Hvad mener I om tonen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. februar 2014

Anonym trådstarter

Sandratoft skriver:

Jeg synes den lyder meget neutral og ligefrem. Der bliver skrevet det der skal siges og ikke så meget andet. Hvad tænker du da selv om det?

Jeg er læreren og undrer mig over, at moren svarer: "Jeg vil ligeledes bede om en bedre tone i henvendelser fra skolen!" - og ville lige høre, om det virkelig lød så slemt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2014

Sandratoft

Anonym skriver:

Jeg er læreren og undrer mig over, at moren svarer: "Jeg vil ligeledes bede om en bedre tone i henvendelser fra skolen!" - og ville lige høre, om det virkelig lød så slemt.

Kan du ikke spørge hende om hvor præcist tonen i din besked er forkert? Det lyder som en overreaktion 

Anmeld

17. februar 2014

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

at de stille og roligt bliver fortalt hvad eleverne har gjort og hvor de har gjort det henne..

Synes du den er hård da?

Nej - Jeg er læreren og undrer mig over, at moren svarer: "Jeg vil ligeledes bede om en bedre tone i henvendelser fra skolen!" - og ville lige høre, om det virkelig lød så slemt.

Anmeld

17. februar 2014

Anonym trådstarter

Dot D skriver:

Kort og præcis...

Vil forældrene vide mere, må de jo skrive tilbage og spørge.

Jeg synes, at læreren skriver det uden at være fordomsfuld og "vred", så jeg synes, den er fin...

Anmeld

17. februar 2014

Anonym trådstarter

Laulund87 skriver:

Kan ikke se noget problem i tonen?

Anmeld

17. februar 2014

Trekløver(:

Anonym skriver:

Hvad synes I om tonen i denne mail fra en lærer til forældrene til to elever? 

"Kære forældre. X og Y har i dag overtrådt skolens nye regler ved at ryge i frikvarteret. De valgte desuden at gøre det i en opgang, hvilket hele tiden har været strengt forbudt. Mvh. Z 

Kan ikke se noget galt i tonen

Anmeld

17. februar 2014

TNBC

Anonym skriver:

Jeg er læreren og undrer mig over, at moren svarer: "Jeg vil ligeledes bede om en bedre tone i henvendelser fra skolen!" 

- og ville lige høre, om det virkelig lød så slemt. 

Jeg kan slet ikke finde det slemme i den mail.

Jeg tror der sidder en mor der er fornærmet, og lige skal smide den tilbage i hovedet på dig. Ikke en herinde har sagt at der skulle være noget slemt ved den, men at den er lige til og enkel.

Anmeld

17. februar 2014

Frk.S

Hmmm, kan ikke se hvad der er galt med tonen.

Måske problemet bare ligger i at hendes børn er blevet irettesat? SUK!

Anmeld

17. februar 2014

Anonym trådstarter

Sandratoft skriver:

Kan du ikke spørge hende om hvor præcist tonen i din besked er forkert? Det lyder som en overreaktion 

Jeg vil ikke piske en konflikt op, men vender det lige med min leder i morgen. Vi har fået instrukser om kort og godt at skrive til forældrene, når forbuddet ikke overholdes - og netop at undlade at moralisere eller fordømme. 

Anmeld

17. februar 2014

Laulund87

Anonym skriver:

Ej det er altså fjollet, der er da ikke noget galt med tonen!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.