Hvad mener I om tonen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. februar 2014

TNBC

Anonym skriver:

Jeg vil ikke piske en konflikt op, men vender det lige med min leder i morgen. Vi har fået instrukser om kort og godt at skrive til forældrene, når forbuddet ikke overholdes - og netop at undlade at moralisere eller fordømme. 

Vis din leder mail og spørg hvad han/hun siger til den og mener om den.

Men det er nok bare en fornærmet mor, der er sur over at få en mail om sit barn har lavet noget forkert.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2014

Anonym trådstarter

Sijac skriver:

Det lyder som en lærer der er fuldstændig ligeglad og blot er irriteret over, at han skal sende den mail.

Jeg er læreren - og har fulgt ledelsens instrukser om udelukkende at beskrive, hvad der er sket uden at moralisere og fordømme. 

Er jeg ligeglad? Ja, lidt - jeg ligger ikke søvnløs om natten, fordi X og Y ryger, og jeg har ikke haft indflydelse på forbuddet mod rygning - så jeg gør, hvad jeg er blevet bedt om uden at skrive tusind beklagelser eller undskyldninger. 

Anmeld

17. februar 2014

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Jeg kan slet ikke finde det slemme i den mail.

Jeg tror der sidder en mor der er fornærmet, og lige skal smide den tilbage i hovedet på dig. Ikke en herinde har sagt at der skulle være noget slemt ved den, men at den er lige til og enkel.

Det tror jeg også - men ville lige have andre øjne på det. Forældrene er normalt meget fornuftige og saglige, derfor blev jeg lidt paf. 

Anmeld

17. februar 2014

modesty

Anonym skriver:

Hvad synes I om tonen i denne mail fra en lærer til forældrene til to elever? 

"Kære forældre. X og Y har i dag overtrådt skolens nye regler ved at ryge i frikvarteret. De valgte desuden at gøre det i en opgang, hvilket hele tiden har været strengt forbudt. Mvh. Z 

Jeg synes det lyder helt fint.

Anmeld

17. februar 2014

Lilotte87