Hvad mener I om tonen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. februar 2014

Valle81

Dot D skriver:

Kort og præcis...

Vil forældrene vide mere, må de jo skrive tilbage og spørge.

Jeg synes, at læreren skriver det uden at være fordomsfuld og "vred", så jeg synes, den er fin...

Lige mine ord:-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2014

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Jeg sidder og mangler noget mere i den mail... Du skriver det der ja men og hvad så? Hvad skal der så ske osv?? 

Anmeld

17. februar 2014

twinny

Det er jo bare et informerende brev som er neutralt.  Hverken det ene eller andet. Men i min verden skal det os være sådan.  Så nej intet galt med tonen. 

Anmeld

17. februar 2014

isabellasmor

Anonym skriver:

Hvad synes I om tonen i denne mail fra en lærer til forældrene til to elever? 

"Kære forældre. X og Y har i dag overtrådt skolens nye regler ved at ryge i frikvarteret. De valgte desuden at gøre det i en opgang, hvilket hele tiden har været strengt forbudt. Mvh. Z 

Det jeg som forældre ville synes besynderligt og måske provokerende , er din ligegyldighed i beskeden. Bevares at du ikke ligger søvnløs, men jeg havde nok omformuleret e mailen hvis jeg var skriveren. 

Kære forældre. Jeg skriver for at gøre opmærksom på at x og y idag er blevet taget i at ryge i en opgang på skolen. Som de nye regler bla beskriver er det nu forbudt.... Et eller andet i den stil.... Jeg synes blot din mail udstråler meget ligegyldighed. Men tonen er der som sådan ikke noget i vejen med 

Anmeld

17. februar 2014

LilleSmølf

Anonym skriver:

Jeg er læreren og undrer mig over, at moren svarer: "Jeg vil ligeledes bede om en bedre tone i henvendelser fra skolen!" 

- og ville lige høre, om det virkelig lød så slemt. 

Jeg ville nok som lærer have understreget hvad evt. konsekvensen var, hvordan det blev håndteret, hvad der forventes af jer, etc.

Det der lyder lidt meget som "Det er en regel at jeg skal skrive det her men jeg gider egenligt ikke så jeg skriver det så kort som overhovedet muligt". Det er fint nok du ikke ligger søvnløs over det om natten men du virker til at være helt og aldeles ligeglad når du skriver det sådan (synes jeg) og det skal en lærer altså ikke være.

Jeg ville nok være i tvivl hvad jeg skulle stille op med den mail for jeg ville netop være interesseret i at høre om der havde været konsekvenser, etc.

Desuden har hun jo nok ikke været skide glad over deres idiotiske valgt, så humøret har næppe været det bedste

Alt i alt tror jeg det bunder ud i forskellige forventninger til kommunikationen - hvad du ser som protokol og information og helt i orden ser hun måske som ligegyldighed over for hendes børn?

Anmeld

17. februar 2014

Anonym trådstarter

Omsorgsgiver skriver:

Jeg sidder og mangler noget mere i den mail... Du skriver det der ja men og hvad så? Hvad skal der så ske osv?? 

Åh, men det er forinden blevet meldt ud fra ledelsen til forældrene, da det nye totalforbud blev indført, at vi fremadrettet ville kontakte forældre, hvis børn overtrådte det - og at det var konsekvensEN fra skolens side. Vi skal udelukkende informere dem og så lade det være op til forældrene, om de vil skælde ud, blæse på det eller noget helt syvende. 

Om det er den rette handlemåde skal jeg ikke gøre mig klog på - jeg er dødtræt af at agere "rygedetektiv" og meddeler, men det er nu den procedure, bestyrelsen og ledelsen har valgt. 

Anmeld

17. februar 2014

Dot D

Anonym skriver:

Jeg er læreren og undrer mig over, at moren svarer: "Jeg vil ligeledes bede om en bedre tone i henvendelser fra skolen!" - og ville lige høre, om det virkelig lød så slemt.

Jamen, så støtter jeg dig jo 100 %, for det er et meget fint og i orden brev, du har skrevet...

Anmeld

17. februar 2014

Anonym trådstarter

isabellasmor skriver:

Det jeg som forældre ville synes besynderligt og måske provokerende , er din ligegyldighed i beskeden. Bevares at du ikke ligger søvnløs, men jeg havde nok omformuleret e mailen hvis jeg var skriveren. 

Kære forældre. Jeg skriver for at gøre opmærksom på at x og y idag er blevet taget i at ryge i en opgang på skolen. Som de nye regler bla beskriver er det nu forbudt.... Et eller andet i den stil.... Jeg synes blot din mail udstråler meget ligegyldighed. Men tonen er der som sådan ikke noget i vejen med 

Måske skulle jeg have tilføjet i mine indlæg her, at det ikke er første gang, drengen ryger, og at forældrene hidtil har haft en fin kommunikation med os om det, hvor de har bakket os op. Det nye er, at han ikke kun har røget uden forældrenes tilladelse, men også mod skolens nye regler. Derfor er jeg også ekstra uforstående over deres reaktion. Jeg mener ikke, at vi hver eneste gang behøver at pakke budskabet ind i høflighedsfraser. 

Anmeld

17. februar 2014

Anonym trådstarter

LilleSmølf skriver:

Jeg ville nok som lærer have understreget hvad evt. konsekvensen var, hvordan det blev håndteret, hvad der forventes af jer, etc.

Det der lyder lidt meget som "Det er en regel at jeg skal skrive det her men jeg gider egenligt ikke så jeg skriver det så kort som overhovedet muligt". Det er fint nok du ikke ligger søvnløs over det om natten men du virker til at være helt og aldeles ligeglad når du skriver det sådan (synes jeg) og det skal en lærer altså ikke være.

Jeg ville nok være i tvivl hvad jeg skulle stille op med den mail for jeg ville netop være interesseret i at høre om der havde været konsekvenser, etc.

Desuden har hun jo nok ikke været skide glad over deres idiotiske valgt, så humøret har næppe været det bedste

Alt i alt tror jeg det bunder ud i forskellige forventninger til kommunikationen - hvad du ser som protokol og information og helt i orden ser hun måske som ligegyldighed over for hendes børn?

Se mine seneste to indlæg 

Anmeld

17. februar 2014

LilleSmølf

Anonym skriver:

Se mine seneste to indlæg 

Så vil jeg tilslutte mig koret om, at der er en fin nok besked. Troede bare det var første gang og så var det ret køligt/uinformerende men hvis det er sket flere gange kan jeg godt forstå du ikke gider sidde og skrive roman til dem hver gang (:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.