonym skriver:

Jeg er læreren og undrer mig over, at moren svarer: "Jeg vil ligeledes bede om en bedre tone i henvendelser fra skolen!" 

- og ville lige høre, om det virkelig lød så slemt. 

Hun er da bare indebrændt over at hendes unge er bustet 

Man har en tendes til at gå i selvforsvar når man egentligt godt ved det hele ikke er så smart.

Og prøver desperat at finde et eller andet at skyde tilbage.

Der er intet galt i din tone,synes du skriver pænt og roligt. 

Anmeld

18. februar 2014

kesuh

Anonym skriver:

Hvad synes I om tonen i denne mail fra en lærer til forældrene til to elever? 

"Kære forældre. X og Y har i dag overtrådt skolens nye regler ved at ryge i frikvarteret. De valgte desuden at gøre det i en opgang, hvilket hele tiden har været strengt forbudt. Mvh. Z 

Ren og skær information, sådan som det skal leveres 

Ikke noget indpakning eller noget.

Med henblik på din tone i mailen, så er den pænt neutral, men moren er nok irriteret over, at ungen er blevet busted 

Anmeld

18. februar 2014

Patriark

Anonym skriver:

Åh, men det er forinden blevet meldt ud fra ledelsen til forældrene, da det nye totalforbud blev indført, at vi fremadrettet ville kontakte forældre, hvis børn overtrådte det - og at det var konsekvensEN fra skolens side. Vi skal udelukkende informere dem og så lade det være op til forældrene, om de vil skælde ud, blæse på det eller noget helt syvende. 

Om det er den rette handlemåde skal jeg ikke gøre mig klog på - jeg er dødtræt af at agere "rygedetektiv" og meddeler, men det er nu den procedure, bestyrelsen og ledelsen har valgt. 

Jeg synes det en fin tekst, kort og præcis. Alene det at du undlader at kalde barnet( eller forældrene)sinke, fatsvag eller noget tilsvarende, finder jeg meget professionelt.

Men næste gang kan du evt. kaste et knuz eller nice ind for at vise din imødekommenhed

Anmeld

18. februar 2014

Anonym trådstarter

Patriark skriver:

Jeg synes det en fin tekst, kort og præcis. Alene det at du undlader at kalde barnet( eller forældrene)sinke, fatsvag eller noget tilsvarende, finder jeg meget professionelt.

Men næste gang kan du evt. kaste et knuz eller nice ind for at vise din imødekommenhed

Hæ - jeg skriver qnuzzz næste gang 

Anmeld

18. februar 2014

Anonym trådstarter

isabellasmor skriver:

Der er vi så uenige og jeg ser det faktisk som en tand uprofessionelt ... Vi alle er vel trætte af et eller andet i forhold til job eller skole, men det mener jeg ikke er en undskyldning for at "sløse" eller agere ligegyldig og ligeglad, som du jo selv siger du er..  jaja, men det er en del af dit job, og det skal ikke gå "ud over" forældrene og din måde at kommunikere med dem på. 

Men det var blot mine tanker. 

Hm - der er cirka tusind felter inden for min profession, som jeg finder vigtigere end at pakke endnu en ryge-mail ind i høflighedsfraser bare for et syns skyld. Jeg skriver dagligt til flere forældre om alt fra fravær over faglige og sociale problemer til overtrædelser af diverse regler, og nej - jeg vægter det ikke særligt højt, at X for fjerde eller femte gang er blevet taget i at ryge. Især ikke, når jeg har fået klare instrukser om, hvad proceduren er. Og så handler det selvsagt om prioritering fra min side. Jeg har ikke ubegrænset tid, og der er bestemt væsentligere arbejde for mig at udføre. 

Nu ved jeg ikke, hvad du eller de pågældende forældre savner i mailen - og måske er det vidt forskelligt, hvad I finder mangelfuldt eller groft - men hvad ville du selv værdsætte, at læreren skrev til dig, når det hverken var første eller tredje gang, junior forbrød sig mod en regel, uden at der var tale om grov mobning, hærværk eller andet i den tunge ende af skalaen? Personligt ville jeg nemlig helst have kort og klar besked, så læreren lod det være op til mig som mor at følge op på det. 

Anmeld

19. februar 2014

isabellasmor

Anonym skriver:

Hm - der er cirka tusind felter inden for min profession, som jeg finder vigtigere end at pakke endnu en ryge-mail ind i høflighedsfraser bare for et syns skyld. Jeg skriver dagligt til flere forældre om alt fra fravær over faglige og sociale problemer til overtrædelser af diverse regler, og nej - jeg vægter det ikke særligt højt, at X for fjerde eller femte gang er blevet taget i at ryge. Især ikke, når jeg har fået klare instrukser om, hvad proceduren er. Og så handler det selvsagt om prioritering fra min side. Jeg har ikke ubegrænset tid, og der er bestemt væsentligere arbejde for mig at udføre. 

Nu ved jeg ikke, hvad du eller de pågældende forældre savner i mailen - og måske er det vidt forskelligt, hvad I finder mangelfuldt eller groft - men hvad ville du selv værdsætte, at læreren skrev til dig, når det hverken var første eller tredje gang, junior forbrød sig mod en regel, uden at der var tale om grov mobning, hærværk eller andet i den tunge ende af skalaen? Personligt ville jeg nemlig helst have kort og klar besked, så læreren lod det være op til mig som mor at følge op på det. 

Jeg har netop skrevet en lidt omformuleret tekst her i debatten til dig, som jeg ville finde mere proffessionel end din e mail.. nu spørg du om hvad vi synes om din mail, og jeg synes den er uprofessionel og ligegyldig, og jeg ville som forældre forvente mere "engagement" fra din side af, og så er det faktisk ligegyldigt hvor mange gange du har skulle skrive sådan en mail.. at du nedprioritere det i forhold til meget andet du skal nå, det kan jeg sagtens forstå, men det tog mig 2 minutter at omformulere teksten til en, i min verden, mere professionel tone, og jeg er hverken lære eller "inde" i denne episode.. 

men igen, det er blot min mening, en mening du sådan set selv bad om .. er da ked af hvis du havde regnet med vi alle var enige og ville kritisere forældrene... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.